Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ikheb er 1 met motor uit gemeten. 6,5 a 7 Amps..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Injectie heeft vanaf het begin fans van 115 Watt. Net als de 3.0.
Dan zouden ze samen zo’n 17 ampere moeten trekken.
De non-ie’s hebben veel minder vermogen. Ik heb er twee van een Xm. 175 watt per stuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Motor alleen is geen betrouwbare meting: Met de fan er aan gebruikt hij zeer waarschijnlijk meer, je hebt dus de 115 watt uitvoeringen. ( 7x12 is 84). Alleen een model jaar 70 en 71 heeft de 70 watt versies).
Voor een relais zijn er twee knelpunten: Overgangsweerstand door de “hoge stroom” wat de relais te warm laat worden, ( naast het feit dat ze in de motorruimte zitten die al behoorlijk warm is), en daarnaast in- en uit-schakelverschijnselen, die laten de contactpunten inbranden, dus meer weerstand geeft meer warmte.
2 Goede relais die echt 30 ampere ( maximum wat je kunt krijgen in “standaard” 12v relais ) aankunnen moeten het goed doen. Met een relais zou je beter een 40 of 70 amp relais nemen met dikkere aansluitingen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Komt daar nog bij dat die hele rij op een vreselijke plaats hangen ,
in de rijwind ( regen ) juist achter de oliekoeler .
als je de staat van die bedrading bekijkt is het een wonder dat dit nog werkte !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb hem getest in situ dus met de bladen eraan.
Ik heb geen oliekoeler(meer) maar heb wel een stuk rubber over de relais hangen zodat die droog blijven. Voordat ik dat had liep er ook altijd een straal water op die plek die uit de motorkap droop als je hem opendeed…
Nu si de chroom strip goed afgekit en lekt dat niet meer..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De vrouw is net terug uit Nieuwpoort ! Op de heenweg een horrorfile overleefd. Wel reed er een CX al die tijd achter haar! Goud kleurig, iemand van hier?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De vrouw is net terug uit Nieuwpoort ! Op de heenweg een horrorfile overleefd. Wel reed er een CX al die tijd achter haar! Goud kleurig, iemand van hier?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De Sm na Nieuwpoort eigenlijk meteen in de garage gezet. Gisteren even olie bijgevuld. half litertje..Valt niet tegen.
Vanochtend pak ik em om naar mn werk te gaan. Rijdt uit de garage, kap open om te checken, doe ik altijd, meurt het me toch naar benzine!! WTF!! leiding lekt bij drukregelaar! en na wiebelen ook bij de koudstart injector!
Meteen motor uit en slangen klemmen aandraaien. Konden allemaal een paar slagen!
Dat hielp maar de dame toch weer in de garage gezet en met de SteelyDan naar mn werk…
Vanavond maar weer een stel leidingen vervangen. Is nog wel van dat dure Gates dat WBogaerts had laten komen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik gebruik sinds meer dan 15 jaar een Teflon slang met RVS mantel voor de slangetjes van de galerij en de slangetjes tussen de galerij en de injectoren.
Conclusie: Erg duur per meter, moeilijk te monteren, slang is erg stug met de rvs mantel, maar “voor de eeuwigheid” gemaakt. Die slang kan 160 graden of meer hebben en verouderd niet. Te koop bij een specialist in hydraulische slangen. Enige nadeel: Ook matig te demonteren, ik demonteer de galerij dus met de injectoren eraan. Is er in 8 mm binnendiameter, ( heet 5/8 slang dacht ik zo). Gebruik ik ook voor de treiterslang…in 10mm variant met een stukje kale slang van 8 mm als opvulling aan de kant van de pijp onder de motor. Niet origineel, maar toch.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
kost dat dan Peter?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik herinner me dat ik rond de 30 euro per meter betaald heb een paar jaar geleden. ( Bij HEBU, hebben web-site). Je hebt maar iets dan een meter of zo nodig ! Het zijn met name de korte stukjes die het erg te verduren hebben: mechanisch en temperatuur .
Uit hun catalogus: PTFE-slang met RVS omvlechting
Constructie: Dikwandige PTFE binnenmantel met RVS omvlechting (AISI 304). Deze slang is voor bijna elke toepassing te gebruiken. PTFE geeft geen geur af, is vuilafstotend en veroudert niet. 1 Deze slang is F.D.A. en Pharmaceutisch goedgekeurd. Voor toepassingensgebieden; zie inleiding PTFE-slang. Temperatuurbereik: -73°C +260°C. Werkdruk: tot 176° blijft de werkdruk onveranderd. In het gebied van 176°C tot 260°C neemt de werkdruk bij oplopende temperatuur lineair af tot 25% van de opgegeven waarde. Gebaseerd op 3-voudige veiligheidsfactor.
De 5/16 slang heeft een binnendiameter van 7.9 mm, dat past goed.
Als je hem goedkoper wilt: Kijk eens op internet, er zijn genoeg Engelse tuning bedrijven die zo’n slang aanbieden: 5/16 PTFE . De RVS mantel zorgt ervoor dat de slang niet knikt, anders zou je ook de PTFE met zwarte kunststof mantel variant kunnen gebruiken.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kostte die Gates ook dacht ik.. Ik ga eens op zoek.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die slangen staan wel onwijs lelijk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kan me geen fuk schelen. Rommelig is het toch wel.
Peter,
gebruik je gewone slangenklemmen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, gewone, maar welke goede stevige ( duitse). In dejuiste grootte en je moet ze een keer natrekken.
To err is human, not to err is divine.