Vind de Limoen kleur erg gaaf, hij is niet hard maar ook niet (te) vaal. Zou ‘m zelf zo bestellen, juist een fraaie contrastkleur maakt de auto echt helemaal af.
Wat betreft de vraag qua accessoires: dit is typisch zo’n auto waarbij ik echt helemaal los zou gaan, juist omdat het budget veel groter is dan de prijsstelling van de auto full options.
Hoop snel proef te kunnen rijden, vrouw overtuigen en hokjes aankruisen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Deze had ik even gemist, de Autoweek-video: http://www.autoweek.nl/videoHD/4069/rij-impressie-citroen-c4-cactus
Zoals een aantal gebruikers onder de video ook al zegt: Frank is behoorlijk op de zeur-toer. Wat ik bovendien vreemd vind is dat Autoweek de ruimte achterin krap vind, terwijl die bij andere tests juist als goed wordt beoordeeld.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ja en ik heb ‘m niet achterin zien zitten… Ach, laat maar zeuren. Vooral die opmerking over het kleinere watertankje en ‘s morgens naar de wc gaan. Tja, begrijp de link niet. Het is kennelijk grappig bedoeld. Het zal wel.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
NeufegliseThierry schreef:Vind de Limoen kleur erg gaaf, hij is niet hard maar ook niet (te) vaal. Zou ‘m zelf zo bestellen, juist een fraaie contrastkleur maakt de auto echt helemaal af.
Wat betreft de vraag qua accessoires: dit is typisch zo’n auto waarbij ik echt helemaal los zou gaan, juist omdat het budget veel groter is dan de prijsstelling van de auto full options.
Hoop snel proef te kunnen rijden, vrouw overtuigen en hokjes aankruisen
Waarin is je wederhelft nu gedwongen zich te verplaatsen?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Willibrord schreef:Ja en ik heb ‘m niet achterin zien zitten… Ach, laat maar zeuren. Vooral die opmerking over het kleinere watertankje en ‘s morgens naar de wc gaan. Tja, begrijp de link niet. Het is kennelijk grappig bedoeld. Het zal wel.
Leuk ook dat ze het reservoir voor de remvloeistof laten zien als ze het over de ruitensproeiervloeistof hebben
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Inderdaad…
Aan de andere kant: na de kritiek over het ontbreken van een toerenteller konden het dashboard en de materiaalkeuze zijn goedkeuring meer dan wegdragen. Beter dan in een of andere Mercedes waarin hij kort daarvoor gereden had. Ach ja,, die toerenteller. Wellicht zit ie wel ergens verborgen in het middelste display. Bij de eMayway kun je ook water- en olietemperatuurmeters tevoorschijn toveren.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
“If the new Citroen C4 Cactus doesn’t sell by the boatload, I’ll eat my hat. The newest member of the French maker’s line-up is one of the quirkiest, funkiest and most interesting new cars to go on sale in 2014, yet doesn’t cost a million pounds.”
Waanzinnig en wat mij betreft perfect ‘to the point’!
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Poekoek schreef:Willibrord schreef:Ja en ik heb ‘m niet achterin zien zitten… Ach, laat maar zeuren. Vooral die opmerking over het kleinere watertankje en ‘s morgens naar de wc gaan. Tja, begrijp de link niet. Het is kennelijk grappig bedoeld. Het zal wel.
Leuk ook dat ze het reservoir voor de remvloeistof laten zien als ze het over de ruitensproeiervloeistof hebben
Weer zo’n autojournalist die zichzelf belangrijker en leuker vindt dan waar hij voor betaald wordt; objectieve, zakelijke en kwalitatief goede auto-recensies. Hij kan nog een hoop leren van Damion Smy van Carmagazine…
Wel leuk trouwens om auto’s een keer in zonnig Nederland te zien rondrijden, in plaats van ergens aan de Middellandse zee. Goed gedaan door Citroën Nederland!
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag ben ik even bij dealer Emerpark in Zwolle geweest, daar staat dit weekend een C4 Cactus ter preview. Zelf had ik er al ingezeten, maar mijn vriendin was ondertussen toch ook wel erg benieuwd. Er stond een VTi82 in Live uitvoering. Helaas wel erg kaal, dat geeft niet bepaald een super indruk qua wat de auto te bieden heeft. Ook de grauwe kleurstelling en het ontbreken van de dakrails maakten het een wat suffe Cactus.
Waar ik zelf vooral op gelet heb is het zitcomfort, de verstelmogelijkheden van de stoel(en) en de ruimte achterin. Alledrie voldoen goed aan mijn wensen ; de stoelen zijn niet overdreven zacht, meer lekker zacht. Het zijn, zoals in meerdere tests al beschreven, behoorlijke zetels qua formaat. Verstellen is mogelijk op meerdere manieren, dus een goede zitpositie vinden is goed te doen. Achter mijzelf zitten (1.90 meter) is prima mogelijk, ruimte valt mij alleszins mee voor een auto op het C3 platform.
Nog even 2 foto’s:
Klein puntje van aandacht: toen ik de hoogte van de bestuurdersstoel aan het verstellen was, had ik opeens de hendel in mijn handen… Gelukkig kon het plastic handvat wat ik vast had zo weer op een stalen stuk geschoven worden. Hopelijk een voorserie-mankementje
Leuk wouter!
In deze uitvoering is het niet heel sprekend inderdaad.
Lijkt op jou foto’s ook een auto van klein format terwijl hij bij mij toch erg ruim overkwam op CitroMobile.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Heb tijdens CitroMobile de Cactus bewonderd en er uiteraard ook in gezeten. Ik sluit me aan bij alle lofwoorden, maar toch kon ik achterin ook beslist niet een fijne zitpositie vinden (1.90). Óf met je benen overdwars, óf met he keuin tegen het dak. Weet nog dat ik tegen m’n maat zei dat ik het achterin niet langer dan een uur zou volhouden.
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
CitroMarty schreef:Leuk wouter!
In deze uitvoering is het niet heel sprekend inderdaad.
Lijkt op jou foto’s ook een auto van klein format terwijl hij bij mij toch erg ruim overkwam op CitroMobile.
Hij stond niet zo ver bij een C4 en DS4 vandaan, die ogen van buiten vrijwel even groot. Mijn vriendin had het idee dat ie echt een SUV qua grootte was, dat idee is ze nu gelukkig kwijt
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zou ‘m graag willen als vervanger van de koreaan, maar een kofferruimte van 350 liter is niet heel erg groot. Ok, beter dan waar ik nu in rijd, maar niet groter dan de Xsara waar ik voorheen mijn kilometers mee declareerde.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb hem ook gezien op Citromobile. Eerst vond ik het maar een opzichtig groot ding. Maar nadat ik erin had gezeten was ik wel over. Wat een prachtapparaat, de afwerking van het interieur vind ik super mooi! Vooral de kwaliteit van de stoffen (habana club uitvoering stond er op citromobile geloof ik).
Kwa ruimte is het een verademing. Ik heb vaak gereden in een oude c4, leuke auto maar daar heb ik zo slecht zicht in. In de huidige c5 pas ik voor (In de laagste stand kijk ik tegen het dak aan) en achter niet. En in de DS5 is het niet veel beter. De cactus had voor echt een fantastische zit! Achter paste ik redelijk, ik pas bijna nooit achterin dus dit viel me alles mee.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze dit de naam C4 gegeven hebben?
Het staat op een C3 onderstel, dus was het toch logischer geweest dat dit C3 werd?
C3 Picasso bijvoorbeeld, of C3 Aircross.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)