31 van de 86
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 juli 2014 10:00 PM
  [ # 451 ]

Het water mixt niet meer met de olie maar het komt beneden aan je zuigers te zitten, krijg je stoom bij hete remmen.
Dat weet ik van silicone olie.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 09 juli 2014 10:05 PM
  [ # 452 ]

Siliconenolie is natuurlijk niet hygroscopisch, zoals klassieke remvloeistof, maar het minder hoge temperaturen af meen ik.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 10 juli 2014 12:01 AM
  [ # 453 ]

Ik heb het al in een van mijn Tractions sinds 1992. Nooit problemen mee gehad en alles blijft ook na lange stilstand roestvrij en soepel werkend.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 juli 2014 12:02 AM
  [ # 454 ]

De olie trekt geen water aan maar toch is het niet uitgesloten dat er water in het systeem komt,dat weet ik er van.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 11 juli 2014 05:58 PM
  [ # 455 ]

Inmiddels weer een dagje lekker geprutst aan allerlei losse eindjes. Doorvoer van de schakelstangen een beetje wind- water en geluiddicht proberen maken met behulp van een stuk epdm-rubber en een paar gebruikte stofhoezen van mijn oude remcilinders. Daarna de stangen beter afgesteld. Verder druk met het afwerken van de bedrading achterin. Een verdeelblok geplaatst en daar de bedrading die van voor naar achteren komt op aangesloten. Daarna een nieuw kabelboompje gemaakt van het verdeelblok naar de benzineopnemer. Nieuw massapunt achterin gemaakt etc. etc. Nu de ruitenwissermotor nog even plaatsen en aansluiten, dan kan de nieuwe accu worden aangesloten en alles definitief getest worden op juiste werking en smeulvrijheid. Foto’s volgen.

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2014 11:27 PM
  [ # 456 ]

We zijn weer druk, helaas niet alleen met de trax. In de tussentijd de flens van de homemade voorpijp naar de nieuwe tussenpijp van de uitlaat nogmaals aangepast. Nu past alles perfect, dus de uitlaat is nu van voor tot achter nieuw en afgemonteerd. Daarna nog wat lopen prutsen met de diverse kabels vanuit het dashboard naar de motor. De startkabel was intern gebroken. Nieuwe binnen- en buitenkabel aan de originele startknop gemaakt. Daarna de chokekabel naar de andere kant van de motor geleid (carburateur zit nu links). Zit nu gemonteerd, maar ik denk dat ik hem nog wat ga inkorten. Het is allemaal priegelwerk, maar het moet ook gebeuren.

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2014 12:55 AM
  [ # 457 ]

Ventilatieklep geplaatst met nieuwe rubbers, choke en startkabel ingekort, gaten in het schutbord opgevuld met de daarvoor gemaakte platen en afgekit, accubak teruggeplaatst, accu gemonteerd, nieuwe accuklemmen etc. etc. Misschien toch maar eens een jerrycannetje benzine ophalen voor een eerste startpoging.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juli 2014 06:38 PM
  [ # 458 ]

Die jerrycan kun je het beste tussen je benen zetten als je um voor de eerste keer start,kan hij ook niet omvallen Laughing

Succes ben benieuwd.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2014 07:57 PM
  [ # 459 ]

Goed bezig!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 juli 2014 09:52 PM
  [ # 460 ]
F.SvM schreef:

Die jerrycan kun je het beste tussen je benen zetten als je um voor de eerste keer start,kan hij ook niet omvallen Laughing

Succes ben benieuwd.
VgF

En zet er een SCHUIMblusser bij tongue rolleye (of Halon, mocht je die nog hebben. Ik wel Wink )

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2014 11:48 PM
  [ # 461 ]

Die kun jij vast leveren HIlko…

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 22 juli 2014 10:17 AM
  [ # 462 ]

Goh, wat weer veel goed bedoelde sneren om Marc moed in te praten Wink
Succes, gaat vast goed komen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juli 2014 09:15 AM
  [ # 463 ]

en, loopt dat ding nou al?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 augustus 2014 05:06 PM
  [ # 465 ]

Nu nog op vier pootjes Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
31 van de 86
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook