Heeeeuuuuhhh.. Ik zal maandagavond even kijken.
Ik neem aan dat 3 pootjes twee temperatuursverschillen kan detecteren en twee poot op een temperatuur en hoger reageert.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt, maar het kan ook zijn dat de hoge stand aangestuurd wordt door een contact met 2 poten in de radiateur en de lage stand door een contact dat vlak achter de radiateur de luchttemperatuur meet. Ook als die het allebei doen kun je dus bij stilstand gelijk de hoge stand krijgen, want dan heb je geen rijwind door de radiateur. De uitvoering is afhankelijk van het bouwjaar.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mijn voormalige 79-er 2400 Super Break, dus met hetzelfde blok, was uitgevoerd met een water- en een luchttemperatuurcontact.
Water voor de hoge snelheid, lucht voor de lage.
Bij een stilstaande auto met draaiende motor spreekt eerst het watercontact aan.
Dit omdat er geen luchtstroming door de radiateur is, waardoor het luchtcontact niet aanspreekt.
Je kan het inschakelen van de lage snelheid wat vervroegen door het contact wat meer naar de radiateur te brengen door het beugeltje te verbuigen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Nielsje schreef:Dat scheelt natuurlijk wel in de kosten, effe zelf alles eruit wippen.
Wat kost ongeveer een dinitrol behandeling voor een CX?
En zijn er er ook bedrijven die andere vormen dan dinitrollen doen? Dinitrol werkt ongetwijfeld goed, maar die dikke sealant die erop gesmeerd wordt is volgens mij niet heel handig om te inspecteren of lekker mee te sleutelen.
Hoe controleren zij dan of een nieuwe behandeling nodig is? Dan moet je haast de sealant eraf krabben om het staal goed te bekijken, of mis ik nu iets?
Ik heb mijn CX voor de tweede keer laten dinitrollen in Uden. Voor zover ik weet een stuk goedkoper (“goeiekoper”) dan het adresje in het noorden van het land.
Ik heb er zelf goede ervaringen mee; na vier en een half jaar heb ik dus een herhalingsreceptje laten doen en het zag er allemaal eigenlijk nog prima uit. En dat terwijl de auto wel zomer en winter buiten staat….
Het is wel waar dat het spul natuurlijk niet heel fijn is bij het sleutelen. Het is van die meuk die zo lekker vast onder je nagels gaat zitten. Maar ja; de meeste CX’en zweten een beetje dus als je maar lang genoeg wacht dan is de sealant door de olie weer verdund en verdwenen in het motorcompatiment.
En laten we eerlijk zijn: grootste deel waarop het spul is gesmeerd, daar kom je met sleutelen toch niet aan (bodem, de ski’s enz.).
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar heb ik mijn sm ook laten doen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kost dat?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nielsje schreef:Heeeeuuuuhhh.. Ik zal maandagavond even kijken.
Ik neem aan dat 3 pootjes twee temperatuursverschillen kan detecteren en twee poot op een temperatuur en hoger reageert.
Ik meen dat ik in de korte tijd dat ik gekeken heb een 2 polige aansluiting zag. Er zit in ieder geval een dubbele fan op.
De Temperatuursensor was in ieder geval wel verdwenen, want het daarvoor bestemde plaatje met ronde uitsparing wat wel aanwezig was op de radiateur was leeg.
Lijkt me wel even handig om te controleren bij welke temperatuur de fans aanslaan en weer afslaan op de hoge stand. Had wel het idee dat het geheel wel gewoon goed functioneerde.
Het systeem met de luchttemperatuursensor geeft alleen wat meer rust onder de kap bij niet al te hoge temperaturen.
Nu geeft het een beetje een alles of niets gevoel.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Kost dat?
3 jaar geleden 730 euro.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Da’s niet bijster veel goedkoper dan Goslinga, wél als je de brandstofprijs meeneemt
Enfin, vandaag maar eens die gekke kentekenplaathouder eraf geschroefd, geschrokken, en terug gezet.
7 gaten, waarbij er uiteraard twee buiten de blauwe plaat vallen. Ik zit dus helaas nog even vast aan die lelijke houder Is zeker niet mooi op te lossen met een rubber doppie oid? Je ziet het altijd ben ik bang.
De radiator is inderdaad voorzien van een twee aderige sensor, en het gat voor een voeler bij de radiator is mooi leeg.
Als laatste even de deurschakelaars gecontroleerd, dat bleek gewoon oxidatie te zijn, beetje schuren en het probleem was opgelost.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat kost Goslinga dan?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Waterman noemt € 750,-
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Wat vinden jullie van deze oplossing?
Zo’n vierkant NL plaatje scoren, nummerplaat asymmetrisch ophangen en hop alle gaatjes zijn weg.
Ik moet er even op broeden..
Ander idee is natuurlijk een nieuwe blauwe plaat nemen die 52 cm is ipv 44.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou voor het laatste gaan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen gezicht, dat NL plaatje..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens het kenteken moet gewoon in het midden hangen bij een CX.