Ik denk dat als je naar de fotos kijkt dit het koelwater tankje/drukvaatje is. Ik wil graag weten of dit normaal is dat het er zo uitziet en er wat aangekoekte zooi aanzit?
C4 1.4 16V Coupe Ligne Seduction 2007 (verkocht)
C3 1.6eHDI Airdream Dynamique 2011 (verkocht)
C3 1.0 puretech 68 2014
DS3 1.6BlueHdi 100 2015
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Is idd het expansie tankje.
Die troep normaal? Denk van niet.
Ziet er uit of er olie in het water is gekomen.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Mayonaise-achtige troep in je koelvloeistofreservoir betekent FOUTE BOEL™.
Dit duidt op een lekke koppakking, ergens komt je koelvloeistof dus in direct contact met verbrandingsgassen. Tijd voor een trip naar de garage, ben ik bang. Als je tijdens stationair lopen ook nog eens belletjes ziet opstijgen in het reservoir, dan weet je het helemaal zeker.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Gelukkig alleen aan de dop en tegen de bovenkant van het tankje.
Gecontroleerd door een bekende van de anwb en die zegt dat er niks aan de hand is.
Vloeistof is mooi helder en niks geen olie in te vinden.
Verlies geen olie,geen temp.schommelingen dus weer gerustgesteld vooral omdat de auto niet rookt.
Gaan hem binnenkort spoelen en schoonmaken voor de zekerheid en hoop dat het daarmee klaar is
Bedankt voor jullie input
C4 1.4 16V Coupe Ligne Seduction 2007 (verkocht)
C3 1.6eHDI Airdream Dynamique 2011 (verkocht)
C3 1.0 puretech 68 2014
DS3 1.6BlueHdi 100 2015
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Ik wil je niet ongerust maken maar ....
Dat de auto niet rookt is prima, maar wil verder weinig zeggen.
Je hebt de auto nu 1,5 jaar en al die tijd is de koelvloeistof schoon gebleven. (of het is je nooit opgevallen)
Die troep hoort het gewoon niet in.
Een weinig olie verlies merk je niet met peilen, maar als je het vermengd met water wordt het deze brij. (Mayo)
Als je motor KOUD is, staat er dan druk op het tankje als je hem open draait?
Ik zou de zaak goed schoon maken en op de temp. letten. Als af en toe het alarmlampje een seconde (of minder) oplicht en weer uitgaat zit er lucht in het systeem en moet je toch aan de pakking denken.
Laten we hopen dat het loos alarm is, maar die troep ....
Ik heb dat ook gehad,maar dan met een audi.Watertankje vol smurrie.Koppakking moeten laten verniewen.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Ik sluit mee aan bij de rest, de kvs verandert niet in mayonaise als ze verder alleen in contact komt met lucht. Deze gunk aantreffen betekent dat er iets anders dan gewone lucht bij je kvs komt. Dat hoeft niet per sé olie te zijn, er kunnen ook verbrandingsgassen in komen zonder dat je dat merkt aan olieverbruik.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…