Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
break23m schreef:Toch zijn er al meerdere DS- en CX-rijders dit dit wel een heel echte Citroën voor dagelijks gebruik lijkt.
Dat zal ongetwijfeld, iedereen zal zijn eigen pakket aan eisen hebben uiteraard zoals ik die ook heb dus ben ook benieuwd hoe mijn eerste indruk zal zijn en de ervaringen van de overstappende DS rijders straks.
Heb de offerte binnen, volgende week proefrijden. Zal wel voor de bijl gaan
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
@CBR600F4i: volgens mij hebben we verwarring over wat een DS is. Ik kan me niet voorstellen dat iemand overstapt uit een DS. Misschien wel uit een DS3 of DS4.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik dacht die miscommunicatie ook al te lezen
Die vraag kan ik overigens direct beantwoorden: ik heb 2,5 jaar dagelijks in een DS3 gereden, daarna een V40, nu een Up (ja, echt) en hopelijk straks een C4 Cactus. Met weliswaar een omweg ben ik dus zeker van plan om die overstap te gaan maken. En zo te zien is NeufegliseThierry ook zoiets van plan.
Overigens leek de beenruimte voorin mij prima in orde. Als je de voorstoelen helemaal naar achteren schoof inderdaad net zo riant als bij de DS3, alleen dan is de beenruimte achterin niet meer zo groot natuurlijk. Ik heb de bestuurdersstoel 1x vrij goed ingesteld op mijn postuur (1.90 meter) en dan was er zowel voorin als achterin voldoende beenruimte voor mijn doeleinden; vooral met 2 personen voorin zitten, heel af en toe passagiers mee op de achterbank.
@ Thierry: ik ga ook z.s.m. rijden en een offerte op laten stellen. Zodra ik dan terug ben van mijn zomervakantie kan ie dan besteld worden
Ik dacht: waarom overstappen als het ook allebei kan
Cactus moet in de plaats komen van onze Saab 9-5 estate (diesel). Omdat 2e auto bij ons rond de 10.000 km maakt en de derde (Saab 900, 86-er) rond de 4.000 heb ik nu de Cactus laten offreren in benzine variant.
Aangezien mijn vrouw en ik niet meer terug willen naar zelf schakelen wordt het dan de 82 PK versie met ETG (laat ik later dan wel wat kietelen, 82 PK is wel erg weinig). Schakelt wel wat ruwer dan mijn Hybrid (daar werkt de electromotor mee op de schakelmomenten) maar er valt mee te leven (en ook dat kan geherprogrammeerd worden).
Heb op vervallen van dakrails en leer na alle opties aangekruist, kom dan op € 21.320 maar zet de auto ook zakelijk dus de plusminus 3.500 BTW kan er weer uit.
Let op: er staan momenteel aardig wat Cactussen op voorraad, als je niet te kieskeurig bent kun je snel rijden. Echter: als je zoals ik precies wilt kunnen kiezen dan moet je met bestelling eind juni rekening houden met levering november gaf mijn dealer aan. Sommige varianten/kleuren worden nog later pas voor het eerst uitgeleverd.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
In de c3 is die 82 pk best vinnig hoor…
Ik weet het….
heb erg lang vol kunnen houden dat ik met weinig PK’s genoeg had maar sinds ik de vorige DS5 heb laten tunen vind ik zelfs mijn huidige DS5 sloom
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Yep, omhoog gaat altijd makkelijker dan omlaag..
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Dat is idd zo,
Na mijne cabrio (peugeot307 , 1.6/110pk) heb ik geduurd 1 jaar een nieuwe Dacia dokker 1.5/75pk gehad .
het ging niet meer vooruit! (optrek bedoeld).terug verkocht!.
Zelf nu met de c3 Picasso 1.4/95pk vraag ik mij steeds af waar de pk’s zijn !!
le sage
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
En dan zeggen ze dat luxeproblemen geen echte problemen zijn
Tsja, ik weet wat het is om geen keuze te hebben, heb wel eens stap terug moeten zetten van Volvo 850 naar Citroën ZX vanwege financiële tegenslag. Zo lang als dat het nu wel uit kan geniet ik maar en ga ik niet terug in koppel/vermogen (eerste vind ik belangrijker) als het nodig is.
En weer terug naar de C4 Cactus: na ‘m verleden week in de straat uitgebreid heb kunnen bekijken stond er ook 1 op Schiphol in een glazen doos. Hoe langer ik kijk naar het model, hoe fraaier ik ‘m vindt.
Was al erg blij met de nieuwe DS lijn maar eerlijk gezegd vind ik dat Citroën met de C4 Cactus nu ECHT op de goede weg is. Apart en origineel design, tegen een uiterst vriendelijke prijsstelling. En als daar wat opofferingen tegenover staan? Ach: eenieder zal zelf uit moeten maken of het de moeite loont.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
NeufegliseThierry schreef:(laat ik later dan wel wat kietelen, 82 PK is wel erg weinig)..
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van zo’n actie, juist omdat die 82 pk motor geen turbo heeft. Ervaring leert dat het effect van chiptuning bij een non-turbo erg beperkt is (lees: vaak vrijwel zinloos) dus als er een tuner is die ondanks de afwezigheid van een turbo toch aanzienlijke verbetering in die 82’tjes kan brengen zou dat zeker een prestatie zijn.
NeufegliseThierry schreef:
Cactus moet in de plaats komen van onze Saab 9-5 estate (diesel). Omdat 2e auto bij ons rond de 10.000 km maakt en de derde (Saab 900, 86-er) rond de 4.000 heb ik nu de Cactus laten offreren in benzine variant.
Dat is wel grappig want ook wij hebben eens zitten kijken naar een Cactus als alternatief voor onze saab (een 900i classic van 86) maar omdat die Saab na de laatste grappen op MRB-gebied een inruilwaarde van het niveau BX heeft zal die Cactus even op zich moeten laten wachten. Ik voel er nu niet zoveel voor om 22k bij te moeten lappen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Onze Saab blijft behouden, gaat de opslag in om te koesteren.
Mijn huistuner (KCP) geeft aan van 82 naar 109 PK te kunnen tunen, heb geen twijfel om aan die claim te twijfelen. Ook koppel neemt toe.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Nou, dat is nogal. Heeft ie net zoveel als de e-THP. Maar zo gooi je toch je garantie overboord…
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Hoop snel de Cactus in levende lijve te aanschouwen. Ben benieuwd. Vind ‘m op de plaatjes al mooi. Niet dat ik ‘m koop, want ik heb net een DS3 Cabrio waar ik uiterst blij mee ben, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Ligt wat genuanceerder als je weet wat je rechten zijn: bij schade die evident toe te wijzen valt aan de tuning heb je inderdaad pech. Bij andere schade niet, ook al staat dat in de kleine lettertjes.
Maar zal hier geen college rechtsbescherming/rechtspositie geven
Overigens moet ik nog de eerste eerste klant van KCP tegen komen (heb even gegoogled, kom niks tegen) waarbij de motor a.g.v. tuning kapot gegaan is en die mannen zijn toch al even in business (eerst lag de focus op Saab, nu alle merken).
Het is net als met zoveel in het leven: ga je naar een beun dan moet je er niet al teveel van verwachten, ga je naar de professional die weet wat hij/zij doet, dan is het risico dat je loopt erg klein. Maar niet nihil, dat klopt.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.