Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
dimbaar speigel is een gewon spiegel die door de onderste knop (manuel)van stand veranderd ;daardoor is nog steeds werkend maar gedimd.
Het is een verschil tussen Elektrochrome achteruitkijkspiegel die automatische functionneerd (c3 exclusive) en uitzetbaar (peugeot 307cc) met een knopje en een groenlampje als verklikker aan/uit.
in belgë liefst 11 variante van de c4 cactus verkrijkbaar
http://configurator-voertuigen.citroen.be/C4-Cactus/5-deuren
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
CBR600F4i schreef:http://carconfigurator.citroen.nl/C4-Cactus/Berline-5-deurs
En dan klikken op opties, dan staat bij Pack Auto een dimbare binnenspiegel.
Blijkbaar allemaal standaard op de Shine, want daar valt weinig extra te kiezen. Behalve dan de zaken die wel leverbaar zijn volgens de folder maar waarvan de prijs nog onbekend is, zoals een trekhaak of het “rideau” voor het glazen dak. Beetje onhandig, het komt op me over alsof het wel erg vlug-vlug moest allemaal. Moet toch niet zo moeilijk zijn om de prijslijst compleet te maken voor de introductie…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Voor zo ver ik weet is de introductie inderdaad naar voren getrokken na de vele enthousiaste reacties. Eerst zou de Cactus pas vanaf september bij dealers staan en dan pas bestelbaar zijn. De voorintroductie begin mei en de show op CitroMobile zijn op het laatste moment geregeld door Citroën Nederland.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb er een besteld, Shine edition 1.6 ehdi met de egmt6 bak kleur wit met bruine airbumps en Habana bruin interieur
Is reeds bij de dealer, maar door zijn sluitingsweek levering 28.07.2014
Auto is voor de vrouw…
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Ik heb vorige week de cactus besteld, uitvoering e-vti 82 etg airdream shine kleur wit met zwarte airbumbs velours habana, glazendak, dab+ radio en 17 inch cross wielen.
Waarschijnlijk wordt het oktober of november, ben benieuwd.
gr Rene
Middag
Zojuist in een Cactus gereden benzine automaat dat wordt hem niet schakelen is een drama
weet niet of dit bij een diesel anders is maar deze schakelt zeer traag .
Wil wel een diesel .
Verder leuke auto prima stoelen en ruim.
Erik
Citroen DS 5 Sport Chic hybride
Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km
Flyer S Tour high Speed e-bike
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een C4 Cactus, een 82 pk benzine met handbak. Als het allemaal door gaat wordt mijn Cactus een eHDi 100, maar die was nog niet beschikbaar bij de dealer. Daarom maar al wel vast een rit gemaakt om een indruk te krijgen van de rij-eigenschappen.
Over het algemeen ben ik positief over het rijden in de Cactus; de auto is lekker comfortabel, zonder dat het overdreven/week wordt. De bestuurdersstoel kon ik in een goede positie versteld krijgen t.o.v. het stuur. Het zitten op de ‘beruchte’ zachte stoelen is mij over ca. 1,5 uur positief meegevallen. Ik had een beetje vrees voor een te zachte stoel, maar dat is wat mij betreft niet het geval. Hij is lekker comfortabel en ruim Dat laatste geldt eigenlijk voor de hele auto; lekker ruim van binnen (we hebben er met 4 volwassen prima in kunnen zitten) en comfortabel (drempels en wegen met oneffenheden gaan ‘m prima af).
Een paar dingetjes die mij wat minder positief bijblijven: de schakelwegen vond ik érg lang en de pookknop voelt erg goedkoop aan. De audio vond ik ook niet super. En het is niet echt lekker om je arm op het deurpaneel en dus tegen het raam aan te leggen, daar is de rand te dun voor. Het stuk er onder (wat dus bekleed is), is wel prima te gebruiken.
Al met al een positieve ervaring, met wat kleine puntjes (waar de audio en de pookknop wel aangepakt kunnen worden).
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Poekoek schreef:Een paar dingetjes die mij wat minder positief bijblijven: de schakelwegen vond ik érg lang en de pookknop voelt erg goedkoop aan. De audio vond ik ook niet super. En het is niet echt lekker om je arm op het deurpaneel en dus tegen het raam aan te leggen, daar is de rand te dun voor. Het stuk er onder (wat dus bekleed is), is wel prima te gebruiken.
Het is echt net een BX dus
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Het is dan ook natuurlijk ook geen echte automaat.
Vorige week voor het eerst gehoord van de Cactus, m’n broer stond bij de citroen dealer met een bestelwagen van het werk, Hij stuurde me een sms om te zeggen dat er een hele leuke nieuwe citroen was uitgekomen. Ik ben ‘m eerst eens gaan bekijken op het net, daarnaa in het echt, daarnaa een offerte daarna een proefrit, en je voelt ‘m al komen. vandaag de beslissing er eentje aan te schaffen. Ik vind het de meest citroenige citroën in jaren. hij is er gewoon los op. hij is ongeveer even breed, lang, zwaar en maf als de citroen BX en dat vond ik een perfecte auto qua afmetingen, groot maar niet te groot. Vederlicht, comfortabel en vlot. Dat vind ik in deze auto ook terug, Voor mij is dit de nieuwe BX. En ik was destijds gek van mijn BX’je.
Mijn indruk na de testrit met een 1.2 shine met gerobotiseerde bak,
de zetels zitten lekkercomfortabel.
het in diepte verstellen van het stuur mis ik niet, ik vind er een prima houding in.
Het dashboard is het elegantste dat ik al in een productiewagen heb gezien.
Uitrusting en electronische snufles zijn in de shine uitvoering erg compleet.
de gerobotiseerde bak valt mee zolang je kalm rijdt maar overtuigen kan hij me nog niet, enerzijds past het wel bij deze auto maar hij past niet bij mij.
Motor klinkt ondanks een cilinder minder niet als een goedkope koreaan. hij loopt rustig en doet zijn werk behoorlijk stil.
zicht rondom is prima, achteraan wat minder dus die achteruitrijcamera is misschien wel minder overbodig dan bij sommige andere wagens.
demping en wegligging is veel beter dan verwacht. geen steenhard afgeveerde bochtenvreter zoals de C2 maar zeker ook geen minibus gevoel. het lage gewicht laat hier duidelijk een extra troef zien.
De klapraampjes achter vind ik prima, velen zeuren daar over maar in een driedeurs heb je tegenwoordig zelfs vaste ramen en daar zeurt niemand over. Bovendien is het veilig voor hond en kind(dat ik niet heb) en een pak eleganter dan de raampjesmozaiek die je bij veel wagens ziet.
Airbumps zijn stoer en apart. Ik kan ze wel smaken, evenals de dakrails. Eindelijk eens mooie dakrails. en geen mislukte keukenkasthandvaten.
De C2 waar ik nu mee rijd is nog steeds een Prima auto maar daar mijn vrouw met een fiat 500 twinair rijdt worden we vaak geconfronteerd met de behoefte aan wat meer kofferruimte als er eens iets groter wordt gekocht dan een bak spa, of een stel achterdeuren en een deftige achterbank om onze wat ouder wordende ouders in plaats te laten nemen. Mijn moeder achterin een hot hatch wurmen lijkt soms op oudermishandeling.
Bovendien is deze auto fiscaal interessant, ik ga van 9 naar 7 fiskale PK’s (woon in Belgie) dat scheelt hem toch een 100 euro taks per jaar. Het verbruik zal lager liggen en de verzekering zal lager liggen.
Ik ga voor de 1.2 THP gaan, in lekker opvallend hello yellow met zwarte bumps, havana interieur en de 17” velgen. komende van een AX sport, BX GTI, AX GT, Saxo VTS 16v en C2 VTS ben ik wel wat gewend en mag het best vooruit gaan en mooi aangekleed zijn.
Nog bij één garage prijs vragen en in de loop van vogelde week bestel ik ‘m. en dan maar wachten op november.
Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Snelle actie. Wat wordt de levertijd? [edit] oh, dat heb je er bij staan. Oeps.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Proficiat Manuarmata met je leuke verslagje, Het tijdperk van ons dure en fiscaal onvriendelijke wagens aan te schaffen lijkt zowat aan het uitsterven? Ook ik doe een duit in het zakje met de aankoop van een Cactus Shine edition wit Nacré met bruine airbumps en dan uiteraard het Habana interieur, motorisch zit ik met de ehdi 1.6 met de egmt6 gerobotiseerde bak die ik wel leuk vind en dit in combi met het sart en stop systeem.
Het word dan wel de wagen voor mijn vrouw, maar het is net ook zij die niet teveel van wagens kent dus de Cactus ziet er stoer uit en hoef ik haar niet uit te leggen dat het een goed geprijsd autootje was.
Onze Cactus staat reeds bij de dealer en word opgehaald in de week van 28.07 dit door toedoen van de jaarlijkse vakantie van de dealer anders reden we nu al rond met eentje met ’ kak ’ tussen
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Als je vroeger een fiscaal interessante wagen wou aanschaffen was je gedoemd tot een uitgeklede slome oma-uitvoering maar met die kekke turboblokjes van tegenwoordig kan de pret niet op. de 500 twinair van mijn vrouw is ondanks de minuscule 875cc cilinderinhoud een geweldig aanstekelijk en fun wagentje om mee rond te crossen. en als die 150 Nm koppel in 2e zijn ding begint te doen moet mijn 40 PK sterkere C2 zich hard weren om mee te komen. ford heeft een hele leuke 1.0 turbo, Renault heeft 2 zulke lilliputters van 0,9 en 1,2 L met turbo en dan heb je de schitterende fiat twinair natuurlijk. Ik ben erg verheugd dat Citroën ook mee op de kar springt en de cactus met zijn 1000 Kg zet de concurrentie meteen op achterstand. Dit is gewoon de auto zoals hij er vandaag hoort ontworpen te worden.
Ik verwacht dat de 1,6 VTi zeer snel plaats zal mogen ruimen voor de 1,2 THP in de andere modellen en de vrij nieuwe 1,2 VTi zal naar mijn verwachting nog wel muteren in een 1,0 THP
En nu maar hopen dat ze die 130 PK versie van de 1,2 THP in de nieuwe C1 lepelen. hebben ze eindelijk terug een betaalbaar scheurijzertje a la Saxo VTS 16v in de toonzaal.
Het worden tot de echte doorbraak van elektrische wagens leuke tijden voor benzinerijders.
Volgens mij zal de cactus in Nederland ook wel een dikke hit worden door zijn lage gewicht. AX, BX en suzuki swift waren destijds ook grote verkoopsuccessen.
Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Hier een mooi verse review (helemaal vanuit Australie)
Dit vond ik wel een mooie opmerking:
You won’t look twice at a Volkswagen Tiguan, good as it is, you won’t double-take at a Peugeot 2008 or Holden Trax, a Ford EcoSport won’t get your motor running, and a Nissan Qashqai… well, an odd name doesn’t cut the mustard, guys.
Skoda has a case for coolness with the Yeti, no doubt, but the Cactus takes the cake (or should that be the pain au chocolat?). And I’m sorry, but if you think a Mini Countryman looks better than this, please know you’re possibly deranged.