Sinds kort heb ik met mijn saxo uit 2001 het volgende probleem, wanneer ik de auto koud start en wegrijd is er een geluid te horen wat erg lijkt op klotsend water…
Nu ben ik toch erg benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad of die weten waar dit probleem vandaan komt. Wanneer de motor warm is en ik enkele kilometers heb gereden is het geluid weg, behalve als ik ‘m goed doortrek in de toeren.
Is iemand bekend met dit voorval ? Dan zou ik graag weten hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen.
Dit geluid heb ik ook bij mij hoor ik het rechts voor.
Ben er ook nog niet achter wat het precies is….
Parafanbak gecontroleerd? Afwateringsgaten kunnen verstopt zitten, waardoor er water in blijft staan.
Waar kan je die bak vinden?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Onder de motorkap vlak voor de voorruit. Je zou ook het koelsysteem kunnen ontluchten. Het kan zijn dat het geluid uit de kachelradiateur komt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
In de motorruimte voor/onder de voorruit, tussen de ruitenwissers. Er zit vaak een plastic afdekkap overheen.
Wat jantje zegt is idd ook nog een mogelijkheid.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En prik ook de afwateringsgaten onderin de deuren eens door.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Tijdje geleden dat ik hierop heb gekeken, zal deze week de genoemde punten even nalopen en het aangeven of het probleem is opgelost.
Ik heb bij mij gekeken, eerst in het bakje bij de voorruit.
Daar zat veel vuil bij het gootje wat naar beneden loopt.
Na dat verwijdert te hebben is het naar mijn idee weg.
Welke doppen bedoelen jullie voor het afwateren?
Zou die graag willen controleren.
Bij mij was het destijds lucht in het koelsysteem.
IS dit al opgelost Niels?
Het is opgelost !
Het probleem bij mij was dat er lucht in het koelcircuit zat.
Dit kan meerdere oorzaken hebben, een lekke koppakking of een niet goed afgesloten koelsysteem ( het laatste was gelukkig bij mij het geval)
Na het bijvullen en ontluchten van het systeem geen problemen meer gehad.
Het was gelukkig niet de koppakking, zodat nog wat kilometers kan maken met de vts, op naar de 210.000!
mooi zo! Hierzo borrelde het na ‘t ontluchten nogsteeds. Maar na een langere rit was het echt over.
nog iets: Na een 1000 km begon het borrelen weer, maar alleen de eerste minuut. wat bleek: Radiator had een lekje!