Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja ik denk ook wel dat het normaal iets lager loopt. Dit is best een groot gat waar die lucht kan aanzuigen.
Ik denk dat die test wel werkt. Normaal als ik in vrij gas geef en los laat zakt het toerental snel, en bij 2000 rpm zakt het langzaam af naar 1000 rpm. Of bedoel je dit niet?
F.SvM schreef:kratje bier kwijt.
Maar mooi dat ze het weer goed doet
VgF
Is al goed, in ruil voor je goede adviezen
Goed, nu heb ik dus zo’n luchtschuif nodig. Heeft er iemand nog een goede liggen?
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, dat bedoel ik niet. Gewoon stationair laten lopen. Als je dan de slang er af trekt moet het toerental gaan oscilleren. Dit gebeurt alleen maar als die schakelaar in de juiste positie staat. Weet je hoe je dat moet controleren?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee eigenlijk niet…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
leuk leesvoer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Arjan Verkade schreef:
Goed, nu heb ik dus zo’n luchtschuif nodig. Heeft er iemand nog een goede liggen?
Hier heb ik in het verleden voor m’n IE een luchtschuif opgehaald
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=56&returnId=56&itemId=2169
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:
leuk leesvoer
Zeer nuttig document, die had ik al gelezen voordat ik de DS kocht.
Maar de afstelling komt daar niet in terug.
citroen23 schreef:Arjan Verkade schreef:
Goed, nu heb ik dus zo’n luchtschuif nodig. Heeft er iemand nog een goede liggen?
Hier heb ik in het verleden voor m’n IE een luchtschuif opgehaald
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=56&returnId=56&itemId=2169
Ja, deze had ik al gezien. Je moet alleen eerst je oude inleveren staat er.
Ik vraag me ook af wat ze exact doen om hem te fixen. Is dat weer jarenlang betrouwbaar?
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Stekker van de schakelaar afhalen. Als de afschuiningen naar boven gericht zijn moet je de weerstand tussen de 2 rechtse aansluitingen meten. Met 0,7mm tussen de aanslag van de gasklep moet dit 0 Ohm zijn. Met 1,4 mm er tussen moet de weerstand oneindig zijn. Als de weerstand in de ruststand 0 is heeft de ecu niet in de gaten dat je op de motor remt en zal dus dat oscilleren niet optreden. Dan krijg je stationair ook geen goed mengsel. Als de afstelling niet klopt, de 2 boutjes iets lossen en de schakelaar verdraaien tot het goed is.
Cyril Sars heeft die luchtschuif ook. Iets van 350 dacht ik. Maar meestal is het probleem juist dat ze niet goed meer dicht gaan. Ik zou dus beginnen met de controle van die schakelaar.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Je kan ook een nieuwe kopen bij dirk sassen. Kost je slechts 1120 euro…...
Of een los schuif element voor 50 euro. waarbij je de oude zelf uit elkaar haalt.
Aan jou de keus
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:
leuk leesvoer
Mooi uitgelegd Yuri. Alleen af en toe de voltooid deelwoorden….Dit is voor het eerst dat ik het in het Nederlands lees….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Je kunt die extra luchtschuif ook naar Bosch opsturen, ze hebben een classic afdeling, die reviseert onder garantie. Heb ik een aantal jaren geleden gedaan, na een paar weken krijg je je luchtschuif weer terug, maar dan goed.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jantje1948 schreef:Stekker van de schakelaar afhalen. Als de afschuiningen naar boven gericht zijn moet je de weerstand tussen de 2 rechtse aansluitingen meten. Met 0,7mm tussen de aanslag van de gasklep moet dit 0 Ohm zijn. Met 1,4 mm er tussen moet de weerstand oneindig zijn. Als de weerstand in de ruststand 0 is heeft de ecu niet in de gaten dat je op de motor remt en zal dus dat oscilleren niet optreden. Dan krijg je stationair ook geen goed mengsel. Als de afstelling niet klopt, de 2 boutjes iets lossen en de schakelaar verdraaien tot het goed is.
Cyril Sars heeft die luchtschuif ook. Iets van 350 dacht ik. Maar meestal is het probleem juist dat ze niet goed meer dicht gaan. Ik zou dus beginnen met de controle van die schakelaar.
Waar moet ik die 0.7 mm meten? Ergens bij de veer of de klep zelf bekijken?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dickesse schreef:Je kunt die extra luchtschuif ook naar Bosch opsturen, ze hebben een classic afdeling, die reviseert onder garantie. Heb ik een aantal jaren geleden gedaan, na een paar weken krijg je je luchtschuif weer terug, maar dan goed.
Onder garantie? Na 40 jaar?
Heb je daar gegevens van?
Bij mij ook problemen met de benzinemeter gehad.
Lag niet aan de meter, maar aan de bedrading.
Onder de afschroefbare kappen van de dorpel links vind je de bedrading lopen , die eigenlijk min of meer vast zit met strips.
Als deze los zijn, loopt de bedrading tegen de stang aan voor de hoogteregeling , en schuurt dan door. Gaf bij mij een vals contact naar de min.
Mooie ds !
Ik zie inderdaad vele oude leidingen , oa bij de injectoren. Snel vervangen ! Als deze scheuren, reeel brandgevaar. Er hebben al meerdere injecties in de fik gestaan, en dat is zonde van deze mooie auto. Niet vergeten de aanvoer en retourleiding van de pomp
Succes, maarten
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De benzinemeter werk inmiddels alweer een tijdje
Alle brandstofslangen zijn bij de laatste beurt allemaal op mijn verzoek gecontroleerd, het was niet nodig om iets te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Arjan Verkade schreef:jantje1948 schreef:Stekker van de schakelaar afhalen. Als de afschuiningen naar boven gericht zijn moet je de weerstand tussen de 2 rechtse aansluitingen meten. Met 0,7mm tussen de aanslag van de gasklep moet dit 0 Ohm zijn. Met 1,4 mm er tussen moet de weerstand oneindig zijn. Als de weerstand in de ruststand NIET 0 is heeft de ecu niet in de gaten dat je op de motor remt en zal dus dat oscilleren niet optreden. Dan krijg je stationair ook geen goed mengsel. Als de afstelling niet klopt, de 2 boutjes iets lossen en de schakelaar verdraaien tot het goed is.
Cyril Sars heeft die luchtschuif ook. Iets van 350 dacht ik. Maar meestal is het probleem juist dat ze niet goed meer dicht gaan. Ik zou dus beginnen met de controle van die schakelaar.
Waar moet ik die 0.7 mm meten? Ergens bij de veer of de klep zelf bekijken?
Aan da achterkant rust in de stationairstand een nok tegen de excentrische bout waar de veer ook aan haakt. Tussen die bout en die nok dus. In bovenstaande stond een foutje. Met hoofdletters rechtgezet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.