Een kennis van me vroeg me naar een oplossing van het volgende probleem:
Een cx gti turbo heeft een tijdje stil gestaan en wil nu niet meer lopen. Hij slaat wel aan maar direct daarna weer af. Ook als je direct gas geeft slaat hij af. M.a.w stationair loopt hij heel even.
Wie weet raad?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
een buis tussen luchtmassa meter en inlaat spruitstuk ligt los.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of hij krijgt alleen benzine van de koudtartinjector.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of hij krijgt alleen benzine van de koudtartinjector.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Daar zat ik ook aan te denken, maar waarom alleen van de koudstartinjector. Wat kan hiervan de oorzaak zijn.
Bij losse slangen loopt hij bij mijn weten juist niet stationair meer.





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
War voor type injectie is het? D-jetronic?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ik interpreteer je eerste post als “Slaat aan en valt vrijwel direkt weer uit.” Dat is vrijwel altijd een losse slang. Alleen eem koude start injector die het doet is nogal zeldzaam gezien hoe het bedraad is, maar niets is onmogelijk. Trek even goed aan de slangen en buizen van LMM->Turbo->Intercooler->inlaatspruitstuk (bij een turbo 2) of LMM->Turbo->inlaatspruitstuk (bij een turbo 1). Eem moment blijven lopen is typisch symptoom van een groot luchtlek. Scheur in een slang kan ook nog, of lekke intercooler. Dat eerst uitsluiten.
Stationair lopen en direkt smoren als je het gas aanraakt zou ik denk aan de gaskleppositie schakelaar. Die heeft drie standen. Stationair (dicht), niet stationair, en vol gas. In mijn ervaring klimt hij dan nog wel een beetje in toerental voordat hij smoort.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
L-Jetronic
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat waren ook exact de symptomen toen mijn intercooler lek was.
Starten paar sec lopen en weer afslaan. Gas aanraken direct uit.
jantje1948 schreef:War voor type injectie is het? D-jetronic?
Dat zat op de DS, nooit op de CX geleverd.
Er moet dan een dermate groot luchtlek zijn dat de LMM klep niet bewogen wordt, dus zou er een komplete slang los moeten liggen. Ik zelf heb eens met een GTI Turbo2 nar huis moeten rijden met een gescheurde slang van de intercooler naar inlaathuis. Boven de 80 kwam ie niet, maar sloeg niet meteen af ofzo.
Zit er heel oude benzine in, dat werkt niet echt mee.
Als ik het goed begrijp loopt ie maar een paar sekonden stationair en meer doet ie niet wat je ook probeerd.
Ontsteking is goed anders loopt ie niet ff stationair, dus ligt het probleem bij de benzine.
Ik dent dat er een hoop troep in je benzinefilter zit of verstopt is evt is je benzine pomp kapot.
Je zult dus moeten uitzoeken of ie wel genoeg bezine krijgt naar de injectoren.
Goede raad is voorraad