4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Citroën GS of GSA aanschaffen?
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 24 juni 2014 10:16 AM
  [ # 46 ]

Bij de vereniging staan de modellen ook beschreven,

http://www.gs-gsavereniging.nl/AutoGs/index.html

Gr. Wim.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 juni 2014 10:34 AM
  [ # 47 ]

Naar huidige maatstaven bijna niets. Roestvrijstalen zijruitomlijstingen op de Club en Pallas. Toerenteller. Stukje tapijt onderaan de deur bij de Pallas. Maar er is vast meer te melden door de echte kenners.

EDIT Ah, die hebben zich boven dit bericht intussen gemeld Smile

Profiel  
 
ToineTh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-2012

Gepost: 27 juni 2014 08:57 PM
  [ # 48 ]

Gisteren in een leuke/nette GS C-Matic gereden. De staat te koop en is in redelijke staat (te veel roest aan de deuren in verhouding tot de vraagprijs, maar lijkt verder hard te zijn). Jammer dat het een Serie 2 is ipv een Serie 1. Van Jan van Gompel uit Eindhoven heeft mij 2 jaar gelden verteld dat er van de C-Matic bak geen onderdelen meer te krijgen zijn. In hoevere klopt dat verhaal? En stel dat de bak een niet repareerbaar defect krijgt, kun je er dan een handgeschakelde bak in hangen?

Groet,
Toine

Citroen XM V6 (1990), Citroen GSA X1 (1984), Fiat Tipo 2.0 GT (1995), Jaguar E-Type V12 FHC S3 (1972), Fiat 500L (1970)

Profiel  
 
ToineTh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-2012

Gepost: 27 juni 2014 08:58 PM
  [ # 49 ]

Wim, bedankt voor de link. Verder vond ik deze site: http://www.ruecitroen.nl/Brochures/Brochures_Frame_GS.htm

Groet,
Toine

Citroen XM V6 (1990), Citroen GSA X1 (1984), Fiat Tipo 2.0 GT (1995), Jaguar E-Type V12 FHC S3 (1972), Fiat 500L (1970)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 juni 2014 07:19 PM
  [ # 50 ]

C- matic bakken zijn kwetsbaar en onderdelen zeldzaam.
Na een paar aanpassingen kan er een handbak achter.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 29 juni 2014 11:34 AM
  [ # 51 ]

Belangrijk voor de C-matic is een goede afstelling van de contacten op de achterkant van de versnellingsbak, een goede carburateurafstelling en het gebruik van de goede olie. Met een goede bak rijdt het heerlijk, en zou ik niet te snel aan vervanging denken.
Het verbruik is wel wat hoger doordat je altijd slip hebt, maar ik vond het meerberbruik in de praktijk meevallen toen ik nog met een halfautomaat reed. Onderdelen en de voorgeschreven olie zijn inderdaad lastig te vinden. Als je specifieke zaken zoekt, stuur maar een PB, ik heb nog een paar dingen liggen.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook