Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Als de klep open blijft, gaat inderdaad bij warme motor het stationair toerental omhoog, maar het mengsel blijft goed.
En als je daarvoor gaat terugregelen zal er bij koude motor onvoldoende mengsel zijn en zal ze te langzaam of helemaal niet lopen. Maar het mengsel blijft goed…
Ik heb dit ook gehad, en moest bij koude motor steeds een voetje op het gas houden. Met een BVH is dat overigens wel te doen.
Ik heb toen een poosje gespeeld met de gedachte de stukke klep te vervangen door een thermostaatkraan van een CV-radiator. Ik had alle onderdelen daarvoor al klaar liggen, toen ik van iemand een klep kreeg.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo was mijn gedachte ook.
Er gaat lucht om de gasklep heen, of dat nu via die klep gaat of via de stelschroef maakt voor de motor niet uit.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Maar eens gekeken waarom er maar 1 van de 2 achteruitrijverlichting lampjes het doet.
Gewapend met een multimeter naar de DS. Eerst maar eens de lampjes wisselen om uit te sluiten of het bolletje stuk is. Na het wisselen deden ze het allebei
De fitting van de kant die stuk was wel even wat schoon gemaakt, want daar was wel te zien waarom die slecht contact maakte.
De oranje kapjes waren van binnen en buiten vuil, dus direct even schoon gemaakt, niet perfect maar ze ogen een stuk frisser.
Ik ben benieuwd of die met die oranje lampen door de APK komt
Ik dacht dat de DS wel weer een detail beurt kon gebruiken na een jaar. Maar na het wassen bleek dat wel mee te vallen. De wax doet nog prima zijn werk. Alleen even snel een detailspray er over heen.
Alleen even de bumpers wat extra aandacht gegeven. Hierin zaten wat vlekken die er nu met wat polijstmiddel aardig zijn uit gekomen.
Door het interieur even de stofzuiger gehaald. Het leer had ik een paar weken terug al behandeld.
Met weinig moeite kwam er zo toch weer een glimmende auto onder een laag stof vandaan.
Gelukkig is er geen gat in het dak gezaagd, dat maakt de lijn zoveel mooier.
Laatste dash, ik snap die klachten eigenlijk niet. Ik vind het zijn eigen charme hebben. Net name het klokkenspel vind ik erg mooi! Het bruine leer en de Pallas extra’s maken het voor mij helemaal af
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Kan ze weer glimmend de zomer tegemoet! Prachtwagen Arjan!
Wat de dash’s betreft, ik denk niet dat het echt klachten zijn, maar het eerste en tweede dash zijn toch net iets meer ‘spacy’ dan het derde, zie ook CX. Maar de derde is wel het duidelijkste vind ik (ook bij CX trouwens ).
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Het laatste dashboard is wat brutalistisch vergeleken met de sierlijker vormen van de eerste twee (en de DS zelf). Mijn voorkeur gaat uit naar het allereerste dashboard.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
APK: gewoon even het stekkertje van de bak lostrekken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo zie je maar weer, iedereen heeft zijn eigen idee bij de dashboarden van de DS
jantje1948 schreef:APK: gewoon even het stekkertje van de bak lostrekken.
Er zitten ook stekkertjes achter de lampen, die lagen ook los toen ik hem kocht (met verse APK).
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze doen als je ze laat zitten. Ik ben er ook niet zeker van of ze nu wel of niet mogen.
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Om gedoe bij de APK te voorkomen heb ik achter de lampen ff de stekkertjes losgehaald en daarna de lampen er even afgehaald….
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Arjan Verkade schreef:Zo zie je maar weer, iedereen heeft zijn eigen idee bij de dashboarden van de DS
Inderdaad, en gelukkig is er allerlei keuze.
Mooie auto trouwens, heb je niet zin om een keer langs te komen op de sleuteldag in Kudelstaart? (1e zaterdag v/d maand)
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks
Is dat elke maand?
Dat is niet in elke regio het geval. Is natuurlijk het overwegen waard als er een leuke klus gedaan moet worden.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
pvanessen schreef:Om gedoe bij de APK te voorkomen heb ik achter de lampen ff de stekkertjes losgehaald en daarna de lampen er even afgehaald….
Inderdaad, alleen stekertjes los is niet voldoende. Afkeur kan door niet voldoen aan ‘als het er op zit moet het functioneren’. Dus of stekertjes vast, of los maar dan wel de lampjes weg.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat hangt toch wel van de keurmeester af. Ik ken er een die de amberkleurige geen probleem vindt. Er was er ook een die de stekker van de bak afhaalde.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Arjan Verkade schreef:Thanks
Is dat elke maand?
Dat is niet in elke regio het geval. Is natuurlijk het overwegen waard als er een leuke klus gedaan moet worden.
Ja, elke 1e zaterdag van de maand. Staat ook in het clubblad. Volgens mij zijn alle regio’s welkom.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik hoorde net vanochtend dat sinds 1 april amberkleurige achteruitrijlichten ook toegestaan zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik hoorde net vanochtend dat sinds 1 april amberkleurige achteruitrijlichten ook toegestaan zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.