Laatste jaren gewoon op chassis balk rechts voor
Zeker niet op vloerplaat.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Zeker wel, de laatste twee/drie jaar hebben de eenden het nummer naast de stoel!
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Ik laat de auto door een 2cv specialist bekijken en als ze geen problemen vinden verzorgen zij ook de schouwing.
Lijkt me zo het beste.
Tot zover bedankt voor alle info.
C’est le Nooord!!!
Dit komt mij ook over als niet origineel en wat waterman ook al aangeeft: Bij het RDW maken ze momenteel écht geen grapjes. Bij twijfel ben je m kwijt…
Dit is een origineel nummer:
Met voor en achter chevrons…
1988, 1989 en 1990 staat nummer op rechtvoorbalk. Ik heb heel wat van die eendjes gehad.
Heel soms ook op de vloerplaat maar dan was het chassis al vervangen.
Keurig nummer! maar van een nieuwere eend na 1981.
1977 staat het dus binnen.
Zal morgen eens vragen als ik bij de rdw ben met mij 78 eend.
Die nummers zijn niet zo strak als bij de laatste eendjes.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Nog even gekeken bij mijn 1978 eend.
Bij staan er dus ook streepjes tussen! AZ-KA dus. NIet goed gezien.
7mm en slecht leesbare chverontjes ervoor en erachter.
Morgenochtend RDW dus dan weet ik het zeker.
Maar dit chassis is nog orgineel.
Bij 1978 en ik denk 77 ook gewoon, is het chassis binnen in de eend dezelfde kleur als de eend.
Dat werd in een keer gespoten.
Als mijne morgen goed is, zal ik eens vragen. vermoedelijk ken ik deze keurmeester.
Citroen liefhebber.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Mijn chassis is keurig meegespoten in blue mysotis,
Zelfs in de motorruimte is dit te zien, viel me al op…
Is bij mijn ami niet zo.
Het nummer is er net zo diep ingemept als bij jou..
Letter/cijferbreedte 7mm
C’est le Nooord!!!
Net bij de RDW geweest met 78 eend.
Eerste wat de keurmeester zei:
Goedemorgen.
Fijn eindelijk weer eens een orginele auto na 6 fraude gevallen op een rij…........
Volgens hem dus drama nu met chassisnummers, allemaal mee geknoeit.
Bij 2cv, kever, land rover defender, mercedes G klasse.
Ik heb een kopie van RDW goedkeuring eend maar is vanaf oktober 1978 Daar staat ook in chassisnummer:
in bodemplaat v. voorzitting.
Vanaf juni 1980 op rechter voorbalk chassis.
Je plek is wel oke denk ik.
Zo te horen orgineel chassis.
Streepje tussen letters klopt.
Alleen hoogte 9mm klopt niet, moet 7mm zijn.
en er horen chervrontjes voor en achter.
Mijn eend is verder oké
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Tjongejonge, ze zijn streng. In 2001 bracht ik mijn zojuist met bloed zweet en tranen gerestaureerde MG A 1600 Mk1 naar de RDW voor een kentekenkeuring. Auto kwam uit Amerika, vandaar. Alles liep op rolletjes totdat het chassisnummer bekeken moest worden. Stond zoals het bij MG’s uit de jaren vijftig en de beginjaren zestig gebruikelijk was op fabrieksplaatjes die onder meer in de motorruimte te vinden waren. Gepopnageld. Verder helemaal niet bij stilgestaan. Werd dus afgekeurd… Week later terug, met chassisnummer op een mooie plaats in het oersterkte onderstel, ter hoogte van de bijrijdersplaats. ‘Ben lang aan het zoeken geweest, meneer de keurmeester, maar gevonden!!!’ Keurmeester zegt: ‘Mooi duidelijk. Zeker zelf gedaan. Maakt niet uit, prachtige auto en veel plezier ermee….’ Auto kreeg een kenteken en klaar was Kees.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Willibrord schreef:Tjongejonge, ze zijn streng.
Terecht. Er wordt veel te veel geklooit met auto’s om de belasting te ontduiken.
Mijn ervaring is dat als jij naar het RDW toe komt met een goed verhaal, het RDW heel meewerkend is. Als het RDW naar jou toe komt, en er is geklooit, dan ben je de klos.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Ik heb goede hoop,
het hele plaatje van de auto klopt wel en ik weet nu ook zeker, mede dankzij de info van Verkuilm , dat het chassis nog de originele is.
Binnenkort hopelijk goed nieuws….
To be continued.
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Jippie de kogel is door de kerk, vanaf vanmiddag is de auto gelabeld.
Na een grondig onderzoek is ie geidentificeerd en juist bevonden.
Eerlijk duurt het langst.
In augustus gaan we beginnen met de restauratie.
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Voor de keuring hebben we nog de hele bodemplaat voor de voorzitting plus bovenplaat van het chassis ontdaan van roestige meuk en kwamen we toen de waarschijnlijk originele en compleet onleesbare oude inslagplek tegen in het midden op de bovenplaat chassis.
Hetgeen niet zo heel verstandig is om te doen voor het keuren, maar we waren nogal nieuwsgierig, vandaar.
Een en ander resulteerde wel in een wat langere keuring maar met een positief resultaat.
Doordat de originele rubbermat er nog inzat is de boel eronder flink gaan roesten waardoor het nummer is verdwenen.
Kennelijk heeft iemand ooit besloten het nummer er toen maar even er op nieuw in te slaan.
Erg blij met de bewezen originaliteit van de eend en uiteraard flink opgelucht.
Garage binnenkort flink uitruimen, klussen in huis beetje afronden en dan kan de pret beginnen…
C’est le Nooord!!!
Goed dat gelukt is!
Dat is echter beter zo!
Dit kan verkeerd gaan namelijk.
En wat moet je er nu aan doen?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Schorsen, demonteren, koets divers laswerk o.a achterzijramen onder, binnenscherm r.a gat ,
Dakrand puist in goot, paar gaatjes kofferbakbodem, achtervleugels, lichtbalk, 1.4 of 1/2 bodemplaat, en nog veel meer plus overige verassingen bij loshalen koets
Nieuw chassis Fransoze ,veerpotten boven op rot/open , remleidingen, banden en nog heel veel randspul
Sommige dingen zijn vreemd genoeg weer heel goed, voorruitframe en de veeraanslagen op achterbinnenschermen
Hoe noem je die trouwens?
Verder uiteraard spuitwerk koets
Gaat ons er straks dat de koets weer keihard is en gespoten.
Chassis goed voor een mensenleven
Blok en bak zijn ooit vervangen door recentere techniek en loopt heerlijk.
Laswerk wordt door iemand uit de citroenscene gedaan die op locatie/thuis komt lassen
De losse schroefbare plaatwerkdelen komen mettertijd wel,zet eerst het oude er weer op
Motorkap , schildjes deur en dergelijk
Kortom project van minimaal jaar schat ik.
C’est le Nooord!!!