Totaal aantal Berichten: 150
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
wat ik mij afvraag is hoe gaan de aantal plastiek stukken rond de auto oud worden.
Ik heb al zo veel citroën gehad (nu nog) en ik moet eerlijk in zijn ,ze verkleuren en worden snel lelijk .
de plastiek van mijn visa werden wit achtig en rond de benzine stop vervormd.
de bumpers van mijn ax zijn daarna in kleur van het koetswerk gespoten geweest omdat het niet meer aan te zijn was.
enz…
het is te hopen dat ze kwalitatief betere materialen zijn gaan gebruiken
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Totaal aantal Berichten: 27930
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net als lak heeft het kunststof gewoon onderhoud nodig om het netjes te houden.
Een lak waar jaren niets aan gedaan wordt word vanzelf lelijk, hetzelfde geld voor kunststof delen.
Dan klik je er gewoon nieuwe kunstofdelen op, gelijk in een ander kleurtje.
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bovendien is het geen bumper-plastic maar rubber-achtig. Kan schelen.
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Fijne ernstig subjectieve review trouwens
Totaal aantal Berichten: 179
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Heeft er al iemand in de BlueHDi 100 mogen rijden? En zo ja, wat waren de ervaringen?
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die komt toch pas in september?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Ook wij hebben een Citroen C4 Cactus aangeschaft. Het is de BlueHdi geworden in het Olive Brown met zwarte Airbumps, een panoramisch vast glazendak, Valours Habana club bekleding en een digital dab tuner. De 17” Cross velgen zullen achteraf gemonteerd worden. Ik heb met de dealer kunnen regelen dat de levering eind dit jaar zal plaatsvinden en de registratie van het kenteken op 1 januari 2015. Onze DS3 zal ingeruild worden. Met veel plezier in gereden!
Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Wij (voornl. ik, mijn vrouw moet ik nog over de streep trekken) zitten er ook naar de kijken om de 1,5 jaar oude DS3 in te ruilen. Als ik de prijzen op Gaspedaal en MP zie zouden we er niet eens zo heel veel op toe hoeven te leggen;
Gisterenavond al voor de ramen staan de gluren ......
Succes met wachent op deze prachtige aanschaf van deze mooie combinatie!
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Mijn ds3 is van 2011 e-hdi ik heb een goede inruilprijs gekregen, de doorslag heeft gegeven dat het een automaat is, dat wil de vrouw graag, hij is ruimer, hoger voor instap, 5 deurs en benzine, die wegenbelasting van een diesel is hier in nederland belachelijk. In duitsland betaal je nog niet de helft aan wegenbelasting en de diesel is daar nog goedkoper ook.
Wij vinden de Cactus een hele mooie auto en kunnen niet wachten tot we hem krijgen.
gr Rene
Rene E schreef:Mijn ds3 is van 2011 e-hdi ik heb een goede inruilprijs gekregen, de doorslag heeft gegeven dat het een automaat is, dat wil de vrouw graag, hij is ruimer, hoger voor instap, 5 deurs en benzine, die wegenbelasting van een diesel is hier in nederland belachelijk. In duitsland betaal je nog niet de helft aan wegenbelasting en de diesel is daar nog goedkoper ook.
Wij vinden de Cactus een hele mooie auto en kunnen niet wachten tot we hem krijgen.
gr Rene
Het omslagpunt van de BlueHdi ligt ondanks de hoge wegenbelasting, een stuk lager. Wij rijden ongeveer 18.000 km per jaar en besparen ruim 200 euro ten opzichte van de 100 pk benzine. Ik ben het wel mee je eens hoor. De wegenbelasting is niet normaal zo hoog. En dan heb je het over een hele zuinige en schone auto!
Hier ook een Cactus besteld, ETG in Blanc Perle Nacré met zwarte Airbumps, grijze 16” Square wielen en een panoramadak. Levertijd wordt gesteld op 10-12 weken, waarschijnlijk wel 12 aangezien erbij verteld werd dat de fabriek de hele maand augustus gesloten is. Ik wacht af, hopelijk in de tussentijd al een miniatuurtje ...
Ik vond trouwens de ETG wel erg prettig rijden. Langzaam schakelen inderdaad, maar eigenlijk niet veel anders dan mijn huidige rijstijl met handbak ... niet voor het pittige werk, wel voor lekker cruisen.
Zojuist aangemeld op het forum, aangezien ik deze week een Cactus heb besteld. Een ETG in Blanc Perle Nacré met zwarte Airbumps, 16” Square wielen en een panoramadak. Bij deze nog even mijn dank aan Poekoek voor de informatievoorziening in dit topic en op het AutoWeek forum, met name de vergelijking van de Shine en Business varianten was handig. Ik hoop dat je zelf ook t.z.t. tot aankoop/lease van de Cactus kunt overgaan!
Mijn dealer gaf trouwens aan dat de Business in principe niet voor de particuliere markt bedoeld was, in reactie op mijn vraag hiernaar (door het prijsverschil). Hij gaf aan dat er inderdaad een behoorlijk prijsverschil voor praktisch dezelfde uitrusting bestaat, maar dat dit bij een eventuele particuliere verkoop zou worden opgeheven door het verschil in inruil (als gevolg van een kleinere marge op de Business). Met andere woorden, zou de Business beschikbaar zijn voor een particuliere koper, krijg je een sigaar uit eigen doos. De Business variant is er dus puur om (op papier) het uitknijpen door de leasemaatschappijen een tikje te verkleinen ...
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=254980969&asrc=st|as&a=1
130 pk variant te koop?
ronama schreef:http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=254980969&asrc=st|as&a=1
130 pk variant te koop?
Dat zal wel niet, de wagen op de foto heeft trommels en de 110 pk versie krijgt schijven.
Van een versie met 130 pk is nog geen sprake, misschien in de toekomst maar ik denk het persoonlijk niet.
Die reserveren ze wel voor de ds3
De mijne is trouwens gisteren besteld
half november heb ik hem.
Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.