Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Die hebben we gebruikt maar die is er op afgebroken.
Bizar he.
Ik ben naar een garage gegaan waar ze Citroëns onderhouden. De monteur is heel lang bezig geweest omdat die dingen vastgeroest/vastgerot zaten. Kostte me iets van 8 tientjes voor twee fusees.
Voor zo’n bedrag zou ik niet zelf aan de slag gaan want de kans dat ze echt goed vast zitten, is heel groot.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik neem aan dat je wel eerst de borglipjes goed terug hebt geslagen?
Zo’n speciale dop met 4 van die lipjes heb ik ook liggen, maar mijn ervaring dat je daar allemaal maar fuseekogels mee los krijgt die sowieso al erg makkelijk los zouden gaan.
Met de steenbeitel en vuistje gaat het beter.
Paar losse stukken vloerbedekking op de vloer en dan het fuseestuk tussen de knieeën vasthouden en meppen maar.
Maar ik heb ook wel eens een kogel gehad die totaal niet los wilde, alle trucjes erop los gelaten. Maar hij bleef muurvast zitten. Ondertussen had het wiellager wel speling opgelopen door al het geweld.
Die is dus in de vuilnisbak geeindigd.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat laatste verhaal zal bij ons ook wel het geval zijn.
Hij rijdt weer met de donor fusee van de tct.
Ik kan nu op m’n gemakt die kogel eruit zien te krijgen en dan maar hopen dat er niet te veel speling op het lager is gekomen.
De Tct ziet er wel zielig uit zo zonder fusee en inmiddels ook al wat andere onderdelen.
Het lijkt op een donor project uit te draaien.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik had vandaag even tijd om de fusee los te krijgen.
Hij is eraf maar het ging niet vanzelf, ik heb met een dremel een grote groef geslepen in de behuizing van de kogel.
Dagen geleden al kruipolie ertussen gespoten en na een aantal ferme tikken kwam hij ineens los.
De komende tijd maar eens de tct op wielen zien te krijgen.
Hier nog wat pics
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik ben voor m’n v6 op zoek naar een oliepeilstok, het gaat om het blok met de distributie ketting.
Heeft iemand zoiets toevallig nog liggen😊
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Daarmee ben je er niet:
Type I tot een of ander ORGA nummer heeft een 6,5 cm langere dan de latere types.
Dus even het juiste VIN nummer in service.citroen.com om te weten wat je nodig hebt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb mijn vin nr ingevoerd, maar dan krijg ik onbekend voertuig.
De auto is ooit ingevoerd uit belgie misschien is dat het probleem.
Maar ik heb op de sloop een v6 24 uit hetzelfde bouwjaar gevonden.
En daar zit de peilstok er nog in.
Dus als het meezit heb ik volgende week een nieuw peilstokkie
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Volgens mij moet jij niet je hele vin nummer invoeren, maar alleen de laatste 8 karakters oid. Ik had hetzelfde probleem met de sloper waar ik maandag die peilstok voor je uit zal halen
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ha ha, had je daar dan ooit het vin nr van opgeschreven?
Wel handig!
pavang schreef:Ik had vandaag even tijd om de fusee los te krijgen.
Hij is eraf maar het ging niet vanzelf, ik heb met een dremel een grote groef geslepen in de behuizing van de kogel.
Dagen geleden al kruipolie ertussen gespoten en na een aantal ferme tikken kwam hij ineens los.
De komende tijd maar eens de tct op wielen zien te krijgen.
Hier nog wat pics
Flink bezig geweest.
Ik heb die alle twee al vervangen die methode was,
Een flinke klauwtang (moordenaar), een pijp van een meter er overheen geschoven, het kogelhuis met de brander heet gestookt, en dan met beide handen op volle kracht trekken aan het uiteinde van de pijp en deze los kunnen draaien.
Wel mijn auto goed gezekerd ander had ik hem van de brug getrokken
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb een startprobleem met mijn v6, na reparatie van een stuurkogel en de linkerhandremkabel wil hij niet meer starten.
De startmotor draait goed rond, er is een vonk en de brandstof komt ook aan.
Nu heb ik de lexia er aan gehangen maar de nog vrij nieuwe stekker maakt heel slecht verbinding.
Als ik de stekker aan blijf drukken krijg ik het volgende beeld:
Om de storing te wissen moet ik langer contact krijgen, maar dat gaat met deze stekker niet lukken.
Ik denk dat de computer de injectie niet aanstuurt, wat zou dat kunnen zijn?
Heeft iemand een tip om de stekker te modificeren?
B.v.d. Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vanavond met een betere stekker van peugeot nog een poging gedaan om storingen te zoeken.
Ik krijg steeds dialoog met de injectie computer en krijg dan ook steeds de melding storing.
Als je dan op onderdeel gaat kijken geeft hij voor de injectie de volgende melding.
Als ik deze storing ga wissen krijg ik dit
Kortom ik krijg de storing er niet uit, iemand hier ervaring mee?
De ECU van de TCT is geen hoogstaand stukje techniek, dus hij houdt geen storingen vast als de spanning er af is. Ergo, resetten kun je ook doen door de plusdraad van de accu te halen. Of (iets subtieler) de grote steker op de ECU loshalen en weer vastzetten.
Komt de storing dan toch terug dan zul je verder moeten zoeken.
p.s. Zit de steker van de BDP-sensor nog vast?
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Voor de computerbak zit het relais compartiment.
Welke relais zie ik hier nu precies?
Die twee paarse zijn identiek brandstof en lambda relais?
Die bruine waar bitron op staat injectie? (Klikt als je het contact aan zet)
En dan die grote diravi?