9 van de 15
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Te koop: C35/242 donorbus
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 augustus 2013 10:44 PM
  [ # 121 ]

Die kunnen je met de leidingen zeker helpen. Succes!

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 08 september 2013 06:57 PM
  [ # 122 ]

Het busje is er weer!
Daarom een overzichtje van de voorlopige to do list:


Wiellager vervangen




en los maken wat vast zit

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 26 september 2013 05:00 PM
  [ # 123 ]

Heeft iemand ervaring met het bestellen van wiellagers van Ebay.com, of lebencoin.fr ? Wat zou een eerlijke prijs zijn?
Groet,
Edwin

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 14 juni 2014 02:35 PM
  [ # 124 ]

Weet iemand wat de eisen zijn aan de 2 bouten waarmee de remklauw vastgezet wordt?
Ik was voor de standaard 8 8 M10 bouten gegaan, maar ben er net achter gekomen dat de spoed niet overeen komt. Fijner draad dus.
Welke sterkte en draadlengte straat voorgeschreven? Ik kan het nergens vinden.4
Bij voorbaat dank.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 juni 2014 04:50 PM
  [ # 125 ]

Geen idee, maar de remmen zitten ook op andere Citroëns ...

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 14 juni 2014 08:23 PM
  [ # 126 ]

Dat is ook goed om te weten! Weet je toevallig op welke citroëns?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 juni 2014 10:02 PM
  [ # 127 ]

En, nee. red face Achterremmen komen uit eend/GS, voornemen weet ik eigenlijk niet. Ik verwacht GS of CX.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 15 juni 2014 09:16 PM
  [ # 128 ]

Helaas,

de voor en achterremklauwen van deze bussen zijn uniek en worden nergens anders op gebruikt.
De gietstukken van de voorremmen zijn afgeleid van de laatste generatie DS/SM klauwen maar hebben andere maat afdichtingen (nieuwere generatie vierkante/gegroefde O-ringen)
De achterremklauwen hebben een gietstuk dat heel veel lijkt op die van de latere GS/ vroege GSA klauwen (de blokken komen daarmee ook overeen) alleen de boring en de zuigers zijn kleiner (namelijk die van de AMI8/dyane/2cv remklauwen).

De bouten in de achterremklauw zijn: M10 x 1,25 met een originele lengte van 139mm (dus vervangen door een standaard bout met lengte 140mm). De sterkte moet minimaal 10.9 zijn (zoals origineel gebruikt). De bouten houden niet alleen de klauw op de plek maar moeten ook weerstand bieden tegen de uitgeoefende remdruk. De krachten gecombineerd met een beladen bus en een keer voluit remmen zijn niet gering!
Eventueel kan je ook inbusbouten (“binnenzeskant bouten”) toepassen die zijn soms wat gangbaarder in grotere treksterkten en dan ook wat goedkoper.
Eerste stap is eens zeuren bij bijvoorbeeld Fabory en niet meteen akkoord gaan met bruto prijzen. Voor de handel zijn kortingen van 50% of meer heel gangbaar en ook voor kleine aantallen kan er best wel 25% af (bruto verkoopprijs is vaak >400% van hun inkoopprijs, maar daar doen ze natuurlijk ook wel een en ander voor…)

succes

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 15 juni 2014 09:57 PM
  [ # 129 ]

Geweldig! Hoe kom je toch altijd aan die gegevens?
Of vraag ik dan naar gevoelige informatie?
Maar als we dan toch bezig zijn; staat er ook een aanhaalmoment voorgeschreven?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 15 juni 2014 11:21 PM
  [ # 130 ]

4-4,5mkg ofwel ~40-45Nm

jaaaaaaaaaaaaren verzamelen en je echt interesseren voor de materie!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 15 juni 2014 11:53 PM
  [ # 131 ]

Bedankt!
Morgen na mijn tentamen pak ik mijn bromfiets en ga ik op bezoek bij Fabory in Groningen.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 16 juni 2014 07:15 PM
  [ # 132 ]

Hmmm… Ik heb vandaag tussen de werken door eens even in wat catalogi gespeurd, maar M10 x 1,25mm gaat normaal niet veel verder dan 100 of 120mm… Wel in “gewone” draad, maar metrisch-fijn nog niet gevonden.
Ik ben erg benieuwd waar Fabory mee komt!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 16 juni 2014 08:22 PM
  [ # 133 ]

Ze bestaan wel alleen nu nog iemand in de buurt…

https://www.belmetric.com/bh10x125x140-hex-bolt-109-p-2478.html?cPath=506_509_405

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 16 juni 2014 08:38 PM
  [ # 134 ]

Alternatieve bronnen voor de bout: Kopbouten van Opel 1,3 tot 1,6l motoren jaren tachtig tot begin negentig! Bout voor achterbrug (?) van Kreidler brommer of van Polaris ATV!!!

kortom ze moeten er gewoon zijn

boutvorm volgens DIN 960

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 16 juni 2014 10:53 PM
  [ # 135 ]

Nog beter, maar het duurde even voordat de microfiche lezer weer aangesloten en op gang gebracht was…

Bouten voor de bevestiging van de achterremklauw van een CITROËN Xantia Break!!! M10x1,25x140mm

citroën onderdeelnummer 4405 26

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
9 van de 15
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook