Sinds ik de motorsteunen vervangen had stond mijn gasstang niet meer horizontaal met het motorblok. Dus gasstanghouder omhoog gedraaid. Maar toen kwam het gaspedaal te hoog op. Bijgesteld door de gasstang zelf iets terug te laten zakken dmv te stellen een de stelschroefjes op de gasstang zelf. Schroefjes hoger, schroefjes lager veel hielp het niet. Alles zo goed mogelijk terug geplaatst zoals het in eerste instantie stond. Maar nu werkt de choke niet meer zoals het moet. Starten met de choke opgetrokken gaat niet meer. Starten lukt dmv een beetje gas te geven (zonder choke) maar ze stinkt als hel. Trek ik dan de choke op valt ze bijna terug af. Choke-kabel lijkt ook bijna geen weerstand meer te bieden.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dan zal de kabel wel gebroken zijn. heb je dat gecontroleerd?
Cokekabel is werkt nog steeds maar wordt vanzelf terug getrokken
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
De plaatsing van de temperatuurmeter gaat even moeten wachten daar het vervangende pomphuis voor straling weg is. Deze zal later gelijk met de koppakking geplaatst worden.
Als voorbereiding op de las werken (rechterbalk) is hele binnenbekleding gestript. De stoelen zijn wel even terug geplaatst. Verder is er een nieuwe hoedenplank-bekleding gemaakt met wat zwarte skai en 1cm dik schuim dat ik nog liggen had. Is er een nieuwe B-stijl bekleding gemaakt uit dezelfde als de hoedenplank. De dakrandrubber, de zonneklepjes en de rest van het interieur zijn grondig gereinigd.
Ik wil de C-stijl bekleding en het dwarse stuk aan de achterruit opnieuw bekleden. En er komt een nieuwe hemel in. Enig advies voor de plaatsing is altijd welkom.
*PS: het dak zit nog steeds op de auto
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Kleine update.
De auto is ondertussen terug van bij de lasser.
En het interieur wordt verder aangepakt
Hier zoek ik nog een oplossing voor. Denk eraan om het biesje van een oude bekleding af te halen en aan de nieuwe bekleding te naaien.
1 kant is alvast afgehangen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Netjes!
Had er eerst wat schrik voor, maar het viel reuze mee.
Is ook een leuk werkje op te doen.
Nu nog een betere kas zien te vinden en dan kan ze er weer tegen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
En we gaan gewoon door…
De zetels staan erin!!
Zo was het
Ondertussen is ook de voorste kriksteun vervangen
En weer passend
Ik las hier op het forum dat het carterfilter ook me bij het periodiek onderhoud hoort.
Echter heb ik onlangs de olie al vervangen, kan het kwaad als ik het filter gewoon losmaak of loopt de olie er dan uit?? Ik kan het eventueel bij de volgende oliewissel doen.
Trouwens merk ik ook dat de hydroliek pomp traag draait.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Onderste carterfilter zit boven olieniveau, deze kan er gewoon uit terwijl de olie nog in je blok zit Nou ja, gewoon… Het is even stevig oksefiebelen en het kost je je rug en je knokkels.
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Over welk filter hebben jullie het?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dat ronde filter achter dat dekseltje waar die slang die van je carb en luchtfilter naar onder loopt op aangesloten zit,
ofwel dat filtertje waar je net niet bij kunt en waarbij die lange centrale bout net te lang is om er makkelijk uit te komen,
ofwel dat filtertje dat altijd zo lekker vastgeplakt zit na 45 jaar maar waar je niet fatsoenlijk met een stuk gereedschap bijkunt om hem los te halen.
Ofwel dat filtertje waar je na het terugmonteren met geen mogelijkheid de slang weer terug op kunt krijgen zodat je hem weer los moet halen, de slang er op de werkbank opzetten en hem dan nog eens monteert
Dat filter
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Fijn laten zitten dus! Heb ik nog nooit vervangen of schoongemaakt. Is dus van de carterventilatie.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als je dat filter/zeefje wel wil schoonmaken, kun je dat prima doen als je toch motorolie met oliefilter ververst. Je moet dan namelijk toch onder de auto zijn.
Dat filter/zeefje kun je dan makkelijk bereiken. Van onder de auto dus. Het enige wat dan in de weg zit is de gasstang. Die kun je losmaken van het gaspedaal.
Valt wel mee toch?
De bout van de carterverluchting heb ik uiteindelijk wel losgekregen maar het kapje kreeg ik niet los.
Omdat ik de boel niet wil forceren en me meer ellende wou besparen, heb ik alles terug vastgeschroefd.
Niemand een idee wat de oorzaak kan zijn van een traag draaiende HD-Pomp?
Nu klinkt het R R R R R T T ipv RRRRRTT
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ja dat filtertje ja! Dat ie vast zit betekent ook dat ie erg vuil is. Met een hefboompje komt hij wel los.
Je pomp heeft een vaste verhouding met je motortoerental, kan dus niet zomaar langzamer draaien tenzij je v-snaar slipt. Misschien draait je motor gewoon wat langzamer? statonair lager afgesteld recent?
Verder geen problemen met je hydrauliek? (geen lek in de aanzuigslang ofzo?)