Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Er zit inderdaad wel verschil in bandenspanning voor het type en/of merk band.
Ook in zomer en winterbanden zit vaak spanningsverschil.
Dat je gaat glijden op de rotonde kan natuurlijk ook aan het wegdek (vervuiling) liggen.
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat glijden zou ook zomaar te maken kunnen hebben met het feit dat de voorbanden al bijna 10 jaar oud zijn..
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee want dat ging over mijn banden (paar maanden oud).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké te snel gelezen blijkbaar…
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mulder schreef:Is de druk in de band ook gerelateerd aan het merk/type band? En kan de voorgeschreven 1,9 bar voor ook anders zijn bij het niet gebruiken van de in het boekje genoemde band?
Toen ik de CX (1977, diravi) laatst bij de plaatselijke specialist had laten voorzien van nieuwe voorbanden (Uniroyal Rain Max, een erg lelijke band maar alla) waren ze tot 2,3 bar opgepompt. Geen problemen mee, totdat ik gisteren merkte dat ik met 30 km/u al bijna van de natgeregende rotondes afdweilde…
Moeilijk te zeggen. Maar dit rijgedrag is precies wat ik herken van de Nankang winterbanden die ik korte tijd heb gebruikt. Met Michelins heb ik dit nooit gehad, vandaar mijn voorkeur.
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ik heb Uniroyal Rain Experts sinds een week of 8, en heb er nu voor het eerst in de regen mee gereden. En ik blijf heel positief over deze band. Geen drama’s, geen geglij, gewoon altijd grip. Weinig lawaai en ook nog eens een redelijk klassiek aandoend profiel. Goede prijs/kwaliteit.
Maar, ik kan ze niet vergelijken met Michelins, domweg omdat ik die nooit onder een CX meegemaakt heb.
Zo, inmiddels al lekker wat meters gemaakt met de zweefmobiel. Gisteren lekker drie kwartier in de file gestaan op een afgesloten A13 en ondanks dat de fan overuren maakte heeft ze het goed gehouden en gaf ze verder geen kik. Ik daarentegen wel, was helemaal drooggekookt . De bandenspanning heb ik nu op 2.1 bar voor, en dat bevalt beter. Geluid is minder, maar nog niet weg. Binnenkort effe opnieuw balanceren en ben benieuwd of ´ie bij 120 nog steeds schokt.
Ik merkte toch wel dat ze na uitzetten wel eens de neiging had tot na-dieselen, dus er maar eens 98 in gekieperd, ben benieuwd.
M´n koppeling moet ik haast door de bodem heen trappen om te ontkoppelen, dus wil hem stellen. Volgens het handboek stelt handeling MA 314-0 niet zo heel veel voor, of is er misschien nog iets extra´s waar ik op moet letten?
Verder heb ik een hele leuke spanningsmeter in de lunule zitten, maar dat wijzertje zakt nog sneller dan de benzine meter (zeker icm licht, ruitenwisser aan, maar dat is wel logisch). Wat ik eigenlijk wil weten: hoe betrouwbaar is dat ding en moet ik me er wat van aantrekken? Nog geen multimeter op gehad, want hij zakt meestal na een tijdje, niet meteen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10382
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nadieselen: zit het goede type bougies er in?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Goed punt. Ga ik morgen controleren.
Haynes schrijft voor: AC 43FS, Bosch W175 T35, Marchal 35/36, Marelli CW6N of iets dergelijks.
In het WPH kan ik het niet zo snel vinden, wat wordt aangeraden door jullie?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor die koppeling zou ik even langs Dibbert gaan.
En je weet toch dat je de koppeling niet de gehele tijd ingetrapt moet houden als je stil staat
Hier kan het druk lager zeer slecht tegen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nielsje schreef:Goed punt. Ga ik morgen controleren.
Haynes schrijft voor: AC 43FS, Bosch W175 T35, Marchal 35/36, Marelli CW6N of iets dergelijks.
In het WPH kan ik het niet zo snel vinden, wat wordt aangeraden door jullie?
Ik zou voor Bosch gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
F.SvM schreef:Voor die koppeling zou ik even langs Dibbert gaan.
En je weet toch dat je de koppeling niet de gehele tijd ingetrapt moet houden als je stil staat
Hier kan het druk lager zeer slecht tegen.VgF
Ja, dat weet ik, da’s met elke auto zo.
Maar dat neemt niet weg dat ik hem helemaal tot de bodem moet in trappen.
Zal eerst wel even kijken hoeveel stel mogelijkheid ik überhaupt nog heb.
‘Even’ op en neer naar Dibert is voor mij wel het grootste gedeelte van een dag
waterman schreef:Ik zou voor Bosch gaan.
Bon, koop ik daar een setje van.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat laadstroommetertje hoort toch wel uit het rood te komen (en te blijven) tijdens het rijden. In of zelfs boven het gearceerde gedeelte. Loop anders de stekkerverbindingen even na, ik heb het ooit een dag lang genegeerd en dat resulteerde aan het einde van de voorjaarsrit van de club in een lege accu…
Nadieselen doet mijn CX ook geregeld. Soms gaat het beter maar structureel opgelost is het nog nooit. Ik heb niet het idee dat het met 95 of 98 tanken te maken heeft, ik tank al tijden 98 maar dat heeft hierop geen effect.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heeft de carburateur een elektrische stationaire sproeier?
Zo ja, werkt die nog wel naar behoren?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De laadstroommeter komt bij mij normaal gesproken precies halverwege. Boven het gearceerde gedeelte dus.
Met verloop van tijd en inschakelen van extra dingen daalt ‘ie dan wat. Zeker bij stationair toerental (ruitenwissers, ventilator, licht en stilstaan is geen goeie combi). Ik zal eens een rondje stekkers doen, kan natuurlijk nooit kwaad.
Hoe kom ik erachter of mijn carburateur een elektrische stationaire sproeier heeft? Mijn 2400 heeft een Weber, maar ik heb eerlijk gezegd niet gekeken of er snoertjes naar toe gaan. Zal vanavond even kijken of ‘ie er zit.
Hoe is de werking ervan te controleren? M’n auto draait wel prima stationair, alleen na lang rijden heeft ‘ie bij stationair iets meer moeite met rustig lopen. Dat wijt ik dan een beetje aan de Ducelier die, nu weet ik het weer, stiekem wat ‘speling’ op de stekkertjes heeft.
Is dan toch ineens 1+1 gelijk aan 2?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!