Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Met nieuwe banden: Held op sloffen!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Nu is het nog even: Held op versleten sloffen
Ik heb de zomervelgjes zojuist even schoon gemaakt, het zomerrubber gaat er vanavond weer even onder. Morgen heb ik een dag Nurburgring gepland staan en met winterbanden ga ik dat niet doen met deze temperaturen.
Volgende week ga ik nieuwe zomerbanden en uitlijnen van de auto regelen.
Heb overigens een tijdje terug wieldopjes aangeschaft, deze:
Ze hebben wat stoeprand schade en zijn niet perfect, heb zojuist de 2 beste exemplaren even schoon gemaakt en aan één zijde van de auto geplaatst, aangezien de winterbanden er nu toch nog op zitten. En dat ziet er gaaf uit!
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Dat zijn idd mooie ZX-doppen. Misschien wel het mooiste model. Zelf heb ik sinds kort de doppen van een Xantia 1A erop zitten. Staan ook erg netjes.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Haha, geweldig man! Mooi dat er nog mensen zijn die geld in een ZX willen steken. Veel plezier op de Ring, maar dat zal met de wegligging van een ZX wel lukken. Ik had er ook naartoe moeten gaan toen ik m’n breakje nog had…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Kan met de AX ook! AlexanderB gaat als het goed is ook met zijn dieseltje namelijk! Morgenvroeg om 7:15 verzamelen we op de parkeerplaats van Stadtlohn-Vreden Airport. Tot morgen dus?!
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
gewoon respect!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
En zo ziet het er uit met de wieldoppen op de winterbanden. Had nog een ver af shot willen maken, maar had de auto al onder de carport staan voor de wissel naar zomerbanden (op de achtergrond te zien)
Dit zijn de wieldoppen die op de achteras gezeten hebben, de andere 2 hebben op de voorwielen gezeten en zijn zwart van het remstof, die moet ik fatsoenlijk schoonmaken. Een van die 2 heeft ook behoorlijke stoeprandschade. Dat wordt een keer opschuren en in een kleurtje spuiten dat zo dicht mogelijk bij het origineel in de buurt komt.
Ik vind het er nu al super strak uit zien
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Afgelopen zaterdag met een delegatie van het Mighty Car Mods forum naar de Nurburgring geweest, helaas niet de baan op geweest met mijn auto vanwege de afgekeurde voorbanden en omdat het regende. Er waren ook erg veel ongelukken gebeurd die dag. Waar wij stonden langs de baan schoof er een motorrijder de vangrail in nadat er 10 druppels gevallen waren en toen het eenmaal stevig doorregende kwamen er regelmatig auto’s aan het glijden. Ondanks het slechte weer een erg leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar.
Na 550 probleemloze kilometers weer thuis aangekomen. Op de heenweg reden we in convooi (vanaf Vreden tot aan de Ring met 5 auto’s) dus lekker rustig aan gedaan. Op de terugweg in m’n eentje met een bijna constante 140/150km/h over de autobahn geknald
Echter, toen ik de auto gister even moest verplaatsen leek het alsof ie even op 3 cilinders liep en liep ook niet soepel stationair, even een dot gas en het was over. Vanmorgen had ie ook wat meer moeite met op gang komen, misschien maar eens tijd voor andere bougie’s. De huidige bougie’s zijn nog uit de tijd van de vorige eigenaar en dat is sinds gisteren 2 jaar en 43.000km geleden
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Chapeau fastfred! Goed om te lezen dat je haar toch op de weg gehouden hebt. Als je een keer zo’n auto hebt, wil hem eigenlijk ook niet weg doen Ik ken het gevoel.
Zit momenteel zelf ook heel erg te dubben.. 11 augustus krijg ik een leaseauto en dan staat mijn ZX diesel eigenlijk voor niets aan de weg.
En gisteren is, wederom bij Snuverink, de linker aandrijfas vervangen, omdat ze bij de APK een kapotte stofhoes linksbuiten op de aandrijfas niet gezien hebben (bij thuiskomst nog maar 19km mee gereden maar het MoS2 vet zat toen al overal waar het niet zitten moest wist toen alleen niet wat het precies was en waar het vandaan kwam). Ze proberen mij overigens wijs te maken dat een defecte stofhoes geen APK afkeur is. Wat volgens de keuringseisen van de RDW toch echt wel zo is…
Voor ik erachter kwam dat het een aandrijfasrubber betrof had ik er al weer 900km op zitten…
Oh, en de nieuwe banden zitten er nu ook onder Volgende week allen nog even laten uitlijnen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Vanmiddag even lekker aan het klooien geweest. De roestige, 2e hands trommels een vers laagje verf gegeven en wat kleine dingetjes in het interieur gefixed. De plastic cover over de handrem (met bekerhouder en asbakje voor passagiers) zat los, er zat aan de voorzijde nog 1 schroef in maar die was dol. Vervangen door 2 nieuwe. En een plastic kap die rechts van de bijrijdersstoel zit vastgezet, die mistte ook een schroefje. Heerlijk bezig geweest
Nu het volgende. Het slot van het kofferdeksel doet niet meer lekker mee met de centrale vergrendeling. Op slot gaat prima, maar openen moet ik ‘m nu altijd met de sleutel.
Dit schijnt een bekend kwaaltje te zijn bij de ZX, maar heeft iemand een idee hoe dit te fixen is?
Heb ook nieuwe bougie’s van NGK aangeschaft, type ontgaat me even, heb de elektrodenafstand al bijgesteld naar 0.9mm (volgens de ZX Vraagbaak), maar heb nog geen dop die lang genoeg is om er helemaal overheen te passen. Dus die deze week nog maar eens aanschaffen.
Heb ook 2 assteunen gekocht. Alleen nog een krik die hoger kan, heb nu een hydraulisch rolkrikje van ATU die me 2 tientjes gekost heeft, doet het prima, maar als ik ‘m onder de achteras zet om de gehele achterzijde in 1x omhoog te pompen dan komt ie niet hoog genoeg om de wielen van de grond te krijgen… Heb nog wat geprobeerd met wat stukken hout, maar dat werd me te gammel.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Dat van het kofferdeksel heb ik nu ook.
Soms doe je hem open met centrale vergrendeling maar koffer blijft op slot.
Omgekeerd ook, wil ik hem op slot doen maar gaat de koffer niet op slot.
Moet soms 3-4 keer proberen.
Dus oplossing zou ik ook graag kennen.
Zojuist afspraak gemaakt bij Carglass. Had gistermiddag zo ineens uit het niets een 2e barst in m’n voorruit zitten en die was vanmorgen ineens 2x zo groot. Toch maar besloten niet te wachten tot ik nat zou worden en de ruit gewoon vervangen. Helaas niet verzekerd voor glasschade, dus € 361,- zelf ophoesten.
Binnenkort ook weer even afspraak bij de garage maken voor olie, oliefilter, koel- en remvloeistof en wat kleine reparaties die ik helaas niet zelf kan (vacuumlek ergens en snelheidsmeter is dood…)
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Nieuwe voorruit, nieuwe wissers en ergens deze week een nieuwe band (is al besteld), want heb mijn band rechtsvoor vorige week vrijdag stuk gereden op een stoeprand, was net 5 maand oud. En moet weer uitlijnen want sinds het incidentje vrijdag staat het stuur ook weer scheef (was een behoorlijke klapper, velg heeft ook een flinke schram).
Oh, en een nieuwe avatar (<<), you like?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon