36 van de 175
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2014 10:14 PM
  [ # 526 ]
Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 15 juni 2014 10:17 PM
  [ # 527 ]
Nielsje schreef:

Wat een geslaagde dag gisteren!

Onderweg met een ontzettende grijns gereden, genoten van het zweven, de geur, de zetels en de heerlijke warme lucht die constant uit de ventilatie roosters kwam. Mike vermoedde dat het te maken heeft met het ontbreken van het harmonica rubber tussen kachelmotor en aanzuigbuis. Zuigt ‘ie gewoon warme lucht naar binnen.

Hahahha die grijns hebben we gezien inderdaad, maar het is ook volledig terecht met zo’n mooie CX!

Over dat gekke harmonicarubber, jij opperde natuurlijk al zoiets van “dat moet je toch gewoon kunnen printen”
Dat is nu typisch zoiets wat dan in mijn hoofd blijft rondspoken.
Het zal ongetwijfeld een onderdeel zijn wat niet meer te krijgen is. Aan de andere kant lijkt me dat nu ook uitermate geschikt om zoiets inderdaad te printen.

Nu hoor je de laatste tijd erg veel over dat printen, maar concreet heb ik er nog weinig plezier van gehad. Ik zie mezelf natuurlijk al nieuwe deurpanelen printen Wink

Daar ik me kan voorstellen dat een heel deurpaneel nog wat lastig is, kan ik me niet voorstellen dat zo’n harmonicarubber nu heel erg lastig zou moeten zijn….Het is niet erg groot, heeft makkelijk op te meten afmetingen en lijkt me erg geschikt voor printable materiaal.

Lijkt me toch dat er wellicht hier op het forum iemand moet zijn die er veel van weet/ervaring mee heeft etc. Juist met reproduceren van dit soort onderdelen wordt het straks beter mogelijk om onze bolides op de weg te houden!
Zou wel een leuk projectie zijn om te kijken of zo’n onvindbaar onderdeel 3D na te gaan maken.

Ben benieuwd wie er ideeën heeft!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juni 2014 10:34 PM
  [ # 528 ]

Valt er niets te vinden wat past bij Eriks? http://eriks.nl/nl/producten/rubbertechniek/compleet-leveringsprogramma/balgen/vouwbalgen/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 juni 2014 11:17 PM
  [ # 529 ]

geen idee hoe dat rubber er uit ziet.
maar ik betwijfel of rubber printbaar is.
het is in elk geval wel goed te lijmen.
dus misschien kun je bij waterman zijn adres iets vinden wat bijna past en dan een beetje veranderen.

ik ga voor rubber spul altijd naar http://www.multirub.nl/ maar misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 juni 2014 01:02 AM
  [ # 530 ]
H@ns schreef:

Mooi, MOOI! very good
En een leuke break op de achtergrond.

Dank! De break is het werkpaard van Mike, daarmee zijn we m’n donkere vriendin gaan halen.
Meer dan fijn ding, misschien kan ik m’n vriendin wel een break aanpraten, ze houdt wel van ruime auto’s die eigenwijs zijn Smile

cxj schreef:

Niels, gefeliciteerd met de aankoop. Het is werkelijk een prachtige wagen, niet alleen op de foto’s maar ook in het echt.
Ik geef toe dat ik het niet verwacht had dat je nu al zou slagen. Jouw eisenpakket was fors en moeilijk te realiseren, maar dus toch gelukt. Het was inderdaad een leuke kennismaking en we waren allemaal onder de indruk van Frank’s doorzettingsvermogen.
Groet,  Léon.

Ja, ik vond het ook leuk je te ontmoeten! Gezichten erbij is handig Smile
Ik zal over een paar dagen wel even een recapitulatie typen over m’n speurtocht, da’s altijd leuk voor toekomstige speurders.

Arjan Verkade schreef:

Mooie CX hoor!

Kleur is goed. Daarbij een smalspoor Pallas met zonnetjes wieldoppen. En dan nog eens blauw kenteken.
Die 2400 motor zal wel lekker koppel leveren. Ik ben wel benieuwd wat je verbruik gaat zijn als je er straks een tijdje mee rijdt.

Ga je hier dagelijks mee rijden of voor de hobby?

Nu ik de foto’s zie heb ik het idee dat je ik je gesproken heb op de technische meeting van de CX Club Wink

Volgens Dibert moest een gemiddeld gebruik van 1/10 te doen zijn. Ik heb al een heel lijstje vragen over brandstoffen, olie en dergelijke staan, dus dat mogen jullie de komende tijd beantwoorden Smile

De auto is voor erbij. Dagelijks rij ik een uiterst betrouwbare en zuinige clio 1.5 diesel. Die gaat zeker niet weg, want dat vind ik een echt fijne bak. De CX gaat binnenkort slapen in een stalling en gaat gebruikt worden voor het weekend, tourdingen en ik wil er ook wel wat oldtimerrally’s mee gaan doen. Moet ik wel even sparen voor genoeg peut Very Happy

Inderdaad, we hebben wel effe met elkaar gebabbeld op de technische meeting. Heb ik mij niet voorgesteld? Excuus, da’s wel slordig: hoi!
Heb je die lekkage in de buurt van je rechter aandrijfas nog weten te verhelpen?

Voor de rest: iedereen dank voor de complimenten, ik ben een blij man!
Binnenkort meer.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 juni 2014 01:13 AM
  [ # 531 ]
waterman schreef:

Valt er niets te vinden wat past bij Eriks? http://eriks.nl/nl/producten/rubbertechniek/compleet-leveringsprogramma/balgen/vouwbalgen/

erikkuiper schreef:

geen idee hoe dat rubber er uit ziet.
maar ik betwijfel of rubber printbaar is.
het is in elk geval wel goed te lijmen.
dus misschien kun je bij waterman zijn adres iets vinden wat bijna past en dan een beetje veranderen.

ik ga voor rubber spul altijd naar http://www.multirub.nl/ maar misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets.

Dank voor de links. Ik zal eens gaan meten wat ik nou nodig heb.
Hebben jullie op ‘n CX nog wel het juiste rubber zitten? En zou wellicht iemand dan een foto kunnen maken en effe kunnen meten? Ik mis het rubber niet, maar is wel gewoon leuk om de auto compleet te hebben.

CEE-IKS schreef:

Hahahha die grijns hebben we gezien inderdaad, maar het is ook volledig terecht met zo’n mooie CX!

Over dat gekke harmonicarubber, jij opperde natuurlijk al zoiets van “dat moet je toch gewoon kunnen printen”
Dat is nu typisch zoiets wat dan in mijn hoofd blijft rondspoken.
Het zal ongetwijfeld een onderdeel zijn wat niet meer te krijgen is. Aan de andere kant lijkt me dat nu ook uitermate geschikt om zoiets inderdaad te printen.

Nu hoor je de laatste tijd erg veel over dat printen, maar concreet heb ik er nog weinig plezier van gehad. Ik zie mezelf natuurlijk al nieuwe deurpanelen printen Wink

Daar ik me kan voorstellen dat een heel deurpaneel nog wat lastig is, kan ik me niet voorstellen dat zo’n harmonicarubber nu heel erg lastig zou moeten zijn….Het is niet erg groot, heeft makkelijk op te meten afmetingen en lijkt me erg geschikt voor printable materiaal.

Lijkt me toch dat er wellicht hier op het forum iemand moet zijn die er veel van weet/ervaring mee heeft etc. Juist met reproduceren van dit soort onderdelen wordt het straks beter mogelijk om onze bolides op de weg te houden!
Zou wel een leuk projectie zijn om te kijken of zo’n onvindbaar onderdeel 3D na te gaan maken.

Ben benieuwd wie er ideeën heeft!

Tja, 3D printen wordt denk ik wel de toekomst voor maffe niet meer leveren onderdelen.
Nee, nog lang niet voor lagers, maar deurpanelen: waarom niet?
Belangrijk daarvoor is dat er een zéér goed exemplaar beschikbaar moet zijn om op te meten.
Het is verder een vrij ‘lang’ paneel (70 cm oid?) en de meeste 3D printers doen dat soort afmetingen nog niet. Wel zat ik eraan te denken dat je het wellicht niet hoeft te printen.

De originele panelen zijn van papier, met schuif en kunststof, toch?
Met een goeie mal zijn papieren panelen wel weer te klussen. Schuim moet met moderne technieken meer dan prima in de juiste diktes en vormen gesneden kunnen worden, dan rest nog het kunststof proces.
Wellicht is dat met een krimp-kunststof wel te doen, maar de kleur?
Ik heb wel wat industrieel ontwerpen maatjes hier en daar en die kan ik wel ff prikken of ze en idee hebben. Als ze 40 jaar terug zoiets konden maken, dan moet het nu zeker kunnen.

Rubberen harmonica’s printen: weet het nog niet.
Solide voorwerpen printen wil al wel, maar flexibele onderdelen printen is bij mijn weten nog wat lastig. ook al kan je tegenwoordig in veel materialen printen, materialen die een bepaalde vorm van belasting aankunnen zijn bij mij weten nog schaars in 3D-print wereld. Maar, ik ga bij dezelfde maatjes een vragen, wie weet komt er wat leuks uit Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 16 juni 2014 08:52 AM
  [ # 532 ]

Bij mijn CX was de mof ook vergaan tussen de kachel en de aanzuigbuis en zoog dus ook warme lucht uit de motorruimte mee.
Een nieuwe originele was niet te vinden, vandaar de volgende oplossing gezocht:
Ik heb een binnenband van een auto gebruikt. Deze past perfect er over heen!
Succes met de fix!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juni 2014 09:03 AM
  [ # 533 ]

Hier wil ik um laten maken.

http://www.loven-sp.com/

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2014 09:26 AM
  [ # 534 ]

Harmonicahoezen/rubbers komen in de industrie erg veel voor. Ik heb een Duitse Fa. gevonden die ze in alle soorten en maten kan leveren, van diverse materialen. Voor mijn bmw heb ik ze ook nodig en gevonden. Hier de link: http://www.halltech.de/faltenbaelge.html

Het mooie van dit bedrijf is dat ze op aanvraag alle soorten harmonicahoezen, rubbers en vouwbalgen kunnen maken. Ook in kleine serie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2014 10:15 AM
  [ # 535 ]
Nielsje schreef:

Volgens Dibert moest een gemiddeld gebruik van 1/10 te doen zijn. Ik heb al een heel lijstje vragen over brandstoffen, olie en dergelijke staan, dus dat mogen jullie de komende tijd beantwoorden Smile

De auto is voor erbij. Dagelijks rij ik een uiterst betrouwbare en zuinige clio 1.5 diesel. Die gaat zeker niet weg, want dat vind ik een echt fijne bak. De CX gaat binnenkort slapen in een stalling en gaat gebruikt worden voor het weekend, tourdingen en ik wil er ook wel wat oldtimerrally’s mee gaan doen. Moet ik wel even sparen voor genoeg peut Very Happy

Inderdaad, we hebben wel effe met elkaar gebabbeld op de technische meeting. Heb ik mij niet voorgesteld? Excuus, da’s wel slordig: hoi!
Heb je die lekkage in de buurt van je rechter aandrijfas nog weten te verhelpen?

Voor de rest: iedereen dank voor de complimenten, ik ben een blij man!
Binnenkort meer.

Hoi Wink

Later begon ik al te twijfelen of jij het was. Maar gezien je aangaf je zelf ook wel graag een GTiT2 zou willen hebben maar je vriendin niet paste het plaatje niet bij dit topic Wink
De foto’s gingen het nu bevestigen.

Handig dat het niet je dagelijkse auto wordt. Als je het ultime Citroën avontuur wil beleven dan kan ik je de Le Citron Pressé van harte aanbevelen!

Die lekkage is nog niet gefixt, dat komt binnenkort hopelijk. Het stroomt er ook niet uit.

Het verbruik van 1 op 10 ga je denk ik niet altijd halen. Maar we zullen zien.
Wel even af en toe flink het gas intrappen, daar blijven ze vaak lekkerder van lopen.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 16 juni 2014 10:16 AM
  [ # 536 ]
Arjan Verkade schreef:

. . . Wel even af en toe flink het gas intrappen, daar blijven ze vaak lekkerder van lopen.

Kijk dat zijn de beter tips.

JW

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 juni 2014 01:08 PM
  [ # 537 ]

Mooi man! Op de eerste plaats ben ik trots op Niels, die ik al veel langer ken op een ander forum, omdat hij niet over een nacht ijs is gegaan en lang heeft gezocht naar de auto die hij echt wil. Goed gedaan Niels en ik heb je auto gepost op het forum waar we je missen.

Over dat gas geven: volgens mij is dat ‘nieuwe rijden’ funest voor de motor. Een motor die goed op temperatuur is mag best wel belast worden en wat op toeren worden gereden. Dat hij daarbij wat meer gebruikt, so be it, maar de motor wordt er wel gelukkiger van en zal je langer blij houden.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juni 2014 01:16 PM
  [ # 538 ]

Over dat belast en onbelast…
Mijn monteur zegt bij mijn cx ( td1) niet teveel onder de 2000 toeren komen.
Dit is slecht voor de motor

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 juni 2014 01:18 PM
  [ # 539 ]

Daar heeft die monteur gelijk in. Ik vind het bovendien onprettig rijden met weinig toeren en rijd met 80 km/u in vier inplaats van in vijf.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2014 01:19 PM
  [ # 540 ]
Han S schreef:

Over dat gas geven: volgens mij is dat ‘nieuwe rijden’ funest voor de motor. Een motor die goed op temperatuur is mag best wel belast worden en wat op toeren worden gereden.

Het nieuwe rijden sloopt meer motoren dan overbelasting ooit gedaan heeft. Gewoon lekker doorrijden en toeren maken. Vergeet niet dat oudere motoren nooit gemaakt zijn voor dat “nieuwe rijden” en juist door “het nieuwe rijden” intern enorm vervuilen. Alles koekt aan en gaat dichtzitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
36 van de 175
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook