Nee, niet zomaar ! De pakking tussen de reductiekasten en het versnellingsbak huis zijn onderdeel van de voorspanning van het differentieel. Die zijn 0.1 mm dik in geperste toestand. Als je vloeibare wilt gebruiken moet je de differtieellagervoorspanning opnieuw instellen. Die moet 0,3 mm zijn.
To err is human, not to err is divine.
Weet iemand of die pakkingen nog ergens te koop zijn dan?
En heeft iemand de aanhaal momenten van de bouten van de bevestiging van de reductiekasten aan de bak
en van het koppelingshuis aan de bak
Ik heb slechts een deel van het werkplaatsboek nl. en daar kon ik het niet in vinden.
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:Nee, niet zomaar ! De pakking tussen de reductiekasten en het versnellingsbak huis zijn onderdeel van de voorspanning van het differentieel. Die zijn 0.1 mm dik in geperste toestand. Als je vloeibare wilt gebruiken moet je de differtieellagervoorspanning opnieuw instellen. Die moet 0,3 mm zijn.
De ervaring leert dat het weglaten van die pakking en het gebruik van vloeibare pakking precies genoeg is om de slijtage weg te stellen de voorspanning weer op fabriekswaarden te krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
bevestigingsbouten reductiekast op “differentieel” 3,5-4 kgm met vloeibare pakking
bevestigingsbouten reductiekast op “koppelingshuis” 7-8 kgm (kleine bout) en 11,5-12,5 kgm voor de grote, wederom met borgvloeistof!!!
Let op eerst de bouten op het differentieel doen, dan speling controleren tussen koppelingshuis en reductie kasten, deze moet 0-0,1mm zijn. Is de speling groter (niet waarschijnlijk) dan is je koppelingshuis niet goed uitgelijnd of zit er teveel troep (vloeibare pakking/papierresten) tussen reductiekast en differentieel huis. Kortom altijd pakkingvlakken netjes schoonmaken!
Veel plezier met sleutelen!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Moeren van het koppelingshuis: 6 kgm
De 2x 3 bouten van de ophangingsbeugel van de bak moeten overigens met 5kgm worden aangehaald!!
waar rook is, is…
LHM only!
Zo terug van een weekje vissen en meteen weer lekker aan de slag kunnen gaan. Bedankt voor alle info!
Het moment van versnellingsbak terug aan de motor komt er weer aan.
Kan iemand mij iets vertellen over de lengte van de handremkabel bij een 5-bak?
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Er zijn 3 verschillende handremkabels gemonteerd geweest op de c32/c35:
De eerste montage was op de 4-bak met eenvoudige handremhefbomen (zonder scharnierende kabel houdertjes) lengte: 923mm, onderdeelnummer: 54 55 064
De handrem werd rond 1980 voorzien van scharnierende kabelhoudertjes om de buitenkabel wat te ontzien en voor de handrem op de 4-bak werd de kabellengte: 935mm, onderdeelnummer: 75 492 188.
Voor de 5-bak is er maar één kabel geweest: 1067mm, onderdeelnummer: 95 639 111.
Deze informatie heb je indirect te danken aan Edwin door zijn zoektocht naar een achterremklauwbout. Ik heb daarvoor mijn microficheviewer weer een goed werkbaar plekje gegeven!
waar rook is, is…
LHM only!
Haha, graag gedaan!
Wat staat eigenlijk allemaal op zo’n microfiche?
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Ik heb de complete set van onderdelen fiches voor de c32/c35, versie januari ‘91, daarop staan dus alle ooit op standaard fabrieksvoertuigen gemonteerde onderdelen vermeld. Deze zijn dan voorzien van extra informatie als gebruikte aantal, afmetingen en sterkte klasse of materiaal waarvan iets gemaakt is. Bijvoorbeeld bij jouw achterremklauw bouten: diameter x spoed x lengte, met de opmerking HT, in dat geval dus een “10.9” bout.
Je kan je meen ik ook aanmelden bij citroën als ondernemer en kan dan online toegang krijgen tot de onderdelen catalogi. Ik heb er echter nog niet veel energie ingestoken en heb geen idee of het dan ook om echt oudere voertuigen gaat.
waar rook is, is…
LHM only!
Rinus wederom bedankt voor de info. Op het front na alles terug gemonteerd en lijkt alles te funktioneren, blijk ik alleen een remleiding beschadigd te hebben. Kleine tegenslag dus. Daar gaan we morgen dan maar mee aan de slag!
En Edwin natuurlijk ook bedankt!!!