2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Lexia wil niet communiceren met mijn XM
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 24 mei 2014 09:28 AM
  [ # 16 ]
Ed P schreef:

Wim, Mijn stekker schuift er heel soepel en zonder problemen in, met schuif en zonder schuif, ik begrijp dat die van jou klemt?

Intussen niet meer hoor. Maar ja, die auto van mij is dermate probleemvrij dat ik ‘m al maanden niet meer aan de Lexia heb gehad. Zelfs het knipperkastje heb ik al heel erg lang niet meer gebruikt. cool smile

Maar serieus, bedoel je met heel soepel dat ‘ie er bijna uitvalt? Dat zou ook niet goed zijn omdat er toch redelijk wat contacten zijn.
Je kunt voor de zekerheid met een multimeter de weerstand op de aansluitingen doormeten: die zou via de steker hetzelfde moeten zijn als op de auto gemeten. Dan kun je in ieder geval een slechte stekerverbinding uitsluiten.

Voor wat betreft virtualiseren: Zelf heb ik de Lexia software draaien onder XP in Virtualbox op een 64 bit linux machine en tot mijn verbazing werkt dat probleemloos.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 29 mei 2014 11:33 AM
  [ # 17 ]

Wim,

het eerste stuk schuift de stekker er soepeltjes in, het laatste stuk gaat moeilijker en als ik dan aandruk zit hij moer en moer vast, het wordt dan echt wrikken om hem er uit te krijgen.

Ik heb ondertussen een verloop van 30-polig naar ronde ODB besteld voor maar liefst $10,—incl verzendkosten….. we zullen zien of dat een oplossing biedt….

Met de stekker er op meten? Ik weet niet welke waarden ik dan moet meten tussen welke pennen en moet ik meten met contact aan of uit?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 mei 2014 11:51 AM
  [ # 18 ]

Dat had ik ook dat van die klemmende stekker. Net als JanSr de boel dunner geschuurd. De stekker moet er echt helemaal tot het eind in. Anders is er geen of onvoldoende contact. Toen ik mijn lexia net had dacht ik ook dat de stekker goed zat. Maar ik kon niets uitlezen. Na nog harder aandrukken werkte het wel. En inderdaad haast niet meer los te krijgen….

Waar heb je die stekker gekocht? Heb je een linkje?

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 29 mei 2014 12:05 PM
  [ # 19 ]

Ik heb hem gekocht in China, ik heb de oranje neus al rondom afgezaagd van de 30-polige stekker en hem er zo ver ingedrukt dat het volgens mij echt niet verder kan. Er uit halen kost telkens zoveel kracht dat ik bang ben dat ik de contrasteker van de auto lostrek….

Profiel  
 
Rémon
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 09-07-2006

- CX GTI turbo 2
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Gepost: 29 mei 2014 03:40 PM
  [ # 20 ]

Succes, hoop dat het gaat lukken met deze obd, Ik had er in ieder geval baat bij. Met de vorige stekker dunner geschuurd, gleufjes wijder gemaakt en ingevet, zo hard aangedrukt dat ik de sterker van de xm zelf los drukte, wou het maar niet lukken om de Xm uit te lezen. Misschien iets fout in de tussenkabel die je met je nieuwe obd niet meer nodig heb..

Nogmaals succes het blijft toch allemaal maar weer een gok

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 14 juni 2014 12:22 AM
  [ # 21 ]

Nou, de nieuwe 30 polige stekker is binnen… met niet de bestelde ronde verloop maar de standaard…

Vreemd, vreemd vreemd, andere pinbezetting als het verloop dat ik had. Toch maar proberen en jawel, er is communicatie, raar maar waar, niet alles kan uitgelezen worden maar de injectie computer en de veercomputer wel, de airbags en abs niet… ik heb maar 1 poging gedaan dus ik zal het nog eens proberen later. Die hardnekkige storing van de VC (stuurhoeksensor) is er nu in ieder geval uit…

Vreemd, 2 verschillende pinbezettingen, schiet mij maar lek als ik het snap, allebei een verloop uit china, ze zien er uitwendig verder hetzelfde uit….

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 21 juni 2014 10:51 PM
  [ # 22 ]

Storing stuurhoeksensor is er weer, wel erg vlotjes… 2 jaar geleden hele stuurhoeksensor nog schoongemaakt.

Als ik de veercomputer uit lees zegt hij dat ik de rem bekrachtig??? Ik doe niks met de rem, is dit bij iemand bekend?

Storing van de stuurhoeksensor maar weer gereset.

Kan ik trouwens de EGR klep uitschakelen met de Lexia unit?

Profiel  
 
Gert8
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-12-2015

Gepost: 12 januari 2016 10:25 PM
  [ # 23 ]

Ik woon ook in Drenthe, maar we zijn intussen 6 jaar en mogelijk een aantal auto’s verder cheese

Profiel  
 
Michael simons
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 18-03-2014

Gepost: 12 januari 2016 11:42 PM
  [ # 24 ]

Ik denk uitschakelen nooit maar afdoppen kan altijd een metalen plaatje er tussen stoppen en dan geeft de EGR klep ook geen nut.
Ik weet niet of je dan storing krijgt ?

Groetjes michael

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 14 januari 2016 03:18 PM
  [ # 25 ]

Hier een lexia bezitter in Grootegast Smile
Werkt perfect op mijn windows 7 32bit laptop, met mijn C5 en een Peugeot 307 van een goede vriend, totaal geen communicatie met de XM 2.0 Turbo en een mooi V6 exemplaar. Ik hoop dat die eerder genoemde andere stekker wél werkt.

Deze link is ook interessant, van het engelse forum, waarbij blijkt dat die 30 pins naar obd adapters soms compleet verkeerd bedraad lijken te zijn.
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=53975&sid=9f1fea1283b4f2d28603d273ceb0554c

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 januari 2016 03:34 PM
  [ # 26 ]

Ook moet je jezelf er 1000% van vergewissen dat je de bruine stekker er echt helemaal in hebt gedrukt. Dit lijkt vaak goed te zijn, maar is dan toch net niet genoeg. Mag geen halve mm ruimte meer tussen zitten. Vaak gaat de stekker erg zwaar/stroef en daardoor niet diep genoeg….

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 14 januari 2016 04:27 PM
  [ # 27 ]

Lees: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215405/P0/, daar staat het meeste over de stekkers wel in.

Schuif er af
O-ring er af
0,5 mm smaller schuren
0,5 mm korter schuren
de groeven een beetje ruimer schrappen met een scherpe schroevendraaier.

Dan is insteken en er weer uithalen trefzeker. En dus ook contact.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 januari 2016 09:32 PM
  [ # 28 ]

Bij mij was het probleem echt dat de verloopkabel gewoon verkeerd bedraad was, een andere verloop bracht oplossing

Ook ik draai op een laptop met Windows 7 en virtueel XP

Oh ja, het schijnt dat de EGR uit kan door gewoon een slangetje los te trekken…... Beide zijden afdoppen en klaar

Profiel  
 
ethuijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-04-2016

- XM 2.0 Turbo CT automaat
Gepost: 24 augustus 2016 11:03 PM
  [ # 29 ]

Hier nog meer wetenswaardigheden over de Lexia verloop stekkers.
Er lijken verschillende versies in omloop te zijn vanuit China….
http://www.xmclub.nl/comment/63020#comment-63020

Profiel  
 
ethuijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-04-2016

- XM 2.0 Turbo CT automaat
Gepost: 05 januari 2017 10:47 PM
  [ # 30 ]

Vandaag eindelijk de verloop van 30 pin rond naar bruine connector ontvangen uit Hong Kong.

Deze was de eerste keer retour gestuurd door PostNL en ze hebben hem gelukkig zonder kosten opnieuw gestuurd.

Deze werkt bijna 100% De procenten die niet werken liggen ws aan mijn auto.

De werkende metingen zijn gelijk aan die met test bij mede clublid. Automaat leest hij niet uit (Toen ook niet) en supervergrendeling ook niet.

(ik weet niet meer of die toen wel werkte en of ik dat wel heb…).

Alle storingen kunnen resetten. Vering is al 6 maanden storingsvrij (vandaag dus niet hoeven resetten). Ik zie ook iedere morgen het lampje van de vering even oplichten. Altijd geruststellend Smile

De kabel is hier te bestellen:

http://www.ecutool.com/Lexia-3-30-PIN-Cable-for-Citreon-Diagnostic-Tool_4513.html

Totaal met verzending HK Air post $ 15,22

Levering heeft bij mij dus wel ruim 3 maanden geduurd omdat PostNl de eerste zending teruggestuurd heeft.

Op deze zending geen invoerrechten. (Bedrag laag genoeg).

De Lexia had ik hier besteld. De verloop die daar bij zit naar bruine stekker werkt niet.

http://www.ebay.nl/itm/281856145027?euid=4dfb2d7ba8084bf3a620d2afee0f5bf5&bu=44089737739&cp=1&sojTags=bu=bu

Ook geen invoerrechten. Verzending uit Europa.

Lexia set is compleet. Werkt op Windows 7. Wel zeer veel updates achter elkaar uitvoeren. Instructies goed volgen. Kost je een avondje.

Met afbeeldingen zie:

http://www.xmclub.nl/comment/63702#comment-63702


Mvg,

Edwin Thuijs

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook