17 van de 110
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 26 juni 2014 12:48 PM
  [ # 241 ]

Ik bedoelde ook schade ten gevolge van de tuning. Het is een risico dat je neemt. Het zal best goed gaan, zeker bij dat bedrijf, maar zelf ben ik er niet zo happig op. Komt bij dat ik tevreden ben met de prestaties van mijn e-HDI 1.6 EGS.
Maar, ik vind het behoorlijk dat ze 109 pk uit de 1.2 e-VTI kunnen halen. Koppel zal wel minder zijn dan van de e-THP vanwege het ontbreken van een turbo.

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 26 juni 2014 01:15 PM
  [ # 242 ]

Juist terug van bij Citroën (Central arm steun laten plaatsen).
ik heb de c4 kunnen bestuderen in alle rust.
val wat tegen moet ik zeggen .
achterklep open gedaan en geen binnen dichting rond de ruit! (juist gelijk mijn Dacia dokker!).
gaan zitten en hop! ,ik viel in een gat ! (zetel veeeel te zacht!.
dan geen goed positie gevonden aan het stuur! als je moet bruusk stoppen ga je naar voor een raakt de zonneklep!(of moet je je hoofd intrekken ).
komt omdat de airbag van boven komt en de zonnehemel een inkeping naar beneden heeft.
Dat de achterruiten op zijn berlingo’s zijn valt op zich niet tegen maar geen degelijk handvat is om de achterdeur is vind ik wat min .
geen stuur regelbaar in diepte is jammer zeker omdat als je deze omlaag zet zie je de minimalisten teller partij niet meer .
Over de kleuren zullen wij maar zwijgen , voor iedereen wat maar hier een beige(bruin) met witte dak stangen +lichtbeige “bump”+zwarte wielen beschermers enz….
Wat te veel kleuren op een auto .

Verkoper moest toegeven , wat weinig belangstelling tot nu toe .

Maar in de toonzaal en nieuwe c1 ,raar maar waar !
onmiddellijk een goede zit houding gevonden voor zo een kleine ! Bravo.

le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2014 01:22 PM
  [ # 243 ]

Volgens mij is dit het eerste minder positieve bericht dat ik lees.
Natuurlijk geen probleem, maar het viel me op dat iedereen erg positief is over de Cactus.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 26 juni 2014 01:29 PM
  [ # 244 ]

Kan ervaring wel verklaren: er zitten inderdaad ook mindere kanten aan de C4 Cactus, de prijsstelling moet immers ergens vandaan komen. had het er gisteren nog met mijn dealer over: hoe bijzonderder de auto, des te gemakkelijker je ‘m een aantal zaken vergeeft.

En dat is wat ik doe, maar niet iedereen zal zo gemakkelijk over de beperkingen van de Cactus heenstappen.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 26 juni 2014 01:56 PM
  [ # 245 ]

Het is niet dat ik de cactus lelijk vind hoor (smakken verschillen) maar als ik vergelijk met de tijd (eerste met mijn dyane6)tot mijne c8, heb ik ondervonden dat een vooruitgang in kwaliteit van materiaal enz….bij citroën was in verloop der jaren en zeker bij de kleinere models.
Ik vind de nieuwe c1 een top !
Te kleine voor mij maar mooie en praktische voor de stad .
met de cactus vind ik in vergelijking met de prijzen dat ze toch wat een stap terug achterruit gedaan hebben .
Zelf geen achterbank in 2 neerklapbaar.
Misschien wel bewust voor gewicht/verbruik.
Ik moet ook toegeven dat wij meer “luxe” gewoon zijn met de jaren .

le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 26 juni 2014 02:05 PM
  [ # 246 ]
NeufegliseThierry schreef:

Onze Saab blijft behouden, gaat de opslag in om te koesteren.

Mijn huistuner (KCP) geeft aan van 82 naar 109 PK te kunnen tunen, heb geen twijfel om aan die claim te twijfelen. Ook koppel neemt toe.

Ik geloof het niet, Surprisedops:
Ik heb geinformeerd om mijn 1.6 vti te chippen, en de experts zeggen hetzelde als waterman..
Dat een auto zonder turbo niet te chippen is hooguit enkele pk’s die je niet merkt.,.
Ben idd benieuwd…

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 26 juni 2014 03:37 PM
  [ # 247 ]

Er wordt gezegd dat tunen van een atmosferische motor alleen wat oplevert als je een blok hebt dat teruggetuned is door de fabriek. Waar al een sterkere versie van bestaat dus.
Anders is de winst minimaal en het geld niet waard. Nauwelijks merkbaar.
Die sprong van 82 naar 109 (+33%) is dus erg optimistisch en twijfelachtig.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 juni 2014 01:43 AM
  [ # 248 ]

van de voorpagina

C4 Cactus, door ons geprikkeld

Vandaag reden we hem voor het eerst: de Citroën C4 Cactus. Misschien wel de belangrijkste Citroën sinds de DS3 en zeker de Citroën waar sinds die DS3 vooraf het meeste om te doen is geweest. Na al die prikkels willen wij niet alleen weten hoe het zit op die stoelen en onder dat panoramadak, maar vooral hoe hij rijdt.

Eindelijk, vandaag heeft de redactie van Citroën-Forum.nl zich door de C4 Cactus kunnen laten prikkelen en heeft de C4 Cactus zich door ons moeten laten terugprikkelen. We krijgen de sleutel van een Citroën C4 Cactus Shine PureTech 110 S&S BVM, een hele mond vol. De kleuren van de door ons geteste wagen zijn “noir obsidien” met airbumps in “dune”, wat me misschien als beige mogen vertalen. Binnen is hij zwart met chique paarse accenten. In deze kleurstelling is hij niet spectaculair, wat de leasemaatschappij waarschijnlijk zal belonen met een acceptabel maandtarief.

Citroën’s PureTech-motoren maken indruk. Stationair hoor en voel je helemaal niets. In de lage toeren laat de motor voelen dat hij werkt en wil hij wel een dot gas krijgen om zich in gang te zetten. Eenmaal rijdend, zakken geluid en vibraties weer ver naar de achtergrond. Het informatiepaneel voor de bestuurder roept op om snel naar hogere versnellingen te schakelen, wat erop duidt dat deze auto rustig gereden wil worden, zoals het een familievader betaamt. Doe je dat, dan kun je misschien de opgegeven verbruikswaarde van 4,6 liter per 100 km wel realiseren. Wij hebben getest, zo goed getest als wij konden en kwamen zo op een verbruik van 6,8 liter per 100 km. Het is dus heel goed mogelijk om deze auto de sporen te geven. De 110 pk - overigens pas vanaf november in Nederland verkrijgbaar - zijn ruim voldoende om deze lichte wagen ook lichtvoetig te laten aanvoelen. Daarvoor moet je wel het gaspedaal én de versnellingspook bedienen. De auto blijft aan de weg kleven, ook op Hollandse dijkjes en zo mogelijk nog Hollandsere drempels. De vering is stevig en comfortabel.

De C4 Cactus lijkt vooral bedoeld om rustig en economisch te rijden, maar de 110pk-versie kun je ook wat sportiever aanpakken. Hoe voelt de bestuurder zich daarbij? De zit is goed. De stoelen zijn stevig, maar niet te hard en bieden veel zijdelingse steun. Het dashboard werkt opgeruimd door zijn twee “zwevende” schermen, een effect dat nog versterkt wordt door het geringe aantal knopjes. Door de integratie van de passagiersairbag in de hemel kun je goed over het dashboard heenkijken, terwijl je in het handschoenenvak makkelijk al je weekendbagage kwijt kunt. Niet dat dit nodig is, want ook de kofferruimte is verrassend groot. De C4 Cactus staat dan ook op een verlengde versie van bodemgroep “1”, die in zijn standaarduitvoering onder meer de C3 draagt. Dit verklaart niet alleen dat de C4 Cactus in de lengte veel te bieden heeft, maar ook dat de voorstoelen de breedte van de auto gemakkelijk opvullen. In de hoogte is er zeker voldoende plaats, die je optisch nog tot het oneindige kunt vergroten door te kiezen voor het optionele panoramadak. Deze optie is absoluut aan te bevelen. Het interieur wordt plezierig licht zonder dat je verblind wordt. Ook bij de huidige zomerse temperaturen treedt geen broeikaseffect op; de isolerende coating houdt de warmte effectief buiten.

De bestuurder en de passagiers kunnen zich zo heel prettig voelen in de C4 Cactus. Ook op andere weggebruikers heeft de C4 Cactus een positieve invloed. In de file staand, trekt de auto blikken van jong en oud uit sportwagens en uit familiekoetsen. “De markt” is dus duidelijk in deze nieuwste Citroën geïnteresseerd, zodat succes voor de C4 Cactus verzekerd lijkt.

tekst: Penny Lane en RensKorevaar, foto’s: Penny Lane

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 27 juni 2014 07:54 AM
  [ # 249 ]

Leuk & informatief verhaal!

Test/eerste rijervaring Autoweek valt niet tegen, best een gewogen oordeel.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2014 08:35 AM
  [ # 250 ]

Leuk dat je er al mee heb kunnen rijden!

Maar voor de leken… Wat betekend: PureTech 110 S&S BVM?
Is PureTech benzine of diesel?
S&S?
BVM? Boite Vitesse Mecanique?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 27 juni 2014 10:06 AM
  [ # 251 ]

Leuk stuk! very good

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 juni 2014 11:09 AM
  [ # 252 ]
Arjan Verkade schreef:

Leuk dat je er al mee heb kunnen rijden!

Maar voor de leken… Wat betekend: PureTech 110 S&S BVM?
Is PureTech benzine of diesel?
S&S?
BVM? Boite Vitesse Mecanique?

PureTech is de nieuwe lijn benzinemotoren. De 110 is de 1.2 E-THP, de 3-cilinder Turbo benzinemotor. S&S staat voor Start&Stop;, BVM inderdaad voor handgeschakeld.

Leuke test! Opvallend dat hier bijv. te lezen is dat de stoelen vrij stevig zijn. Duidelijk een ander referentiekader dan bijv. de journalist van Autoweek.
Deze configuratie qua kleuren had ik nog niet eerder gezien, dat Purple interieur is wel apart. Mijn voorkeur heeft het niet, maar goed dat er voor dit soort configuraties te kiezen is.

Ik begreep dat bij dealer in mijn woonplaats inmiddels ook een Cactus staat, morgen maar eens kijken Smile.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2014 11:12 AM
  [ # 253 ]
Poekoek schreef:

PureTech is de nieuwe lijn benzinemotoren. De 110 is de 1.2 E-THP, de 3-cilinder Turbo benzinemotor. S&S staat voor Start&Stop;, BVM inderdaad voor handgeschakeld.

Oké dat maakt het een stuk duidelijker Wink

Zo te horen is die 1.2 E-THP de motor die je wil. 110 pk klinkt een stuk beter dan 82 waar eerder over gesproken werd.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 juni 2014 11:36 AM
  [ # 254 ]

Lijkt mij wel de fijnste benzine-versie. Ik ben erg benieuwd naar hoe de BlueHDi 100 het doet in de C4 Cactus.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 27 juni 2014 12:23 PM
  [ # 255 ]

Vast prima, 100 pk en iets van 245 Nm in een auto van zo’n 1.000 kg, dat moet goed gaan. De 92 pk diesel met 230 Nm in je DS3 van zo’n 1.000 kg deed het toch ook al prima…  Wink

Profiel  
 
 
17 van de 110
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook