Even namens m’n zwagert, hij stuurt me dit:
Het sterkste schudt hij in z’n 3 tussen 2800 en 3000 rpm.
Dat is dan rond de 80km/u.
Het voelt of hij zijn kracht niet kwijt kan.
Als je gewoon doortrekt naar 100/130 is het gelijk weer over ook.
Ook als je 80 blijft rijden stopt het als de kracht van de motor af is.
Bij de garage schepen ze hem af met stomme opmerkingen als: hoort er bij / went wel / mee leren leven
Is dit herkenbaar en wat aan te doen?
mede namens zwager, dank
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Turbo stuk of luchtmassameter vervangen?
snel en specifiek antwoord, heb je hier ervaring mee gehad?
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
Dan moet hij het ook in andere versnellingen doen.
Welke banden liggen er onder en zijn ze gebalanceerd?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat hele rideltje heb ik met ‘m doorgenomen. Wél alleen in z’n 3.
Werd laatst nog op ‘t forum besproken, weliswaar niet bij Blingo, balans uitlijning, alles.
Omdat ie ‘t zo via z’n stuurkolom voelt neig ik ook die kant op te denken.
Gelukkig kan ie nog een vuist maken vanwege de lopende garantie dus laat ze ‘t lekker uitzoeken bij Citroën, denk ik eigenlijk. Maar ik werd nieuwsgierig, vandaar, of ‘t misschien een kwaaltje was.
Maar, beste Prodiver, waarom geef je die suggesties, nu wil ik ‘t te weten komen ook.
wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd
Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.
kan natuurlijk ,ook een stuurkogel.
Laat eens weten wat het was
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bij mij was het vanaf 110 flinke trillingen en als ik naar de 130 ging, was het even over. Er zat een hapering in met het door trekken. Toen de luchtmassameter was vervangen, was het euvel over. Met het optrekken had ik ook niet het volledige vermogen als een paar maand er voor.
Is hier nog een ander oplossing ofzo gevonden? Mijne doet hetzelfde em heb nog maar 25000km.