41 van de 60
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 maart 2014 10:40 PM
  [ # 601 ]

Tja, durf dat geinige groene bolletje toch niet zomaar de schuld te geven? Bovendien ga ik er zelf ook altijd van uit dat de C3 de betrouwbare doet’t-altijd-auto in ons huishouden is.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 juli 2014 11:56 PM
  [ # 602 ]

Sinds ik de CX heb was het verstelmechanisme van de rechter buitenspiegel kapot: het tandradbaantje van de horizontale verstelling was afgebroken. Dit jaar op Citromobile bij een Deense handelaar een flink beschadigde rechter buitenspiegel op de kop getikt, die aanvoelde of beide tandradbaantjes er nog in zaten. Een tijdje terug dat ding uit elkaar getrokken en inderaad: het huis en de spiegel zelf waren beschadigd, maar binnenin was alles nog compleet. Vandaag tijd/zin gevonden het binnenwerk over te zetten. En jawel, sinds vandaag heeft deze Prestige weer twee electrisch verstelbare (en verwarmde) buitenspiegels. Op naar het volgende projectje Smile Maar eerst deze maand naar Tresbeau voor een beurt en APK. Eens kijken wat er dit jaar op het programma staat om door de APK te vliegen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 augustus 2014 11:08 AM
  [ # 603 ]

Krijg ik toch zomaar een serie 1 GTI Turbo mee als leenauto cool hmm Met alleen boven de bestuurdersplaats een hangend hemeltje, dus m’n haar zit extra leuk vandaag. Op de stoelen en bank de mooie stoffen visgraatbekleding met een voor mijn lengte idioot lage hoofdsteun. Dat dan weer wel.
Erg leuk om eens een andere turbo te rijden. Heerlijk soepele koppeling-bediening, veel minder zwaar dan de mijne. Ondanks 200 kg minder gewicht voelt het allemaal niet sneller. Ook niet langzamer. En nu eens tijd om het serie 1 daschboard eens in de praktijk goed te bekijken. Wel een keer leuk, de herkenning is er, maar het is toch allemaal net anders, met als klapper de verwarmingshendels op de plek waar je ze niet verwacht en achterruitverwarmingsschakelaar die je blind moet weten te vinden. Alles voelt net anders, tot en met de schakelaar voor de richtingaanwijzer toe. In het bakje voor de pook het piefje voor de electrisch verstelbare rechter buitenspiegel. Die het niet doet. Krijg bijna zin om deze ook te gaan repareren Smile, zo te voelen zit het probleem niet in de spiegel zelf, zoals tot voor kort bij mij.

En nu maar hopen dat de APK zondanig is dat ik vanavond toch weer in mijn eigen auto huiswaarts mag.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 augustus 2014 11:30 AM
  [ # 604 ]

das een leuke leen auto !!  Ik heb meestal een geleefde Xantia…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2014 11:37 AM
  [ # 605 ]

Dat is zeker leuk! Wink

Merk je verschil in de bochten vergeleken met je Prestige?
De demping in de voor bollen zouden namelijk anders moeten zijn.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 augustus 2014 11:54 AM
  [ # 606 ]

Eigenlijk lijkt de vering van deze GTI iets soepeler te zijn huh En @cx25gtit2: meestal krijg ik bij Tresbeau een Saxo of 106 mee. Deze keer mocht ik kiezen: een Saxo of dit. Daar was ik snel uit Smile Toen had ik trouwens nog niet gezien dat het een Turbo was, dacht dat het een ‘gewone’ serie 1 zou zijn.
Vandaag voor het eerst de dikke achterspoiler in de spiegel gehad. Enigszins verstopt achter twee grote speakerboxen op de houdenplank, maar toch.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2014 12:08 PM
  [ # 607 ]

Een GTiT die goed is veert ook heel soepel. Alleen het rollen is veel minder, geeft een betere wegligging is mijn ervaring. Maar blijft toch heel comfortabel.

Die spoiler valt me eigenlijk nooit op, gewenning natuurlijk, maar ja bij mij zit er nog een jaloezie voor Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 augustus 2014 12:19 PM
  [ # 608 ]

Rollen lijkt vergelijkbaar, de geblazen lange versies hebben ook de zwaardere stabilisatoren, meen ik te weten.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 augustus 2014 12:37 AM
  [ # 609 ]

Vandaag de GTi Turbo weer ingeleverd, met als verbetering twee knopspelden om de hemel omhoog te houden. En met de eigen auto weer door. Met verse APK. En stukjes vers ijzer in de wielkast. Ik kan weer even vooruit.  Smile

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 13 augustus 2014 10:25 AM
  [ # 610 ]

Mooi Wink

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 oktober 2014 10:36 PM
  [ # 611 ]

Nu december er aan komt, begin ik toch te merken dat ik het maar niks vind, de auto drie maanden op stal. Net weer de wintersport geboekt en nu zit ik te kijken waar ik een auto kan huren. Helemaal geen zin in, die enkele keer dat ik in een auto zit, wil ik wel in een echte auto zitten. En aangezien de winterbanden voor de CX nog klaar liggen ...
De belastingtelefoon maar eens gebeld met de vraag hoe ik mijn auto weer uit de overgangsregeling krijg. Op de website is dat niet te vinden, maar blijkt reuze simpel. Als ik in december wil rijden, betaal ik alsnog de wegenbelasting voor dit jaar en het al betaalde bedrag voor de overgangsregeling krijg ik niet terug. Maar als ik de auto in december in de garage laat, kan ik per januari weer de weg op. Hoef ik alleen een belletje te doen op het moment dat de rekening voor het volgende jaar overgangsregeling op de mat valt. Dat wordt’m dus.

En verder is het op het moment een ontzettend saaie auto. In de zomer nauwelijks gereden (een C35 blokkeert dan de doorgang - en dan rijd ik daar maar mee). En de eerste rit nadat de inrit weer vrij was meteen 400 km op een dag gedraaid. Wat een heerlijke auto’s zijn het toch. In de Westerscheldetunnel kon ik niet zien hoe laat het was. Dus thuisgekomen de display er uit, lampje er uit, lampje er in en klaar weer. Leuk voor de voormalige Simcarijder: achterop de display staat niet een Citroen en een Peugeot logo, maar ook nog van Talbot.

Volgend mini-projectje wordt een stalen asje maken voor de dashboard klepjes. Een eerder gelijmd nokje is weer afgebroken. Klaar mee.

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 28 oktober 2014 11:26 AM
  [ # 612 ]

Tijdens de inspecties van de technische dag afgelopen zondag bleek dat er toch wel verschillende mensen blij zijn met de overgangsregeling. Voor hun een stok achter de deur om de CX niet in de winter te gebruiken wat het behoud van de CX ten goede komt.
Ook zijn er verschillende mensen die juist in deze 3 maanden onderhoud/reparatie’s van hun auto’s gepland hebben.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 28 oktober 2014 12:24 PM
  [ # 613 ]

Ik gebruik de CX ook het hele jaar dus heb er maar gewoon voor gekozen het normale tarief te betalen zodat ik altijd kan doorrijden. Dat is vooral fijn als we weer een zachte winter krijgen zoals vorig jaar. Kost wel even geld maar dat zou ik ook hebben wanneer ik een moderne auto zou rijden. Het kost me in feite niks extra omdat de CX sowieso de enige auto is die ik heb Laughing
Enige nadeel is wel dat het niet zo goed is voor de auto om het hele jaar in weer en wind te rijden. Om die reden ga ik binnenkort de CX toch ook maar volledig tegen roest laten behandelen bij Gosliga om zo het ergste leed wat uit te stellen/ vertragen.

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 28 oktober 2014 12:24 PM
  [ # 614 ]

Ik gebruik de CX ook het hele jaar dus heb er maar gewoon voor gekozen het normale tarief te betalen zodat ik altijd kan doorrijden. Dat is vooral fijn als we weer een zachte winter krijgen zoals vorig jaar. Kost wel even geld maar dat zou ik ook hebben wanneer ik een moderne auto zou rijden. Het kost me in feite niks extra omdat de CX sowieso de enige auto is die ik heb Laughing
Enige nadeel is wel dat het niet zo goed is voor de auto om het hele jaar in weer en wind te rijden. Om die reden ga ik binnenkort de CX toch ook maar volledig tegen roest laten behandelen bij Gosliga om zo het ergste leed wat uit te stellen/ vertragen.

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 28 oktober 2014 12:25 PM
  [ # 615 ]

oeps drukte 2 x op het knopje ‘plaatsen’ vandaar mijn verhaal dubbel blank stare

Profiel  
 
 
41 van de 60
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook