Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Bij mij scheelde het niet veel of ik kon ook zo’n paneel gebruiken
Rest v/d roest komt mij heel bekend voor
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
dirkvdmei schreef:Je nieuwe achterscherm is zo te zien een type 1 achterscherm.
Kom je in de knoei met de sierstrip die boven de bumper langs loopt.
Ook komt de bumper ongeveer 2 cm te ver naar binnen te staan.
Dat viel me ook op inderdaad. Daarbij is ‘t spatbord minder uitgeklopt, dus dan kom je ws. in de knoop met de spatbordverbreder en/of velg.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ik heb zelf de fout gemaakt op m’n 19 TZD.
Heb e.e.a. wel aangepast, maar de ruimte in de wielkast is inderdaad minder.
En dan bredere banden….....
Aan de onderkant, zeg maar onder de bumper, zijn beide types gelijk
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Misschien een optie om ‘t scherm door te snijden en zo’n stuk eraan te lassen: http://www.ebay.de/itm/Neu-Radlauf-Hinten-Rechts-Top-/261505516570 Of dan toch ‘t huidige scherm hiermee te repareren.
Kun je ‘t restant mss kwijt aan een type 1 eigenaar. Meja, wel weer extra geld en moeite.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Is geen optie, het roestgat loopt door tot en met de vulopening.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dus nog wat plaatjes nodig…
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
en wat klop-klop
Jullie hebben helemaal gelijk. Wat een kennis hier. Het was me nog niet opgevallen en de onderdelencatalogus zegt ook niet dat er verschillen in de achterschermen zijn tussen de type 1 en 2.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Voor mij was dit een gevalletje door schade en schande…...enz.
Hoe staat het met deze 16 kleppert?
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Goed dat dit topic nog eens naar boven is gebracht
Het aangeschafte achterscherm voor de type 1 heb ik verkocht, en de BX is (eindelijk!) naar de lasser/spuiter gegaan. Noch hij noch ik kon een geschikt achterscherm vinden dus hij heeft de slechte stukken uit het scherm geslepen en er nieuw metaal ingelast.
Dorpel linksvoor, rechtsvoor en kofferbakhoek zitten ook weer mooi dicht. Dit zijn de enige foto’s die ik nu even heb. Zal binnenkort eens foto’s van het uiteindelijke resultaat tonen, want de 16v staat al weer een paar dagen glimmend klaar in mijn tuin
Ter info: deur is opnieuw gespoten om kleurverschil met het achterscherm te voorkomen
En het onderste deel van het scherm is ‘per ongeluk’ in steenslag zwart gespoten. Maar hier wordt de spatbordverbreder opgeplakt, dus het zal (hoop ik?) niets van te zijn zijn uiteindelijk.
Mijn 16v, integenstelling tot mijn 14TE, heeft overigens een grote tankdopopening, en niet zo’n geveerd klepje ter grootte van de tankpistoolmond. Hoort dat zo?
En nog iets, ik zal dit of volgend jaar afscheid moeten gaan nemen van één van mijn BX-en. Als de 16v straks APK heeft, heeft het niet zo veel zin meer om zoveel rijdende auto’s in het bezit te hebben. De keuzen zal moeilijk worden…
Die tankopening werd bij de vroege typen 2 uitgeboord omdat er nog niet bij elk tankstation loodvrij werd geleverd.
De tankpistolen met loodhoudende benzine waren te groot voor de opening.
Of je hebt nog een oude tankbuis, maar in 86-87 werden de auto’s al geleverd met vulopening voor loodvrij. Dan zou die een keer vervangen moeten zijn.
Mogelijk heeft jouw 16V nog geen katalysator?
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Goed dat het werk is gebeurd! Kun je eindelijk genieten van de 16v. Ik zou persoonlijk geen van de BXen weg doen haha. Hou de 16v gewoon voor erbij
@Hans, dit is een mk I 16v, heeft geen kat dus
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Lekker bezig man! Ik ben benieuwd naar hoe die er straks helemaal bij staat
Wat betreft die vulopening: ik had tot afgelopen week ook een opening met klepje. Waarschijnlijk nog origineel, want compleet doorgerot. Inmiddels heb ik een andere vulhals geplaatst die wel hard is, en die heeft ook een grote opening. Ik zat ook al even vreemd te kijken bij het tanken, maar zo te horen is dit dus ook origineel geleverd.