Staat nu op het verlanglijstje voor een der komende maanden
Inmiddels staat de teller op meer dan 146.000 en dat is meer dan 2x zo veel als de stand waarbij ik hem kocht. Hij heeft in de afgelopen drie jaar meer gereden dan in de eerste 21 jaar van z’n leven
Begin van het jaar bezig geweest met het zoeken en plaatsen van een grijs tzi interieur. Ik had al gti stoelen maar zonder bijpassende deurpanelen. Bovendien passen nu de grijze stoelen beter bij het verder grijze dashboard en interieur. De middenarmsteun heb ik zelf bekleed met de stof van een extra stuk achterbank. Ben nu ook van de gaten in de deurpanelen af omdat ik al lang geleden elektrische ramen voor had ingebouwd.
Onlangs vol bepakking een trip richting het oosten genomen. Eenmaal aangekomen bandenspanning wat verlaagd en het was heerlijk comfortabel zweven op de Oost-Europese wegen.
Hmm de tijd dat foto’s uploaden makkelijk was, ligt blijkbaar achter me…
Ik ben nu wel benieuwd naar de plaatjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
even op de linkjes klikken en dan zie je ze wel.
https://www.dropbox.com/s/rph0qqwu6rxa059/scaled_image.jpg
https://www.dropbox.com/s/3ys1ejrgd7v8jx2/scaled_image.jpg
https://www.dropbox.com/s/op6gzl1p04kuv51/scaled_image.jpg
https://www.dropbox.com/s/dv7tlxa9vuutjsm/scaled_image.jpg
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Dank je!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gaaf! Goeie rit!
Heb de bumpertank van de 16v nu op de 1400 gemonteerd en de ‘normale’ vulhals en slang nu op de 16v.
De vulhalsring van de 16v was er erger aan toe dan die van de 1400. Beide heb ik ontdaan van de roest en goed behandeld met roestomvormer:
Na in eerste instantie afgekeurd te zijn op de draagarm links achter en adviespunt remslangen, de nodige reparaties uitgevoerd en een week later goedgekeurd. Ik mag weer een jaar legaal rondrijden.
Remslangen en de achterdraagarmlagers zijn zowel links als rechts vervangen.
en van harte! Ik had het al gezien vanmiddag, want volgens mij kwam ik jou tegen in Breda in de Backer en Ruebweg
Van harte met de nieuwe APK.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mooi werk en gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nice, gefeliciteerd!
martijntje schreef:en van harte! Ik had het al gezien vanmiddag, want volgens mij kwam ik jou tegen in Breda in de Backer en Ruebweg
Daar kom ik regelmatig, maar gisteren was ik er alleen met de fiets
Gisteren de distributieriem vervangen. Eerste keer dat ik deze klus heb uitgevoerd. Laatste keer vervangen was 3 jaar/80.000 km geleden. Uiteraard in combinatie met nieuwe waterpomp en spanrol.
De riem zelf vervangen viel me goed mee. Alleen bij het loshalen van de dynamoriem brak de bout van het slopgat van de dynamo af. Om deze uit te boren moest de dynamo eraf, maar ook scharnierbout van de dynamo ging erg moeilijk. Trouwens best lastig om de dynamo- en hydrauliekpompriem op spanning te krijgen. Heb ze best strak gezet maar bij het omhoogkomen en aanzetten van alle elektrische verbruikers piepen ze licht. Dat moet ik nog even fixen.
Deze riemen trouwens ook vervangen en ook de brandstofpomp, wegens erg lang moeten doorstarten na 2 dagen stilstand. Nieuwe pomp (Valeo) was niet duur, dus wat niet baat, dat niet schaadt.