46 van de 175
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juli 2014 01:10 PM
  [ # 676 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat is het voordeel van kit tov dubbelzijdig tape?

Kit krijg je in elk geval al bijna niet meer van je lak af indien nodig. Dat gaat met tape nog wel lukken.
Daarbij kan kit ook weer op plekken komen waar je het niet wil hebben.

Ik heb altijd het idee dat de tape vocht vast houdt.
Voor de rest geen ervaring met de dunne strips.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2014 01:27 PM
  [ # 677 ]

Je type plaatjes zit ook met een vergelijkbaar tape. Net als (serie 2) stootstrips
Dat spul houd naar mijn idee geen vocht vast, maar ik begrijp je punt.

Bij die tape staat specifiek aangegeven dat het geschikt is voor op de lak van auto’s. Aan brengen van trims en type plaatjes.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 03 juli 2014 01:37 PM
  [ # 678 ]
fluidphreak schreef:

Ik zou zsm een setje van 4 nieuwe banden plaatsen, dan kun je wel een van die Toyo of Fulda dingen als reserveband gebruiken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Michelin MXV maar dan ben je wel 1000 euro verder. Maar de moderne Michelin Energy Saver kan geloof ik ook en is een stuk goedkoper.

Neem wel een A-merk band, dit maakt echt enorm veel uit. Natuurlijk kun je ook heel eigenwijs zijn en goedkopere banden kopen en dan toch spijt krijgen. Dat is aan jou. Wink

Dit vind ik dus onzin.
Ik heb vele kilomters met Toyo’s onder m’n CX gereden, en aan ander forumlid MCMXXXXLIV (of iets wat er op lijkt) rijd daar ook mee. Prima band, comfortabel, stil etc en een prima prijs. Vooral GEEN spijt!! En ook qua maat en profiel is er niks mis mee.
Vergeet niet dat die “dure Michelins” uit de classic serie ook verouderde ontwerpen zijn.
Toyo is bijvoorbeeld een Japans kwaliteitsproduct en zeker geen chinese imitatie! Fulda is een Duitse bandenfabrikant onderdeel van, ik meen, Good Year. Allemaal geen Michelin, maar ook prima merken! Ik vind het daarom nogal brutaal om te vermelden dat je beter EUR 1000,- uit kunt geven omdat je dan een ontwerp uit de 70’er jaren onder je auto hebt zitten. Een energy Savers zijngeen alternatief omdat die niet in de juiste maat geleverd worden.

De banden onder Niels zijn auto voldoen dus prima, waren nog redelijk fris naar wat ik gezien heb. Ik zou beginnen met een rondje balanceren.

Overigens is het verhaal van Waterman wel relevant. Ik heb 2 jaar geleden nog een gescheurde XZX gehad, en MXL banden kunnen inderdaad levensgevaarlijk zijn, daar moet je dus niet mee gaan rijden. Eigenlijk is het verhaal dat je dus op moet letten op het moment dat er WEL Michelins opzitten. Juist omdat dan het risico het grootst is dat je dan te maken hebt met oude rommel…...

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 03 juli 2014 01:53 PM
  [ # 679 ]

MXV is wel de ultieme band hoor.
Onvoorstelbaar wat een fijne band.

Maar ik koop ze niet vanwege de prijs.
Fulda vind ik niet een geweldige band (beetje als vredestein maar wel beter) toyo ken ik niet.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juli 2014 02:14 PM
  [ # 680 ]
Arjan Verkade schreef:

Je type plaatjes zit ook met een vergelijkbaar tape. Net als (serie 2) stootstrips
Dat spul houd naar mijn idee geen vocht vast, maar ik begrijp je punt.

Bij die tape staat specifiek aangegeven dat het geschikt is voor op de lak van auto’s. Aan brengen van trims en type plaatjes.

Even hierop inhakend: Wélke tape gebruik je dan?
Ik heb voor de nummerplaat Tesa Outdoor dubbelzijdig gescoord, en ben benieuwd hoe dat blijft zitten.
Juist omdat er in mijn klep al gaten zaten, horizontaal boven en onder getaped, zijkanten open voor ventilatie.

Kitten ben ik geen fan van. Met tape verwacht ik mooie resultaten: Als de tape smal genoeg is en donker van kleur ligt de strip nét niet op de deur, maar zie je niet dat het tape is. Tot zover de theorie.
Ben enigszins bevooroordeeld: Als gitarist gebruik ik al jaren dubbelzijdig tape en klittenband om dingen mooi vast te zetten. Altijd goeie ervaringen.

Bij die gaatjes: kan je daar ook nog bij als je het deurpaneel er af haalt? Of zit dat weer in een holle ruimte waar je anders niet bij komt?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2014 02:17 PM
  [ # 681 ]
CEE-IKS schreef:

De banden onder Niels zijn auto voldoen dus prima, waren nog redelijk fris naar wat ik gezien heb. Ik zou beginnen met een rondje balanceren.

Ik zou eerst eens de DOT codes opzoeken. Een oude band die er goed uit ziet rijdt ook gewoon niet fijn.

Het merk is een persoonlijke keuze.
Zelf vind ik die oude (Michelin) banden profielen wel erg gaaf om te zien.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juli 2014 02:25 PM
  [ # 682 ]

Even over de smalle sierlijsten nog: Die sierlijsten monteer ik altijd met plakruitenbandkit van 3M. Werkt vele mate beter, en er komt geen vuil meer onder. Heel mooi spul.

Dit spul kun je uitrekken en als een dunne streep in de sierlijst proppen. Het mooie is dat die gaatjes dan meteen GOED dicht zitten. Ik gebruik het al 20 jaar en geen sierlijst is er af gedonderd.

Het is te krijgen bij de betere automaterialenhandel in diverse diameters als ik het goed heb.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juli 2014 02:25 PM
  [ # 683 ]

Maak die gaatjes vanaf de buitenkant dicht.
Is makkelijker.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juli 2014 02:43 PM
  [ # 684 ]

Ik ga vanavond meteen even kijken bij Brezan of ze die tape hebben.
4.5 Meter, dan kan ik hopelijk net alle 6 de lijstjes mee doen.
‘t spul zal wel weer een stuk duurder zijn dan je average ducttape rolletje Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 juli 2014 02:46 PM
  [ # 685 ]
CEE-IKS schreef:

Ik heb vele kilomters met Toyo’s onder m’n CX gereden, en aan ander forumlid MCMXXXXLIV (of iets wat er op lijkt) rijd daar ook mee. Prima band, comfortabel, stil etc en een prima prijs. Vooral GEEN spijt!! En ook qua maat en profiel is er niks mis mee.

Toyo is dan ook geen slecht merk. Michelin Energy Saver is in 195x70x14 te krijgen, past prima onder de CX. Ieder z’n eigen keuze. Ik ben in ieder geval altijd heel blij geweest met die MXV’s. Elke keer dat je ze ziet op je auto word je er weer blij van. En op de totale onderhoudskosten voor je CX valt het nog wel mee. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juli 2014 02:57 PM
  [ # 686 ]
Nielsje schreef:

Ik ga vanavond meteen even kijken bij Brezan of ze die tape hebben.
4.5 Meter, dan kan ik hopelijk net alle 6 de lijstjes mee doen.
‘t spul zal wel weer een stuk duurder zijn dan je average ducttape rolletje Very Happy

Met 4,5 m kun je denk ik 4 cx’en doen. Je pakt een stuk van ca de helft van de lengte van je lijst en dat stuk trek je uit. Dan wordt het dun en lang. Dan in/op de lijst plakken en op de wagen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juli 2014 10:44 PM
  [ # 687 ]

Zo, inmiddels zitten alle sierstripjes weer mooi vast. Voor de gebogen laatste sierstrippen bezorgden mij een uitstekende hartverzakking bij het loshalen. Echter, nu blijkt dat de chromen sierrand op het achterste raam links in een hoek los zit.
Kan ik deze op dezelfe manier proberen los te wippen? En ook zit lekker vastplakken, of deze juist wel met klemmetjes weer vastzetten?

Verder wat met wat roestomvormer wat kleine plekjes bij de klep en in de kofferbak te lijf gegaan, beter er vroeg bij zijn met conserveren. Linksonder bij het voorscherm, om het hoekje (dus onderkant) begint het wat te bobbelen, maar de roest komt nog niet naar buiten. Wat is hier het beste aan te doen om te converseren? Doorprikken, schoonborstelen en dan conserveren, of effe laten wezen zo?

Mevrouw lekt overigens ergens een klein beetje LHM tussen de achterbenen, dat hebben vrouwen op leeftijd heb ik me laten vertellen. Morgen de vloer maar eens schoonmaken, en effe laten staan.
De armplankjes zitten inmiddels mooi met dubbelzijdig tape gemonteerd op de deurpanelen en onlangs heb ik een leuke set ongebruikte Sonor cassettebandjes gescoord Smile. Nu nog een autoradio met cassettedeck..

Overigens grappig: met ieder puntje wat ik af streep van het lijstje, lijkt er ook weer wat bij te komen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4920
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 juli 2014 11:10 PM
  [ # 688 ]

En omdat ik toch niet echt stil kan zitten en ook in het najaar bezig wil blijven: ik zit te denken aan ombouw van m’n ontsteking naar een electrische uitvoering. Nou kan er volgens mij wel een electrische onsteking van een GTi ingefietst worden, de welbekende transistor schakeling van Velleman is easypeasy verkrijgbaar, en dan is er nog de 123 ontsteking. Aangezien ik een M23 blok heb, zou dan een 123 voor een DS erin kunnen? Ik vermoed ergens van dat dit niet kan, want ben hier op’t forum geen CX tegengekomen met 123.

Mensen met voor en nadelen m.b.t. de GTi onsteking en Velleman, behoudens prijs en verkrijgbaarheid?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 07 juli 2014 11:45 PM
  [ # 689 ]
Nielsje schreef:

Overigens grappig: met ieder puntje wat ik af streep van het lijstje, lijkt er ook weer wat bij te komen.

Ja, nu vind je dat nog grappig… Very Happy

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 juli 2014 11:47 PM
  [ # 690 ]
Nielsje schreef:

Aangezien ik een M23 blok heb, zou dan een 123 voor een DS erin kunnen?

Nope, een CX-blok draait de andere kant op t.o.v. een DS-blok.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
46 van de 175
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook