Oh, er wordt niet constant geslepen en gespoten hoor. Er zitten meerdere auto-eigenaren in en een is een bus aan het opknappen en die moet af en toe wat schuren. Ik denk echt dat het een prima plekkie is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb op mijn auto hier en daar een paar kleine pitjes zitten, en ik wil natuurlijk niet dat deze door gaan roesten.
Nou was mijn plan:
- pitje ontroesten met rustyco, want dat is een gel en dat werkt wellicht wat doseerbaarder dan bijvoorbeeld staalborstel.
- natuurlijk goed schoonmaken, ontvetten
- primer aanbrengen met een penseeltje.
- nog een laagje primer, daarna uitharden.
- met een lakstiftje het gaatje bruin maken, of met een penseeltje meerdere laagjes verfen, daarna beetje schuren/polijsten.
Ik kan alleen nog niet echt (echt niet) een lakstift in brun scarabee vinden. Iemand een idee waar?
M’n kofferklep en onder het tapijt van in m’n bak heb ik ook nog wat roest gevonden. Dat ook gewoon doen met rustyco, of kan ik daar veel beter gewoon een roestomzetter overheen fietsen?
Na de zomer wil ik de auto voordat de winter begint d’r helemaal weer in de vette kek zetten, maar daar kom ik dan wel met vragen over.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik zou die vette zooi er zo snel mogelijk inspuiten,en dan deze zomer de cx goed in de zo’n zetten.
Kan het mooi overal naar toe druipen.
En voor ontroesten en bijwerken enz enz.
Plak het er omheen goed af,dit voorkomt beschadigingen rondom het te bewerken stukje.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoek de Kleurcode even op ,en ga naar een goede autospuiterij en laat de kleur aanmengen.
En neem dan ook een potje blanke lak mee want dit moer er overheen .
Is al is potjes te krijgen van een 8’ste liter.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:Ik zou die vette zooi er zo snel mogelijk inspuiten,en dan deze zomer de cx goed in de zo’n zetten.
Kan het mooi overal naar toe druipen.
Eens, maar dan moet ik eerst weten welke vette kek ik er nou in wil hebben.
Er zijn 1000 -1 merken en typen, wil eigenlijk iets hebben waarbij ik ook nog kan zien wat er gebeurt (dus niet dikke dinitrol oid). Maar, belangrijkste is binnenkant.
Zal er eens met zo’n camera in.
Je kan je auto natuurlijk in de kek laten zetten, maar wie doet het hier allemaal zelf bij zijn cx?
lijkt me leuk en leerzaam.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
met lakstift wordt het nooit echt.
zowel qua uiterlijk als duurzaamheid.
ik zou een goede spuiter om advies vragen.
dinitrol of iets anders (maar ik heb wel vertrouwen in dinitrol) kun je op zich wel zelf.
maar je moet dan wel hoezen hebben voor de rest van de autos in de stalling
wel serieus: een prof met cx ervaring weet natuurlijk wel alle plekjes en doet het efficienter.
plus is denk ik niet heel veel duurder als je ook de apparatuur nog moet aanschaffen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vraag Han’s die wil het vast wel doen,( kratje bier meenemen)
Hij zet ze in dik vet met vaseline,dus je kunt blijven zien wat er gebeurt.
En zijn Jaguar is na 35 jaar nog als nieuw,dussssz
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik neem altijd lijnolie gemengd met ml.
Rustyco is rommel. Gewoon met een freesje uitkrabben is beter.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik breng ze gewoon weg naar Gosliga in Leeuwarden. Trek zelf deurpanelen, stoelen, banken en zoveel mogelijk beplating etc er uit. Werkt al jaren prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat scheelt natuurlijk wel in de kosten, effe zelf alles eruit wippen.
Wat kost ongeveer een dinitrol behandeling voor een CX?
En zijn er er ook bedrijven die andere vormen dan dinitrollen doen? Dinitrol werkt ongetwijfeld goed, maar die dikke sealant die erop gesmeerd wordt is volgens mij niet heel handig om te inspecteren of lekker mee te sleutelen.
Hoe controleren zij dan of een nieuwe behandeling nodig is? Dan moet je haast de sealant eraf krabben om het staal goed te bekijken, of mis ik nu iets?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:Gewoon naar Gosliga in Leeuwarden.
Ben ik ook van plan, een zo kaal mogelijke koets heen brengen.
En niet zelf lopen knoeien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:Dat scheelt natuurlijk wel in de kosten, effe zelf alles eruit wippen.
Wat kost ongeveer een dinitrol behandeling voor een CX?
750 euro meen ik, maar als je de boel zelf goed kaal en voorbereid komt brengen (in overleg!) moet daar wel over te praten zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon met de CX heen en ter plekke bespreken, meteen een leuk ritje, de dijk over.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank wederom voor de info.
Was net heel effe bij de auto, want ik moest het gewoon weten van de deurschakelaars.
Linksvoor en rechtsachter weigeren dienst. De kleine lampjes bij de C-stijlen gaan bij geen van allen aan. De alarmlichten doen het prima
Gordel even goed gefietst, slaap ik meteen stuk beter.
Binnenkort taxeren, daarna ga ik de wegen onveilig maken.
Overigens: tijdens de terugrit viel Mike en mij op toen we op de parkeerplaats stonden, dat als de ventilators aan gaan, ze beiden direct in stand tornado gaan. Dan effe uit, dan weer tornado.
Wanneer wordt de langzame stand getriggerd? Of moet ik er dan even met een thermometer in hangen, want dit is natuurlijk info van niets..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heeft ie wel een langzame stand dan? Zit er een 3 poot radiateurcontact in? of een tweepoot met een kleine voeler die boven tegen de radiateur hangt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste