Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 03-04-2011
- DS 7 Crossback 4x4 E-tense
- ID/DS ds 20 hydraulique
- CX 25 TRD Turbo 1
demuywo schreef:En nog een foto van de oude lekzak (let erop dat ie verkeerd gemonteerd werd!) en een sfeerfoto van de smalle maar droge ‘werkplaats’
Hoe was de lekzak dan gemonteerd ? Ziet er op het eerste zicht toch correct uit lijkt me
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
De dunne kant van de lekzak moet als het ware binnenstebuiten worden gemonteerd en niet zoals je hier op de foto ziet. De ligarexverbinding zit dan binnen in de lekzak.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
AZ schreef:Jep, maar de rvs variant schijnt anders te zijn.
Er zit ook nog een hitteschild tussen de flexpijp en de bodem
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Kom je thuis van je werk en zie je in de verte blauwe zwaailichten en agenten/brandweermannen… oef, gelukkig, niet bij mijn huis??? maareuh, mijn DS! Twee wagens gebotst en tot stilstand gekomen 30cm van mijn DS Het glas ligt er nog onder, pffft
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat scheelt zeker weinig!
Voor jouw in elk geval goed afgelopen.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Morgenavond maar eens met stoffer en blik het glas van rond de banden wegvegen. Maar goed, een auto is ook maar een auto, 1 van de bestuurders moest door de brandweer uit de wagen bevrijd worden en is met (zware?) verwondingen weggevoerd volgens de krant? Toen ik thuiskwam was die al weg.
Hoogtijd om plaats te maken in de garage
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Vandaag wou ik terug een aanhanger rommel wegbrengen naar containerpark, maareuh, DS wil niet aanslaan. Starten doet ie goed en lang, maar motor geeft geen krimp… benzinefiltertje dat gemonteerd zit net voor carb staat droog. Filtertje er volledig uitgehaald en nog eens gestart, niks benzine?? Pomp defect? En is dat dan de pomp die daar iets lager naast het blok zit?
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Ziet er naar uit dat je benzinepomp kapot is. Je kan het heel makkelijk testen door het slangetje wat van de benzinepomp komt, van je carburateur af te halen. Hang de slang in een potje en laat je startmotor draaien zonder contact. Goede straal? dan benzinepomp ok.
De benzinepomp herken je trouwens zo, hangt tegen je blok aan onder de carburateur (bij mij heeft ie een ronde bovenkant). Er zitten 2 slangen aan, ingaande slang (van je tank af) en 1 naar de carburateur. Pomp is niet duur en redelijk makkelijk te vervangen.
Succes ermee
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Wel even controleren of de pomp het wel doet indien de aanzuig in een los vat wordt gestoken. Dan sluit je uit dat in het circuit voor de pomp een probleem kan zitten.
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
De leiding kan ook verstopt zijn door vuil in je tank. Dit is gemakkelijk te testen door je benzinepomp aan een jerry-kannetje aan te sluiten. Ik heb eventueel nog wel een goede pomp ergens liggen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Moet ik alleen nog even zien of dat allemaal zo goed lukt van bovenaan, morgen geen tijd, maar in de loop van de week op een avond eens proberen. Ik moest vroeger ook altijd vrij lang ‘starten’ vooraleer de motor aansloeg, dusja, ofwel was de pomp stilletjesaan aan het gaan, ofwel leiding verstopt…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De meest voor de handliggende vraag : zit er nog voldoende benzine in ??
En een pomp “makkelijk te vervangen “
daar heb ik toch mijn bedenkingen bij
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kom op! Het zijn twee moeren, meer niet! Max 15 min werk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hehe, ja hoor benzine heeft ze nog Iemand gaf me de tip voorzichtig met de compressor wat druk terug te steken in de pomp, schijnt soms ook te werken? Nuja, ik bestel sowieso een nieuwe, en dan kijken we wel waar het probleem juist zit.
Als ik het goed gezien heb zit die pomp vast aan de motor, ene moer is makkelijk te bereiken, andere zit een beetje weg, maar in vergelijking met mijn CX kan ik hier dansen onder de motorkap :p
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Een keer in de slang naar de tank blazen kan geen kwaad ,
dan is alle mogelijke vuil rond de aanzuigbuis ( even ) weg .
Als dit de oplossing is zal je eeen keer de filterringer er moeten uit halen , als je tank leeg is ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen