30 van de 86
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 06 juli 2014 02:47 AM
  [ # 436 ]

Heb je de achtersilentblocs nog vervangen?

Profiel  
 
Gepost: 06 juli 2014 10:49 AM
  [ # 437 ]

Nee. Zien er nog goed uit en voorlopig is mijn budget ver ten einde. Eerst rijden met dat kreng Very Happy

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 06 juli 2014 05:31 PM
  [ # 438 ]

Er hoort slechts 1 ophangbeugeltje aan de coque te zitten voor de handremkabel en dat is rechts zodat de kabel niet tegen de uitlaat komt.
Dus het klopt dat je hem links mist…..

Profiel  
 
Gepost: 06 juli 2014 07:55 PM
  [ # 439 ]

Ha kijk, dan hoef ik dus ook niets te improviseren. Vond het al zo raar dat er geen enkel spoor van een gebroken las of iets dergelijks te zien was. Dank voor de toevoeging!

Profiel  
 
Gepost: 07 juli 2014 05:27 PM
  [ # 440 ]

Vanmiddag weer tijd om verder te bouwen. Eerst de op maat gemaakte remleiding achter gemonteerd en alles goed vastgezet. Dan de rem- en de brandstofleidingen aan de voorkant verder afgewerkt. Daarvoor moest ik ook eerst de reeds gereviseerde hoofdremcilinder ‘even’ terug inbouwen. Gelukkig kun je er bij een 11B nog een beetje bij, bij een Légère schijnt het echt een drama te zijn. Goed, de leidingen zoals ze uit het verstevigingsprofiel onder de bodem komen…

En hoe ze omhoog kronkelen naar respectievelijk de HRC en het brandstoffilter…

Een wat serieuzer brandstoffilter geplaatst dan het plastic dingetje dat er vroeger zat (vond die uit mijn CX altijd wel ‘mooi’)...

Dan begonnen met het opbouwen van de remmen. Nieuwe wielremcilinders, nieuw belegde schoenen, de schoenen netjes afgesteld met de juiste ringen en shims, zodat er geen zijdelingse speling meer op kan treden (zat allemaal veel te los, ontdekte bij toeval in het onderdelenboek dat hier shims bij hoorden en zodoende kwam ik op het spoor van de juiste montage). Helaas helaas bleek toen dat de rempasser die ik heb op een haar na niet over de naaf van de achteras past. Ergo, voor ik de remschoenen op de juiste manier kan afstellen moet er nog even een haartje uit het hulpstuk van de rempasser worden gedraaid. Dat hoop ik vanavond te laten doen, want een rem maakt natuurlijk nog geen zomer… (en ik heb helaas geen vier garagekriks…)

Tot slot nog twee fotootjes van de speciale dop die ik heb gebruikt om de achterste krukasmoer in situ vast te zetten (was al tijdens het proefdraaien losgelopen wegens een uitgebroken borglip).

En voor wie een beetje thuis is in traxen en nu denkt, ‘huh, daar kun je toch helemaal niet bij en vooral, huh, daar zit toch ook nog een distributiedeksel overheen’, de hier gebruikte motor komt uit een ID, staat door het kortere koppelingshuis van de ID een paar centimeter verder naar voren dan standaard en in dit geval heeft hij ook nog een balansschijf aan de verlengde krukas die dus door het distributiedeksel steekt. En de moer waarmee die schijf vast zit, die was dus losgelopen.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 juli 2014 06:11 PM
  [ # 441 ]

Ik heb destijdes een stukje van de krukas afgezaagd, draad er op getapt en een met splitpen geborgde moer erop gezet. Daarna het traction distributiedeksel er weer opgezet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 07 juli 2014 07:07 PM
  [ # 442 ]

Dat had ook gekund, maar ik heb plaats genoeg voor de balansschijf, dus waarom moeilijk doen als het ook eenvoudig kan (omdat ik moderne motorsteunen gebruik ipv de losse veren die origineel aan de zijkant van het blok zitten, heb ik het vierkante rubber achterop niet meer nodig, daarom kan de balansschijf blijven zitten).

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 juli 2014 01:03 PM
  [ # 443 ]

Ah, ok. Volgens mij is het trouwens een torsiedemper.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 08 juli 2014 01:05 PM
  [ # 444 ]

Ook een mooie naam Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 09 juli 2014 12:19 AM
  [ # 445 ]

Geen plaatjes vandaag, alleen maar ergernis. Nu de rempasser is aangepast dacht ik snel verder te gaan met de remschoenen. Niets was minder waar. Met geen mogelijkheid kreeg ik de achterremmen ver genoeg terug gesteld om de trommels over de voeringen te krijgen. Ook niet met de handrem volledig losgesteld. Wat blijkt, de gebruikte remvoering is een mm te dik. Terug geweest naar het revisiebedrijf dat ze belegd heeft. Trommels meegenomen en de voeringen in laten slijpen op de trommels. Vanavond met een andere trax gespeeld, dus geen tijd meer gehad om te passen of het nu wel gaat. Dat zal voor morgen zijn. Voor paste het overigens wel (gelukkig).

Profiel  
 
Gepost: 09 juli 2014 05:33 PM
  [ # 446 ]

Ja, ze zitten er op. Alles netjes afgesteld inclusief de handrem. Jippie. Nou nog een beetje olie er in en de lucht er weer uit en we zouden moeten kunnen remmen.

Verder frummelen we rustig verder met allerlei beugeltjes, afdekplaatjes, afstellingen etc. etc. etc.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 09 juli 2014 07:19 PM
  [ # 447 ]

Begint er alweer op te lijken…..goed bezig! Wel siliconenolie erin gooien hoor.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juli 2014 07:22 PM
  [ # 448 ]

Waarom jouw voorkeur voor dat siliconenspul Aard?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 09 juli 2014 08:00 PM
  [ # 449 ]

Er gaat gewoon Dot 4 in. Ik wil rijden met die auto, niet stallen Very Happy

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 09 juli 2014 08:06 PM
  [ # 450 ]

Marc, dan heb je nooit meer vastzittende remcilinders door roestvorming . Aangezien je bij siliconenvloeistof uit moet gaan van een nieuw schoon remcrcuit is dit je kans….

Profiel  
 
 
30 van de 86
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook