Startprobleem diesel
saparoea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 03 februari 2006 06:43 PM

Ik heb een zx break 1.9d uit ‘95. Sinds een aantal dagen start hij zeer moeilijk. Het controle lampje in de accu is nog groen en de start motor draait ook lekker/zonder geluid. De motor draait ook maar het lijkt net of hij niet wil ontsteken. Na een stuk of 4 keer de motor langer te hebben laten draaien(op de startmotor) komt hij langzaam op gang, misschien ken je het wel het-net-niet-willen-starten-gevoel. Zodra de motor draait zijn er geen probleem meer.

Iemand enig idee??

Citroen, c’est la vie

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12521

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 februari 2006 07:13 PM
  [ # 1 ]

1) Slechte gloeibougies?
Gloei eens een paar keer voor, voordat je gaat starten.

2) Terugslag klep in het handpompje is slecht, pomp eens een paar keer, totdat je een weerstand voelt, start dan eens de auto.

PS: Mocht het handpompje de boosdoener zijn, koop deze dan bij de Peugeot dealer, is veel goedkoper daar.

Profiel  

saparoea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 03 februari 2006 07:17 PM
  [ # 2 ]

Voorgloeien heeft niet heel veel zin denk ik, dit is een automatische geworden ondertussen Smile
Niet erg maar mijn ouders rijden ookal jaren citroen diesel en voorgloeien in de winter ging altijd minimaal 2 keer.

Dat handpompje ga ik straks een proberen…....mocht het dit het niet zijn dan horen jullie het snel.

Citroen, c’est la vie

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12521

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 februari 2006 07:28 PM
  [ # 3 ]
saparoea schreef:

Dat handpompje ga ik straks een proberen…....mocht het dit het niet zijn dan horen jullie het snel.

Mocht dit de boosdoener zijn, dit zijn de gegevens:

Handpompje 1.9D motor (knijpballetje)
Artikelnr: 157987
Omschrijving: Ontluchtpomp
Prijs: € 21,05 incl. BTW bij de Peugeot
Dit nr. heb ik van de Citroen dealer gekregen, waar het ruim €50 kost Shocked

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook