39 van de 82
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s DS 23 IE Pallas Mécanique 1972
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2014 09:29 PM
  [ # 571 ]

Ja ik denk ook wel dat het normaal iets lager loopt. Dit is best een groot gat waar die lucht kan aanzuigen.

Ik denk dat die test wel werkt. Normaal als ik in vrij gas geef en los laat zakt het toerental snel, en bij 2000 rpm zakt het langzaam af naar 1000 rpm. Of bedoel je dit niet?

F.SvM schreef:

confused kratje bier kwijt.

Maar mooi dat ze het weer goed doet very good

VgF

Is al goed, in ruil voor je goede adviezen Wink

Goed, nu heb ik dus zo’n luchtschuif nodig. Heeft er iemand nog een goede liggen?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 juni 2014 09:33 PM
  [ # 572 ]

Nee, dat bedoel ik niet. Gewoon stationair laten lopen. Als je dan de slang er af trekt moet het toerental gaan oscilleren. Dit gebeurt alleen maar als die schakelaar in de juiste positie staat. Weet je hoe je dat moet controleren?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2014 09:45 PM
  [ # 573 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2014 09:51 PM
  [ # 574 ]

http://citrotech.nl/shop/wp-content/uploads/2011/12/DS0116-Lezing-het-DSIE-D-jetronic-benzine-injectie-systeem.pdf

leuk leesvoer

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 juni 2014 10:15 PM
  [ # 575 ]
Arjan Verkade schreef:

Goed, nu heb ik dus zo’n luchtschuif nodig. Heeft er iemand nog een goede liggen?

Hier heb ik in het verleden voor m’n IE een luchtschuif opgehaald

http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=56&returnId=56&itemId=2169

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2014 10:20 PM
  [ # 576 ]
waterman schreef:

http://citrotech.nl/shop/wp-content/uploads/2011/12/DS0116-Lezing-het-DSIE-D-jetronic-benzine-injectie-systeem.pdf

leuk leesvoer

Zeer nuttig document, die had ik al gelezen voordat ik de DS kocht.
Maar de afstelling komt daar niet in terug.

citroen23 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Goed, nu heb ik dus zo’n luchtschuif nodig. Heeft er iemand nog een goede liggen?

Hier heb ik in het verleden voor m’n IE een luchtschuif opgehaald

http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=56&returnId=56&itemId=2169

Ja, deze had ik al gezien. Je moet alleen eerst je oude inleveren staat er.

Ik vraag me ook af wat ze exact doen om hem te fixen. Is dat weer jarenlang betrouwbaar?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 juni 2014 10:34 PM
  [ # 577 ]

Stekker van de schakelaar afhalen. Als de afschuiningen naar boven gericht zijn moet je de weerstand tussen de 2 rechtse aansluitingen meten. Met 0,7mm tussen de aanslag van de gasklep moet dit 0 Ohm zijn. Met 1,4 mm er tussen moet de weerstand oneindig zijn. Als de weerstand in de ruststand 0 is heeft de ecu niet in de gaten dat je op de motor remt en zal dus dat oscilleren niet optreden. Dan krijg je stationair ook geen goed mengsel. Als de afstelling niet klopt, de 2 boutjes iets lossen en de schakelaar verdraaien tot het goed is.

Cyril Sars heeft die luchtschuif ook. Iets van 350 dacht ik. Maar meestal is het probleem juist dat ze niet goed meer dicht gaan. Ik zou dus beginnen met de controle van die schakelaar.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 juni 2014 10:41 PM
  [ # 578 ]

Je kan ook een nieuwe kopen bij dirk sassen.  Kost je slechts 1120 euro…... ahh
Of een los schuif element voor 50 euro.  waarbij je de oude zelf uit elkaar haalt.

Aan jou de keus Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 juni 2014 10:54 PM
  [ # 579 ]
waterman schreef:

http://citrotech.nl/shop/wp-content/uploads/2011/12/DS0116-Lezing-het-DSIE-D-jetronic-benzine-injectie-systeem.pdf

leuk leesvoer

Mooi uitgelegd Yuri. Alleen af en toe de voltooid deelwoorden….Dit is voor het eerst dat ik het in het Nederlands lees….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 19 juni 2014 11:26 PM
  [ # 580 ]

Je kunt die extra luchtschuif ook naar Bosch opsturen, ze hebben een classic afdeling, die reviseert onder garantie. Heb ik een aantal jaren geleden gedaan, na een paar weken krijg je je luchtschuif weer terug, maar dan goed.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2014 11:28 PM
  [ # 581 ]
jantje1948 schreef:

Stekker van de schakelaar afhalen. Als de afschuiningen naar boven gericht zijn moet je de weerstand tussen de 2 rechtse aansluitingen meten. Met 0,7mm tussen de aanslag van de gasklep moet dit 0 Ohm zijn. Met 1,4 mm er tussen moet de weerstand oneindig zijn. Als de weerstand in de ruststand 0 is heeft de ecu niet in de gaten dat je op de motor remt en zal dus dat oscilleren niet optreden. Dan krijg je stationair ook geen goed mengsel. Als de afstelling niet klopt, de 2 boutjes iets lossen en de schakelaar verdraaien tot het goed is.

Cyril Sars heeft die luchtschuif ook. Iets van 350 dacht ik. Maar meestal is het probleem juist dat ze niet goed meer dicht gaan. Ik zou dus beginnen met de controle van die schakelaar.

Waar moet ik die 0.7 mm meten? Ergens bij de veer of de klep zelf bekijken?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2014 11:29 PM
  [ # 582 ]
dickesse schreef:

Je kunt die extra luchtschuif ook naar Bosch opsturen, ze hebben een classic afdeling, die reviseert onder garantie. Heb ik een aantal jaren geleden gedaan, na een paar weken krijg je je luchtschuif weer terug, maar dan goed.

Onder garantie? Na 40 jaar?

Heb je daar gegevens van?

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 19 juni 2014 11:31 PM
  [ # 583 ]

Bij mij ook problemen met de benzinemeter gehad.
Lag niet aan de meter, maar aan de bedrading.
Onder de afschroefbare kappen van de dorpel links vind je de bedrading lopen , die eigenlijk min of meer vast zit met strips.
Als deze los zijn, loopt de bedrading tegen de stang aan voor de hoogteregeling , en schuurt dan door. Gaf bij mij een vals contact naar de min.

Mooie ds !
Ik zie inderdaad vele oude leidingen , oa bij de injectoren. Snel vervangen ! Als deze scheuren, reeel brandgevaar. Er hebben al meerdere injecties in de fik gestaan, en dat is zonde van deze mooie auto. Niet vergeten de aanvoer en retourleiding van de pomp

Succes, maarten

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2014 11:34 PM
  [ # 584 ]

De benzinemeter werk inmiddels alweer een tijdje Wink
Alle brandstofslangen zijn bij de laatste beurt allemaal op mijn verzoek gecontroleerd, het was niet nodig om iets te vervangen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 juni 2014 11:35 PM
  [ # 585 ]
Arjan Verkade schreef:
jantje1948 schreef:

Stekker van de schakelaar afhalen. Als de afschuiningen naar boven gericht zijn moet je de weerstand tussen de 2 rechtse aansluitingen meten. Met 0,7mm tussen de aanslag van de gasklep moet dit 0 Ohm zijn. Met 1,4 mm er tussen moet de weerstand oneindig zijn. Als de weerstand in de ruststand NIET 0 is heeft de ecu niet in de gaten dat je op de motor remt en zal dus dat oscilleren niet optreden. Dan krijg je stationair ook geen goed mengsel. Als de afstelling niet klopt, de 2 boutjes iets lossen en de schakelaar verdraaien tot het goed is.

Cyril Sars heeft die luchtschuif ook. Iets van 350 dacht ik. Maar meestal is het probleem juist dat ze niet goed meer dicht gaan. Ik zou dus beginnen met de controle van die schakelaar.

Waar moet ik die 0.7 mm meten? Ergens bij de veer of de klep zelf bekijken?

Aan da achterkant rust in de stationairstand een nok tegen de excentrische bout waar de veer ook aan haakt. Tussen die bout en die nok dus. In bovenstaande stond een foutje. Met hoofdletters rechtgezet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
39 van de 82
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook