37 van de 175
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 juni 2014 01:26 PM
  [ # 541 ]

Als je het nieuwe rijden met een moderne motor toepast met een caravan bergop, zoals sommigen doen, mol je ook die moderne motor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 juni 2014 01:46 PM
  [ # 542 ]

plus dat het niet opschiet

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 juni 2014 01:52 PM
  [ # 543 ]
waterman schreef:

Harmonicahoezen/rubbers komen in de industrie erg veel voor. Ik heb een Duitse Fa. gevonden die ze in alle soorten en maten kan leveren, van diverse materialen. Voor mijn bmw heb ik ze ook nodig en gevonden. Hier de link: http://www.halltech.de/faltenbaelge.html

Het mooie van dit bedrijf is dat ze op aanvraag alle soorten harmonicahoezen, rubbers en vouwbalgen kunnen maken. Ook in kleine serie.

Ik zal er eens inkijken en uitzoeken wat dat nou moet kosten.
Moet ik natuurlijk wel eerst de juiste maten weten..
Wellicht dat ik het dan bij de club neerleg, die kunnen wellicht veel voordeliger een setje inkopen, ik neem aan dat bij ieders cx die rubbers inmiddels wel vergaan zijn.

Han S schreef:

Mooi man! Op de eerste plaats ben ik trots op Niels, die ik al veel langer ken op een ander forum, omdat hij niet over een nacht ijs is gegaan en lang heeft gezocht naar de auto die hij echt wil. Goed gedaan Niels en ik heb je auto gepost op het forum waar we je missen.

Dank! Ja, ik moet daar m’n hoofd weer wat vaker laten zien, ik sta op het punt een nieuwe band aan te vlammen, dus dan heb ik vast wel nieuwe geluidstips nodig Smile.

jantje1948 schreef:

Als je het nieuwe rijden met een moderne motor toepast met een caravan bergop, zoals sommigen doen, mol je ook die moderne motor.

Graag geen caravan gerelateerde opmerkingen in mijn topic. Dat is niet goed voor mijn humeur.
Caravans zijn, net als vrouwen op crocs, een symbolisering van een seksloos leven.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juni 2014 01:57 PM
  [ # 544 ]
Nielsje schreef:

[quote author=
Graag geen caravan gerelateerde opmerkingen in mijn topic. Dat is niet goed voor mijn humeur.
Caravans zijn, net als vrouwen op crocs, een symbolisering van een seksloos leven.

Ach met jouw vrouw een weekje in de caravan ........

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 juni 2014 04:37 PM
  [ # 545 ]
waterman schreef:
Nielsje schreef:


De auto rijdt prima, wil nog best wel doortrekken voor zo’n oud lor en ik vond 110 bij 3000 toeren eigenlijk wel een meer dan prima cruise snelheid.

Dat valt me nog goed mee als je weet dat mijn Bmw 520 uit ‘73 bij 120 km/h al 4000 toeren staat te gillen Laughing

‘t Verschil is dat een BMW motor dat leuk vindt, maar een DS/CX blok niet… Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2014 04:43 PM
  [ # 546 ]

Volgens Citroën in de tijd van de DS is cruise snelheid gelijk aan topsnelheid. Dus dat gaat wel. Het verschil is dat je met 4000 rpm gewoon een stuk harder gaat dan 120 Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2014 04:56 PM
  [ # 547 ]

4000 toeren in een ds met 5 bak is gewoon dik 150 Grin

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2014 05:45 PM
  [ # 548 ]

Precies, daar kan je gewoon lekker mee doorrijden.

Ik gok dat een CX 2400 ongeveer hetzelfde doet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juni 2014 05:48 PM
  [ # 549 ]

De “beperking” zit hem, bij oudere cx modellen, in de versnellingsbak. Een 4-bak mist de 5 gewoon. Hij draait dus al snel 4000 of meer toeren. Een Cx motor is helaas geen echten toerenmotor, maar kruissnelheid met 4000 tot 5000 toeren is prima te doen, ook bij een 4 bak als gaat de auto dan wel flink zuipen en kabaal maken. Met name de herrie is een groot minpunt, het zuipen, ach, iedere hobby kost geld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2014 06:28 PM
  [ # 550 ]

Als ik het goed herinner is deze omgebouwd van C-Matic naar 5 bak, dus daar heeft deze wel een voordeeltje.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 16 juni 2014 06:55 PM
  [ # 551 ]

Hey Niels,
Beetje koffie na de maaltijd maar wij hebben een korte vakantie aan ‘le Treport’ geplakt en ik kijk nu pas weer eens op het forum ...

GEFELICITEERD!!!

Wat een schoonheid, ik wens je een hele fijne tijd met deze mooie dame.

Je vroeg me per PB nog of er informatie bekend is in het Register over de auto, helaas, op wat Marktplaats-fotootjes van Dibert zelf na staan er to-taal geen gegevens over de 96-YA-14 in het Register. Dus kaats ik de bal ff terug Smile Wil je mij, in dit draadje, via pb of op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken), alstjeblieft wat foto’s sturen alsmede chassisnummer, organummer, jouw volledige naam, Frans kenteken (indien bekend) en of de auto is voorzien van trekhaak? (handig voor de caravan Smile

Bij voorbaat dank je wel en ik duim voor veel veilige zweefkilometers.
Jaco

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 16 juni 2014 08:32 PM
  [ # 552 ]

Gefeliciteerd Niels,

Hij lijkt wel erg veel op die van mij Wink nog wel een originele C-Matic

Heel veel plezier met de auto

Afbeelding Bijlagen
P1090010.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 16 juni 2014 09:01 PM
  [ # 553 ]

nogmaals gefeliciteerd Niels.


Ik wil trouwens je feestje niet verpesten maar volgens mij zit er in je, overigens schitterende, CX niet de juiste middenconsole althans de plek van de radio, daarbij hoort om de schakelpook ook het bekende harmonicahoesje

http://www.citroen-forum.nl/?ACT=25&fid=9&aid=9443_sbJv85GPE0EAxwv7Y7bO&board_id=1

foto gepikt van Citrobenz

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 juni 2014 09:40 PM
  [ # 554 ]
Arjan Verkade schreef:

Later begon ik al te twijfelen of jij het was. Maar gezien je aangaf je zelf ook wel graag een GTiT2 zou willen hebben maar je vriendin niet paste het plaatje niet bij dit topic Wink

Als je het ultime Citroën avontuur wil beleven dan kan ik je de Le Citron Pressé van harte aanbevelen

Inderdaad, óók wel een GTiT2, maar ik denk dat ik bij een serie 2 toch meer gecharmeerd ben van de break.
Overigens staan dingen als de Pressé wel op het lijstje om te gaan doen. Ik wil ook dit jaar nog wel wat toffe ritjes/meetings gaan bijwonen, dus als iemand suggesties heeft, welkom.

F.SvM schreef:

Ach met jouw vrouw een weekje in de caravan ........

Moeha, alleen kijken jij!

waterman schreef:

De “beperking” zit hem, bij oudere cx modellen, in de versnellingsbak. Een 4-bak mist de 5 gewoon. Hij draait dus al snel 4000 of meer toeren.

Arjan Verkade schreef:

Als ik het goed herinner is deze omgebouwd van C-Matic naar 5 bak, dus daar heeft deze wel een voordeeltje.

Juist, de mijne is omgebouwd naar een 5-bak. Niet na de 5-bak die het jaar erna geleverd werd als optie, maar een latere. Welke weet ik niet precies. Dibert mompelde wel wat, en iets over iets andere gangen, sterkere onderdelen, maar welk precies? Hij zou het nog doorgeven. Zal hem mailen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 juni 2014 09:47 PM
  [ # 555 ]
geoarthc35 schreef:

nogmaals gefeliciteerd Niels.


Ik wil trouwens je feestje niet verpesten maar volgens mij zit er in je, overigens schitterende, CX niet de juiste middenconsole althans de plek van de radio, daarbij hoort om de schakelpook ook het bekende harmonicahoesje

http://www.citroen-forum.nl/?ACT=25&fid=9&aid=9443_sbJv85GPE0EAxwv7Y7bO&board_id=1

foto gepikt van Citrobenz

Das een foto van Mike zijn auto Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
37 van de 175
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook