GSA Special 1985
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 23 juni 2014 06:16 PM

Heb een tijdje geleden een GSA gekocht met de bedoeling om deze weer in rijdende staat te brengen.
Ben begonnen om in de auto een ander stuur en contact slot te monteren.Verder twee harde achterdeuren geplaatst.Auto heeft tot nu toe gewoon gestart en gelopen en de laatste keer ook stationair zonder problemen.
Vandaag echter weer met goede moed begonnen maar motor wilde niet meer aanslaan. Heb wat remmen reiniger gebruikt en daar slaat de motor wel op aan. Vervolgens gekeken of er brandstof naar de carburateur komt en dat was het geval,dus nog wat benzine in de tank. Heb wat benzine opgevangen in een flesje, de kleur was echter oranje/rood en het rook ook niet sterk naar benzine.Heb nu het idee dat de laatste liters welke in de tank zitten meer een mengsel is van condenswater, roest en oude benzine.
Het goedje wilde nog wel branden overigens,heb dat even gecontroleerd door het aan te steken.
Mijn vraag is nu heeft een GSA een aftapplug in de brandstoftank zodat ik de oude meuk kan aftappen of moet de hele tank er onderuit.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 23 juni 2014 06:35 PM
  [ # 1 ]

Hele tank eronderuit. Er zit geen aftapplug.

Voordat je dat gaat doen: verse benzine in een fles, slang erin en aansluiten op de pomp en dan starten.

Slaat de auto aan, dan heb je het euvel inderdaad gevonden.
Er zit GEEN filter in de tank, maar bij de vroege GSA,s zit er een filter tussen achterste subframe en tank. Deze werden bij onderhoud veelvuldig “vergeten” deze kan dus ook verstopt zitten.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 25 juni 2014 07:18 PM
  [ # 2 ]

Vandaag toch maar even wat verder gekeken,kanalen in de carburateur met perslucht doorgeblazen, sproeiers en vlotterkamer schoongemaakt.Benzine nogmaals opgevangen en al met al toch wel aardig heldere vloeistof, kleur is wel rood maar misschien dat er in het verleden, rode superbenzine is getankt ?, auto heeft echt lang stilgestaan.
Auto gewoon weer kunnen starten, en ze liep ook weer netjes stationair. Heb de auto een half uurtje laten draaien, en vervolgens uitgezet, daarna nog eens geprobeerd te starten maar helaas niet genoeg stroom geladen om de startmotor te laten draaien.
Accu is niet meer de jongste en heb de laadspanning ook nog niet gemeten.
Zal er wat verse benzine bijdoen, maar vandaag is denk ik gebleken dat de brandstof zelf niet de boosdoener was.
Als dit probleem is verholpen dan maar eens verder kijken wat er aan werkzaamheden nodig zijn voor een nieuwe APK keuring.Weet nu al dat er laswerk zit aan de linkerdorpel en er een nieuwe aandrijfashoes moet worden geplaatst.Verder blaast er uitlaatgas in het vooronder en is het blok ook niet vrij van lekkage.
Misschien dat het toch slimmer is om het gehele blok eruit te halen en dan alle problemen gelijk maar goed aan te pakken.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 11 augustus 2014 05:52 PM
  [ # 3 ]

Omdat ik inmiddels een heel leuke en in prima staat verkerende GS heb gekocht, heb ik besloten om niet verder te gaan met de GSA.Vandaag is de auto naar een Citroen liefhebber uit Drenthe gegaan.
Aardige jongeman welke een DS in bezit heeft, nog niet bekend met de GS/GSA maar in de GSA een heel leuk project ziet.
Hopelijk komt de auto dan ook weer binnen afzienbare tijd weer op de weg.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook