‘mystery cars’ bij APK-keuringen
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 04 februari 2006 03:39 PM

[quote data=”” author=“Nu.NL” date=“1252147597”]RDW gaat door met ‘mystery cars’ bij APK-keuringen

Uitgegeven: 4 februari 2006 07:16
Laatst gewijzigd: 4 februari 2006 07:19

ZOETERMEER - De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) gaat door met het inzetten van ‘mystery cars’ bij APK-keuringen. De dienst biedt anoniem auto’s aan voor een keuring om zo te testen of de keuring correct verloopt, of er niet onnodig reparaties worden uitgevoerd en extra kosten in rekening worden gebracht.

Uit een proef die eind vorig begon, blijkt dat een derde van de garagebedrijven niet meldt aan de RDW dat een auto is afgekeurd, zo meldt de RDW zaterdag. Ook verzuimen die bedrijven een keuringsrapport af te geven waarop de afkeurpunten staan vermeld. De eigenaar en de RDW kunnen daardoor niet controleren of de wagen terecht is afgekeurd en of de voorgestelde reparaties wel noodzakelijk zijn

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 04 februari 2006 05:57 PM
  [ # 1 ]

tja, dit is ook logisch.
eerst word er gekeken wat er loos is, en vaak direct erop de nodige reparatie’s (soms+een beurt)gemaakt.
en dan pas afgemeld.

ergens vind ik het lood om oud ijzer.
en als je naar een normale garage gaat of dealer, dan zullen ze wel wat duurder zijn dan japie rommel met zn goedkope(duurkoop) APK’s.
maar ik kan me niet voorstellen dat het allemaal oplichters zijn (de normale garage’s dan wel ).

ik ken genoeg bedrijven waar ikzelf nog geeneens binnen stap.
en vaak zijn dat garage’s met het bordje APK aanbieding 25 euro oid,en grote beurt voor 200 euro, kleine beurt voor 65 euro.

die laat ik dus links liggen, want die halen hun winst dus uit twijfelachtige reparatie’s.

mvgr wupke:die het RDW weer op de lettertjes ziet staan.en het daardoor weer onodig duurder maakt voor de consument Wink

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 04 februari 2006 07:04 PM
  [ # 2 ]

Re: ‘mystery cars’ bij APK-keuringen

paso schreef:
Nu.NL schreef:

RDW gaat door met ‘mystery cars’ bij APK-keuringen

Uitgegeven: 4 februari 2006 07:16
Laatst gewijzigd: 4 februari 2006 07:19

ZOETERMEER - De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) gaat door met het inzetten van ‘mystery cars’ bij APK-keuringen. De dienst biedt anoniem auto’s aan voor een keuring om zo te testen of de keuring correct verloopt, of er niet onnodig reparaties worden uitgevoerd en extra kosten in rekening worden gebracht.

Uit een proef die eind vorig begon, blijkt dat een derde van de garagebedrijven niet meldt aan de RDW dat een auto is afgekeurd, zo meldt de RDW zaterdag. Ook verzuimen die bedrijven een keuringsrapport af te geven waarop de afkeurpunten staan vermeld. De eigenaar en de RDW kunnen daardoor niet controleren of de wagen terecht is afgekeurd en of de voorgestelde reparaties wel noodzakelijk zijn

Ik heb laatst met een steekproefcontroleur gesproken over dit onderwerp, dit staat nog in de kinderschoenen en “werd” volgens hem alleen nog toegepast op keuringsbedrijven o.a. op de waddeneilanden..

(moet de rdw een speedboot aanschaffen om er binnen 1,5 uur te zijn?!!!)

Verder word er gesproken over het afkeurrapport, dit is een formaliteit die na mijn mening alleen toegepast hoeft te worden (in mijn geval) bij klanten die onbekend zijn en die alleen voor APK komen, als aan deze auto’s wat mankeerd en de vraag is of de klant de auto uberhaupt laat repareren schrijf ik een afkeurrapport, dan dek je jezelf goed in, de meeste klanten laten hun auto voor het aflopen van de APK datum al keuren en heb je ruim de tijd om een afspraak te maken en hem later te repareren en doe je niets illegaals of fouts naar mijn mening.

Emiel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook