45 van de 175
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 juli 2014 11:27 PM
  [ # 661 ]

Dat MXL bandje moet je of wegsmijten of met jezelf afspreken dat je het nooit gaat gebruiken… Die hebben namelijk een kwaaltje, net als de ouwe Mx en xzx: als ze oud worden breken de koorden. Zie niets van. Tot….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 juli 2014 11:27 PM
  [ # 662 ]

de vroege serie 1 had deze oplossing juist voor fixatie van de plastic nokjes…...  dus originele gaatjes…..
later werd het een “paddestoeltje”

als alternatief dicht maken ? en vastzetten met alleen dubbelzijdig tape ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 juli 2014 11:29 PM
  [ # 663 ]

wow !!!!

zit er een binnenband in of ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juli 2014 12:05 AM
  [ # 664 ]
waterman schreef:

Dat MXL bandje moet je of wegsmijten of met jezelf afspreken dat je het nooit gaat gebruiken… Die hebben namelijk een kwaaltje, net als de ouwe Mx en xzx: als ze oud worden breken de koorden.

Ja, ik heb het al meerdere keren gelezen hier op het forum. Was dan ook niet écht blij met deze spare. Nou ja, als thuiskomertje ligt ‘ie er nog in..

cx25gtit2 schreef:

de vroege serie 1 had deze oplossing juist voor fixatie van de plastic nokjes…...  dus originele gaatjes…..
later werd het een “paddestoeltje”

als alternatief dicht maken ? en vastzetten met alleen dubbelzijdig tape ??

Ah, op die manier. Om mijn nokjes heen zaten kunststof klemmetjes die weer in de strip zaten.
Ik vraag me af hoe lang die dingen behoren mee te gaan, echt zuiver zien ze er bij mij niet meer uit.
Maar ze gaan er ook niet meer op, want ik ga de hele strip over de lengte voorzien van dubbelzijdig tape en daarmee vastzetten. Morgen effe zoeken naar de juiste breedte.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 juli 2014 11:34 AM
  [ # 665 ]

Ik zou zsm een setje van 4 nieuwe banden plaatsen, dan kun je wel een van die Toyo of Fulda dingen als reserveband gebruiken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Michelin MXV maar dan ben je wel 1000 euro verder. Maar de moderne Michelin Energy Saver kan geloof ik ook en is een stuk goedkoper.

Neem wel een A-merk band, dit maakt echt enorm veel uit. Natuurlijk kun je ook heel eigenwijs zijn en goedkopere banden kopen en dan toch spijt krijgen. Dat is aan jou. Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2014 11:45 AM
  [ # 666 ]

Hier horen geen MXV banden op Wink

http://www.michelinclassic.com/en/Classic-Tyre-range/MXV-P
Vanaf 1982 pas geleverd.

Ik gok dat deze CX afgeleverd is geweest op XVS banden.
De latere CXen werden wel op MXV banden geleverd, zo heb ik nog het originele MXV reserve wiel. In de achterbak ligt een reserve wiel die ik zou gebruiken als het nodig is. Die MXV is gewoon leuk om. Die laat ik thuis als ik de ruimte nodig heb.

Maar de XVS in 14” wordt niet geleverd… Nog wel in 15” voor de DS.
Dus zou je als nog bij MXV uitkomen als je een band met oud profiel wil Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 juli 2014 11:45 AM
  [ # 667 ]

Ik heb een aantal jaar Fulda’s voor gehad. Vond er weinig mis mee, ook al is het geloof ik een bestelwagenband. Er zitten nu enorm lelijke Uniroyals op. Volgende keer toch maar weer Michelins, ziet er toch beter uit. Maar qua rijden heb ik geen uitgesproken voorkeur.

Die gaatjes onder de strips heb ik ook. Daar horen ook andere klemmetjes bij (rode palletjes met een afdekplaatje in plaats van die witte dingetjes). Bij mijn achterschermen heeft iemand ooit naast de gaatjes de “paddestoeltjes” op het scherm gelast om de strips toch met de latere klemmetjes te kunnen vastzetten. Ik heb de gaatjes netjes dichtgekit.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 juli 2014 11:55 AM
  [ # 668 ]
Arjan Verkade schreef:

Maar de XVS in 14” wordt niet geleverd… Nog wel in 15” voor de DS.
Dus zou je als nog bij MXV uitkomen als je een band met oud profiel wil Wink

Dat bedoel ik.

Ik vind het er gewoon enorm armoedig uitzien als je goedkope banden op je CX hebt. En het rijdt ook slecht vind ik uit eigen ervaring. Maar ik heb natuurlijk niet alle banden zelf uitgeprobeerd.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 03 juli 2014 12:19 PM
  [ # 669 ]

ik meen mij te herinneren dat die “andere” plugjes om de strip vast te zetten ook in een ds zitten.
dat zou betekenen dat je ze misschien wel nieuw kunt kopen.
denk dat ze in Borculo meer weten

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2014 12:24 PM
  [ # 670 ]

Bij een DS zit het volgens mij met een moertje aan de onderkant vast, niet met een clip.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juli 2014 12:30 PM
  [ # 671 ]

Die klipjes voor de strips zijn gewoon te koop,
Voor de vroege cx’en.
Maar haal ze dan bij een DS garage want daar zijn ze goedkoper.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juli 2014 12:31 PM
  [ # 672 ]

Dus als ik Niels was zou ik ze origineel vast zetten met kit ertussen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2014 12:39 PM
  [ # 673 ]

Wat is het voordeel van kit tov dubbelzijdig tape?

Kit krijg je in elk geval al bijna niet meer van je lak af indien nodig. Dat gaat met tape nog wel lukken.
Daarbij kan kit ook weer op plekken komen waar je het niet wil hebben.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 juli 2014 12:41 PM
  [ # 674 ]

Voor het afdichten van die gaatjes (lekkage!) zou ik daar sowieso kit gebruiken. Niet zozeer om de strips mee vast te zetten maar het dicht beter af dan tape lijkt me.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2014 01:01 PM
  [ # 675 ]

Ja die gaten afdichten kan geen kwaad. Beter nog met lassen Wink
Aan de andere kant, het water loopt de deur toch wel in langs het raam.

Profiel  
 
 
45 van de 175
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook