Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat ze dat dan niet af-fabriek doen.
Maar goed, dat is niet puur C4 Cactus gerelateerd.
@ Rens: gave foto’s!
Vandaag een witte zien rijden in Amsterdam! ik dacht huh!? was een leuk ding om te zien!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Poekoek schreef:traks schreef:De journalisten beginnen het ook eindelijk te snappen….
(...) Dat hij zegt dat de stoelen bij een langere rit wat aan de zachte kant zijn, (...)
Een comfortabele afstemming van het onderstel hoeft niet erg te zijn, (...)
Verder: tja, ook nu ook deze video zie, merk ik dat ik ‘m geweldig gaaf blijf vinden En die aantrekkingskracht hebben toch maar weinig (nieuwe) auto’s.
Stoelen voor een lange rit wat aan de zachte kant (en harde prettiger)??? Daar snap ik geen bal van!
Wat zit nou beter? Een comfortabele stoel, of een houten stoel?
Comfort is een traditioneel grote kwaliteit van Citroëns, wat er aan bijdraagt dat ik na een lange rit vaak uitgeruster uitstap dan erin.
Comfortabel onderstel geldt hetzelfde voor. Dat is niet erg, maar héérlijk!
Een stugge (‘dynamische’ = je voelt elke oneffenheid en bij drempels krijgt je rug een optater) auto vind ik een ramp! Dus hoe comfortabeler, hoe beter, mits de auto wel goede grip houdt.
Laatste twee zinnen ben ik het volledig mee eens.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja, reken mij ook maar tot de veelconfigurators van dit kekke gebakje! Ik zou de koreaan (60k per jaar op benzine) maar al te graag inruilen op een Cactusje. Nu de baas nog overtuigen.
Voor wat betreft de stoelen ben ik gezegend met een gestel dat nooit problemen heeft met lange ritten, ongeacht welke auto. Of stoelen hard zijn of zacht maakt overigens niet uit, als ze maar goed zijn qua afmetingen en ondersteuning op de juiste plekken bieden. Goede instelbaarheid is ook een pré. Wat dat betreft moet je de journo’s niet direct op hun woorden geloven, maar gewoon lekker zelf gaan rijden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Michelidds schreef:Poekoek schreef:traks schreef:De journalisten beginnen het ook eindelijk te snappen….
(...) Dat hij zegt dat de stoelen bij een langere rit wat aan de zachte kant zijn, (...)
Een comfortabele afstemming van het onderstel hoeft niet erg te zijn, (...)
Verder: tja, ook nu ook deze video zie, merk ik dat ik ‘m geweldig gaaf blijf vinden En die aantrekkingskracht hebben toch maar weinig (nieuwe) auto’s.Stoelen voor een lange rit wat aan de zachte kant (en harde prettiger)??? Daar snap ik geen bal van!
Wat zit nou beter? Een comfortabele stoel, of een houten stoel?
Comfort is een traditioneel grote kwaliteit van Citroëns, wat er aan bijdraagt dat ik na een lange rit vaak uitgeruster uitstap dan erin.Comfortabel onderstel geldt hetzelfde voor. Dat is niet erg, maar héérlijk!
Een stugge (‘dynamische’ = je voelt elke oneffenheid en bij drempels krijgt je rug een optater) auto vind ik een ramp! Dus hoe comfortabeler, hoe beter, mits de auto wel goede grip houdt.Laatste twee zinnen ben ik het volledig mee eens.
Een goed afgesteld ‘dynamisch’ onderstel kan ook prettig zijn, ook qua comfort. Tussen stug en strak afgesteld zit een wereld van verschil (waarbij stug dus niet goed is en strak wel).
Ik neem zijn woorden niet als waarheid aan, maar ik zal het wel meenemen in een proefrit die binnenkort zeker gemaakt gaat worden. Mijn ervaring is dat een slap afgesteld onderstel en zachte stoelen ook vermoeiend kunnen werken. Dit had ik in mijn Visa, al is dat natuurlijk een compleet andere auto.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Positief filmpje inderdaad over de Cactus. En zo negatief over de robotbak is ie nou ook weer niet. En ja een vergissing over de verschuifbare achterbank. Maar hij geeft toch goed aan dat het kennelijk een doordacht concept is de Cactus en waarom er bepaalde dingen niet op de wagen zitten: voor een lagere prijs en gewicht.
Zo in het rood met zwart is ie ook mooi trouwens!
Peteryed schreef:Poekoek schreef:Dat ze dat dan niet af-fabriek doen.
Daar zal vast een goede reden voor zijn. Als je voor een paar 100 euro bij een ander bedrijf de bak sneller kan laten schakelen lijkt het me niet bevorderlijk voor de levensduur.
Het is niet zozeer het sneller schakelen dat het gevolg van herprogrammering is maar soepeler schakelen. Het enige manco dat ik me kan voorstellen (maar denk geen eens dat dat aan de hand is) is dat de koppelingsplaat e.v.t. sneller slijt. Maar met alle kilometers die ik maak -en vergoed krijg van klanten- interesseert me dat eerlijk gezegd niet zoveel.
En zoals hierboven gesteld: soms kunnen updates vanuit Citroën zelf ook al veel opleveren. Zo schakelt een DS5 Hybrid uit 2014 al een stuk beter dan een uit 2012, terwijl mechanisch niks veranderd is.
Voor wie geïnteresseerd is (mijn vorige DS5):
http://kcperformance.eu/nl/onze-projecten/article/81-citroen-ds5-2-0-hdi-hybrid4.html?lang=nl
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
En dan nu weer terug on Topic
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik kwam een stukje over de cactus vandaag tegen op marca.com met daarbij de (Spaanse) prijzen, kon deze nog niet elders hier vinden dus bij deze.
http://www.marcamotor.com/2014/06/12/citroen/1402583248.html
Gasolina
Citroën C4 Cactus VTi 82cv Live – 14.750 euros.
Citroën C4 Cactus VTi 82cv Feel – 16.100 euros.
Citroën C4 Cactus VTi 82cv Feel Edition Silver – 16.700 euros.
Citroën C4 Cactus VTi 82cv Feel Fine – 15.730 euros.
Citroën C4 Cactus VTi 82cv Feel Cool – 16.880 euros.
Citroën C4 Cactus VTi 82cv Shine – 17.400 euros.
Citroën C4 Cactus VTi 82cv ETG Feel – 17.000 euros.
Citroën C4 Cactus VTi 82cv ETG Feel Fine – 16.630 euros.
Citroën C4 Cactus VTi 82cv ETG Shine – 18.300 euros.
Diésel
Citroën C4 Cactus e-HDi 92cv ETG6 Live – 16.850 euros.
Citroën C4 Cactus e-HDi 92cv ETG6 Feel – 18.200 euros.
Citroën C4 Cactus e-HDi 92cv ETG6 Feel Fine – 17.830 euros.
Citroën C4 Cactus e-HDi 92cv ETG6 Feel Cool – 18.980 euros.
Citroën C4 Cactus e-HDi 92cv ETG6 Feel Cool Edition Hello – 18.800 euros.
Citroën C4 Cactus e-HDi 92cv ETG6 Shine – 19.500 euros.
Citroën C4 Cactus e-HDi 92cv ETG6 Shine Edition Moonlight– 20.450 euros.
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100cv Live – 16.950 euros.
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100cv Business – 18.300 euros.
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100cv Feel – 18.300 euros.
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100cv Feel Fine – 17.930 euros.
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100cv Feel Cool – 19.080 euros.
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100cv Shine – 19.600 euros.
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100cv Shine Edition Urban – 20.300 euros.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dit is volgens mij bij de dijk Emmeloord - Lelystad
NL prijzen zijn allang bekend, wat hebben we dan aan de Spaanse, mis ik iets?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het is omdat ik ze (nl prijzen) zoals ik zei niet kon vinden hier dat ik dit plaatste. Ach, en mocht je emigreren naar een plek onder de zon zou ik even wachten tot ik daar was
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vandaag op Franse TV zender TF1, Auto Moto met de Testritten van C1 en C4 Cactus in Nederland en bij de Franse +/- punten de EGS Bak toch ook in de kolom MINPUNTEN.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Michelidds schreef:Poekoek schreef:traks schreef:De journalisten beginnen het ook eindelijk te snappen….
(...) Dat hij zegt dat de stoelen bij een langere rit wat aan de zachte kant zijn, (...)
Een comfortabele afstemming van het onderstel hoeft niet erg te zijn, (...)
Verder: tja, ook nu ook deze video zie, merk ik dat ik ‘m geweldig gaaf blijf vinden En die aantrekkingskracht hebben toch maar weinig (nieuwe) auto’s.Stoelen voor een lange rit wat aan de zachte kant (en harde prettiger)??? Daar snap ik geen bal van!
Wat zit nou beter? Een comfortabele stoel, of een houten stoel?
Comfort is een traditioneel grote kwaliteit van Citroëns, wat er aan bijdraagt dat ik na een lange rit vaak uitgeruster uitstap dan erin.
Ze moeten toch wat vinden om Citroën af te kraken Als ze een dergelijk minpunt vinden m.b.t. comfort en Citroën dan weet ik hoe serieus ik de journalist moet nemen.