Na enkele proeflasjes, heb ik de kriksteun er zelf ingelast.
Het is misschien niet het mooiste resultaat maar moet het toch ooit leren
Note/ de natte plek onder de auto is Dinitrol ML.
Buiten het feit dat ze aan de voorzijde wat trager op komt, maar dat lijkt me logisch als de pomp minder snel draait, werkt alles naar behoren. Zou de HD-pomp op haar retour zijn?
Ik zal morgen de riemen bij spannen, zien of het dan beter is.
Heeft er iemand een foto van hoe het carterfilter er van de binnenzijde uitziet?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die riemen moeten echt strak!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Wow, interieur is echt mooi gekomen! Moet ik ook eens werk van laten maken (waar heb jij je stof, zetels etc gehaald?)... laswerk ziet er ook goed uit.
over die filter, als ie vastzit is dat inderdaad van het vuil, voorzichtig met schroevedraaier of zo loswrikken, maar pas op, eenmaal los gutst alle olie eruit (bij mijn eerste DS zat ie ook vast en heb ik het dan ook maar terug vastgezet, enkele weken later dan maar weer losgewrikt)
jantje1948 schreef:Die riemen moeten echt strak!!
Ik heb de V-riemen een tijdje geleden iets losser gezet omdat er een slag in het aandrijvingswiel zit.
De pomp had er toen geen last van, kan zijn dat er ondertussen wat rek op de veren gekomen is.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
demuywo schreef:Wow, interieur is echt mooi gekomen! Moet ik ook eens werk van laten maken (waar heb jij je stof, zetels etc gehaald?)... laswerk ziet er ook goed uit.
over die filter, als ie vastzit is dat inderdaad van het vuil, voorzichtig met schroevedraaier of zo loswrikken, maar pas op, eenmaal los gutst alle olie eruit (bij mijn eerste DS zat ie ook vast en heb ik het dan ook maar terug vastgezet, enkele weken later dan maar weer losgewrikt)
Thx, Wouter. Zetels komen van bij CC
Ik wil er ook nog een nieuwe hemel in laten plaatsen en de C-stijl bekledingen vervangen.
Eens je ergens aan begint ......
Als de kans erin zit dat de olie eruit gutst ga ik het sowieso nog even laten zetten. Er zit nl pas nieuwe olie in.
Wordt meegenomen bij de volgende olie wissel.
Ziet er achter het kapje nog een los filter of zijn het kapje en filter 1?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
demuywo schreef:
over die filter, als ie vastzit is dat inderdaad van het vuil, voorzichtig met schroevedraaier of zo loswrikken, maar pas op, eenmaal los gutst alle olie eruit (bij mijn eerste DS zat ie ook vast en heb ik het dan ook maar terug vastgezet, enkele weken later dan maar weer losgewrikt)
Dan heb je er teveel olie in zitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
5 liters, Valvoline’s beste 20W50 VR1, zoals voorgeschreven
Maar nu weet ik nog steeds niet wat ik aan de binnenzijde van het carterfilter ga aantreffen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou er denk ik niet zomaar 5 liter ingooien, maar tussendoor even peilen of je al in de buurt zit.
Arjan Verkade schreef:Ik zou er denk ik niet zomaar 5 liter ingooien, maar tussendoor even peilen of je al in de buurt zit.
Geen nood. Dat is ook niet gebeurd.
Ik had gewoon 5 liter nodig.
Voor de oliewissel had ze een beetje last van incontinentie.
Tijdens het vervangen van het oliefilter bleken er geen dichtingen tussen te zitten.
Nu ze voorzien is van nieuw filter en dichtingen houd ze alles weer droog
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Inderdaad, dan heb je er teveel olie inzitten; het olieniveau hoort onder het filtertje te zitten, je kunt hem gewoon loswrikken/tikken.
Groeten,
Stef
Totaal aantal Berichten: 10252
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik denk dat Demuywo het idee heeft dat het om het oliefilter gaat….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Vandaag de snaren van de HD-pomp even aangespannen. De pomp draait nu iets sneller en het terug op hoogte komen is ook merkbaar verbeterd.
De rechter deuren zijn ook opnieuw afgehangen.
Maar te ver naar achter, toen ik het achterste spatbord terug plaatste raakte het tegen de deur (aan de ophangingspunten van het spatbord is niets veranderd).
Het rubber van de C-stijl heb ik ook moeten verwijderen omdat de deur niet dicht ging.
Hetzelfde probleem deed zich ook aan de linkerkant voor. Maar daar had ik verder geen problemen met het spatbord.
Eerst dacht ik dat het aan de stijfheid van het rubber lag, blijkbaar verkeerd gedacht
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik heb de deuren afgehangen door vooral op de positie van de ruiten te letten.
DWZ op de speling rondom de ruiten
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Ik zou er denk ik niet zomaar 5 liter ingooien, maar tussendoor even peilen of je al in de buurt zit.
Als je bij een DS de motorolie aftapt en het oliefilter vervangt kun je nadat je alles weer in elkeer hebt gezet zonder enig probleem klakkeloos een can van 5 liter olie in de motor leeg kieperen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste