Hi hier zo mensen .
Heb een berlingeo van 2011 met 72 dkm op de teller ,nu valt mij op dat mijn achterbanden aan de buitenkanten zeer veel zijn afgesleten zie zelf op een plaats al het doek zitten ? de voorbanden zijn nog ok met de slijtage is regelmatig over het hele vlak,bij mijn banden boer verteld men mij dat ik een kromme achteras zou hebben ,dus ik naar mijn verdeler en daar verteld men mij dat mijn spiraal veringen versleten zijn achter door de hoogte te meten van op de vloer tot aan de bovenkant wiel kast is het 68 cm min de versleten band hoogte is dar zeker 3 cm lager dan normaal er zouden nieuwe spiralen onder moeten kost prijs 290 € totaal gezien ze zijn niet gebroken en er zitten de juiste kleurkode vering onder ,en de wiellagers zou het ook niet zitten dan zouden de banden aan de binnenkanten afslijten,maar kan dat wel zo zijn dat die banden zo zeer aan de buitenkanten afslijten door de lage ligging van de wagen? ik heb mijn bedenking er over .
Wilde mij voor stellen om de zaak te laten uitlijnen en tevens op meten om te kijken of deze afwijking binnen spec liggen ,kost ook weer 60 € denk wel aan de slijtage te zien dat het fout zit ergens ,maar moet het mij dan geld kosten om de zaak te bewijzen ! vind dit maat vreemd en dat is zacht uitgedrukt
wat denken jullie hier er over .
Mvg Walter
is het een type2 of een type3? dus een Original of zo’n nieuwe.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gezien het bouwjaar van 2011 zal het wel een nieuwe zijn, paso
Het uitlijnen van de achteras heeft volgens mij weinig zin: er valt daar niks aan te verstellen. Als je wiel inderdaad scheef staat, zou je dat ook wel kunnen zien zoals op dit (Volvo) forum. Volgens de garage zou het aan de veren liggen, maar dat lijkt me een beetje raar. Dat zou dus betekenen dat elke Berlingo III met doorgezakte veren heel snel door de achterbanden heen gaat. Ik kan je helaas niet veel verder helpen, maar ik denk niet dat het op te lossen is met andere veren. Heb je overigens nooit een (lichte) aanrijding achter gehad? Paaltje of iets dergelijks?
Succes ermee!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Hallo Heren
Bedankt voor jullie reactie’s , jawel heb inderdaad een zeer lichte deuk op gelopen rechts achter was enkel een een deukje in de bumper die er na een paar dagen van zelf door de zonne warmte er weer uit is gesprongen .
Maar dat dan bijde banden de zelfde slijtage vertonen vind ik maar raar dan he.rij al 32 jaar met auto’s maar dit nog nooit gezien .
type weet ik niet juist meer heb ook nog een berlingo in gebruik van bj 2003 met nog net die smalle voorlampen ,was de laatste met zulke voorlichten ,deze heeft 200 dkm gelopen zonder makken eraan.
weet het ook niet meer he.
Mvg walter
Die met de smalle lampen heeft wel een super vering, niet kapot te krijgen (laatst ook nog van Citroën garage gehoord)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Zou het niet versleten lagering van de wieldraagarmen op de dwars as kunnen zijn?
Maar dan moeten de wielen toch speling hebben als ze van de grond zijn?
Niet leuk als dat zo zou zijn..
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
HAllo hier de mannen
Heb van daag een controle uitlijning laten doen bij de bandenboer om de hoek hier ,na meeting geeft deze achteras een camber van 1.15 gr/m links en 1.16 gr/m rechts ,maar nu komt het een toespoor van 4.48 mm aan en normaal moet dit 1.39 mm zijn ?daar zit volgens hem een verkeerde AS onder dit is een as van berlingo II /first multispace forged LA en zou een steel LA moeten zijn deze heeft een toespoor van 1.39 mm .
Kan dat waar zijn wat hij daar verteld ???
Anders sta ik voor joker bij de garage houder .
Mvg Walter