Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die kunnen je met de leidingen zeker helpen. Succes!
Het busje is er weer!
Daarom een overzichtje van de voorlopige to do list:
Wiellager vervangen
en los maken wat vast zit
Heeft iemand ervaring met het bestellen van wiellagers van Ebay.com, of lebencoin.fr ? Wat zou een eerlijke prijs zijn?
Groet,
Edwin
Weet iemand wat de eisen zijn aan de 2 bouten waarmee de remklauw vastgezet wordt?
Ik was voor de standaard 8 8 M10 bouten gegaan, maar ben er net achter gekomen dat de spoed niet overeen komt. Fijner draad dus.
Welke sterkte en draadlengte straat voorgeschreven? Ik kan het nergens vinden.4
Bij voorbaat dank.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geen idee, maar de remmen zitten ook op andere Citroëns ...
Dat is ook goed om te weten! Weet je toevallig op welke citroëns?
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En, nee. Achterremmen komen uit eend/GS, voornemen weet ik eigenlijk niet. Ik verwacht GS of CX.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Helaas,
de voor en achterremklauwen van deze bussen zijn uniek en worden nergens anders op gebruikt.
De gietstukken van de voorremmen zijn afgeleid van de laatste generatie DS/SM klauwen maar hebben andere maat afdichtingen (nieuwere generatie vierkante/gegroefde O-ringen)
De achterremklauwen hebben een gietstuk dat heel veel lijkt op die van de latere GS/ vroege GSA klauwen (de blokken komen daarmee ook overeen) alleen de boring en de zuigers zijn kleiner (namelijk die van de AMI8/dyane/2cv remklauwen).
De bouten in de achterremklauw zijn: M10 x 1,25 met een originele lengte van 139mm (dus vervangen door een standaard bout met lengte 140mm). De sterkte moet minimaal 10.9 zijn (zoals origineel gebruikt). De bouten houden niet alleen de klauw op de plek maar moeten ook weerstand bieden tegen de uitgeoefende remdruk. De krachten gecombineerd met een beladen bus en een keer voluit remmen zijn niet gering!
Eventueel kan je ook inbusbouten (“binnenzeskant bouten”) toepassen die zijn soms wat gangbaarder in grotere treksterkten en dan ook wat goedkoper.
Eerste stap is eens zeuren bij bijvoorbeeld Fabory en niet meteen akkoord gaan met bruto prijzen. Voor de handel zijn kortingen van 50% of meer heel gangbaar en ook voor kleine aantallen kan er best wel 25% af (bruto verkoopprijs is vaak >400% van hun inkoopprijs, maar daar doen ze natuurlijk ook wel een en ander voor…)
succes
waar rook is, is…
LHM only!
Geweldig! Hoe kom je toch altijd aan die gegevens?
Of vraag ik dan naar gevoelige informatie?
Maar als we dan toch bezig zijn; staat er ook een aanhaalmoment voorgeschreven?
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
4-4,5mkg ofwel ~40-45Nm
jaaaaaaaaaaaaren verzamelen en je echt interesseren voor de materie!
waar rook is, is…
LHM only!
Bedankt!
Morgen na mijn tentamen pak ik mijn bromfiets en ga ik op bezoek bij Fabory in Groningen.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hmmm… Ik heb vandaag tussen de werken door eens even in wat catalogi gespeurd, maar M10 x 1,25mm gaat normaal niet veel verder dan 100 of 120mm… Wel in “gewone” draad, maar metrisch-fijn nog niet gevonden.
Ik ben erg benieuwd waar Fabory mee komt!!!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Ze bestaan wel alleen nu nog iemand in de buurt…
https://www.belmetric.com/bh10x125x140-hex-bolt-109-p-2478.html?cPath=506_509_405
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Alternatieve bronnen voor de bout: Kopbouten van Opel 1,3 tot 1,6l motoren jaren tachtig tot begin negentig! Bout voor achterbrug (?) van Kreidler brommer of van Polaris ATV!!!
kortom ze moeten er gewoon zijn
boutvorm volgens DIN 960
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Nog beter, maar het duurde even voordat de microfiche lezer weer aangesloten en op gang gebracht was…
Bouten voor de bevestiging van de achterremklauw van een CITROËN Xantia Break!!! M10x1,25x140mm
citroën onderdeelnummer 4405 26
waar rook is, is…
LHM only!