Het lijkt erop dat ik een nette tijdelijke oplossing heb gevonden. Een witte BX tgi in super nette staat. Ik ga haar donderdag of vrijdag testen. Even een proefrit maken. Ik zal dan ook een paar foto’s plaatsen. Ik heb dan alle tijd om rustig rond te kijken naar mijn ideale BX. Update volgt dus…
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Dit is ze dan geworden. Nee, geen licht blauwe, geen stuurbekrachtiging, geen dakraam, geen trekhaak. Maar wel een strakke BX 1.6 Biarritz K6 op 165k op de teller. Gescoord bij een ouder echtpaar in Zuid Limburg. Prima basis om binnenkort naar Zuid Frankrijk te rijden. En ondertussen zonder haast op mijn gemak mijn ogen open te houden voor míjn ideale BX.
Nog een kiekje met de vorige eigenaar.
Puntje van aandacht: de dashboardlampjes zijn vrijwel allemaal stuk. Die moet ik nog vervangen. Verder kan ze een schoonmaakbeurt gebruiken. En de overige punten zullen binnenkort wel aan de oppervlakte komen. Deze BX heeft de afgelopen jaren érg weinig gelopen.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Kijk aan! Van harte met de bix. Veel plezier ermee!
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Gefeliciteerd, witte bxen zijn ook heel mooi!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi hoor, gefeliciteerd!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Echt leuk zo’n oude BX. En hoe rijdt dat nou, speciaal na de DS4 ervaring, vraag ik me af
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Mooie BX, gefeliciteerd en veel plezier met het zoeken naar je ultieme BX
Thanks allen! En ja, wit is ook mooi. Ik zoek trouwens nog twee originele witte wieldoppen die bij die BX horen. Zal zo ook even een oproepje plaatsen in de markt.
Echt leuk zo’n oude BX. En hoe rijdt dat nou, speciaal na de DS4 ervaring, vraag ik me af Smile
Zo’n nieuwe DS4 rijdt fantastisch… über strak. Maar met deze BX haal je weer wat nostalgie in huis.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Ooow, die ziet er netjes uit!
Gefeliciteerd, lijkt mij een erg leuke auto.
En inderdaad, wit blijft prachtig!!
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Hallo,
Vraagje. Nu ik de BX een paar weken in bezit heb kan ik melden dat ze prima rijdt. Ze veert zoals het hoort en ik heb eigenlijk nog niets vreemds kunnen ontdekken (afklop, afklop) op één ding na… en dat is bij het starten.
Deze BX heeft een handchoke (mijn BX Chic die ik eerder heb gehad had die niet). Is het normaal dat ik deze choke áltijd moet gebruiken? Ze start namelijk tikje moeizaam (zeker als ze 1 dag heeft stil gestaan) maar als eenmaal heeft gelopen start ze de 2de en volgende keren direct (ook zonder choke).
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Als dit duidt op een naderend puntje van aandacht, dan kijk ik daar liever nu in NL naar dan dat ik op Corsica sta.
Thanks,
Rob
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Daar is de choke voor, die zorgt dat er meer brandstof de motor in komt wat het starten makkelijker maakt. Een chic heeft een injectie dus daar wordt het allemaal automatisch geregeld. Dus niks om je zorgen over te maken!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Wat ik vaak doe met dit weer is een paar keer pompen met het gas voor het starten. Ik houd hem dan de eerste minuten gewoon met gas aan de praat, eigenlijk is de choke gebruik heel normaal. Alleen merk je dat het in de zomer korter is dan in de winter (sneller warm).
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gefeliciteerd met je prachtige BX!!
Leuk dat de vorige eigenaar er nog even mee op de foto wilde.
Prachtig type ook trouwens.
Precies wat MCDEAN zegt.
Ik pomp ook even een keer of 3 op t gas, daarna trek ik de choke volledig uit en starten maar. Meestal start de auto dan meteen en druk ik de choke in tot halverwege. De eerste paar minuten laat ik em in die stand staan en druk em volledig in wanneer ik (woon aan de rand van de stad) rond de 60/80 rijd.
Daarna blijft de auto gewoon goed lopen.
Als ik de auto een uurtje of 2 heb laten staan na een ritje, moet ik toch weer de choke gebruiken. Maar dan maar heel eventjes en zonder pompen op t gas.
Als ik 10 minuten pauze heb gehad, start de auto zonder choke.
Veel plezier met je nieuwe (nostalgische) aanwinst.
Zo is het bij mij ook met de choke. Alleen dat pompen laat ik grotendeels achterwege. Waar is dat eigenlijk voor? Wat gebeurt er in de carburateur?
De acceleratiespoeier sproeit dan mee met de stationairsproeier wat resulteert in meer benzine. In principe het zelfde als een choke. Alleen krijgt de choke een rijker mengsel door de luchttoevoer een stuk af te knijpen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk