he he eindelijk gelukt
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
gewoon even Sabine bellen om na te vragen hoe ze de druk in het koelsysteem hebben gemeten
waar rook is, is…
LHM only!
Diesel Rinus schreef:De motor raakt nooit oververhit, je verliest geen koelvloeistof…
en behalve dan dat de “warme” slang wat hard aanvoelt (vermoed ik nu) is er niets aan de hand?
Ik weet niet wat je rijstijl is, maar met het warmere weer in de zomer, zonder dat je de kachel aan hebt, kan een motor heel wat sneller op temperatuur komen dan in de winter.
Als je bij de garage even laat snuffelen, weet je nagenoeg zeker dat er niets met de koppakking mis is en kan je gewoon doorrijden lijkt me
ik ben 55 rij rustig en rij door dank rinus we gaan het zien
dank aan een ieder voor de tips en advies
Inderdaad laten snuffelen in de koelvloeistof is de eerste stap dat je moet nemen.
Kun je een lekke kop uitsluiten.
Verder kan de radiator na al die jaren dicht zitten, spoelen kan dan al eens helpen maar niet altijd.
Ook kan het zijn dat de afsluitdop niet meer goed werkt, die moet de extra druk aflaten, die extra druk komt dan wel door of een lekke kop of een dichtgeslibte radiator.
De truk om de afsluitdop een klik los te zetten zorgt ervoor dat je je radiator niet gaat opblazen.
Werkt ook als je al een lek zou hebben in de radiator, dop beetje los zetten.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017