Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Over dit bedrijf zijn erg wisselende meningen.
Ik wou mijn cx daar ook laten doen,maar door na verschillende referenties te bellen.
Ben ik hier vanaf gestapt.
Het bedrijf is meer malen over genomen,en schijnbaar is bij al de overnames de kwaliteit achteruit gegaan.
Want heel veel mensen waren in het begin erg tevreden met het resultaat,
Maar dat werd steeds minder.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
frank schreef:mark sm schreef:Ik heb mn kap zelf ontlakt, echter ik heb gebruik gemaakt van professioneel afbijtmiddel. Tijdens het schuren ontstaat warmte wat je bij afbijt niet hebt natuurlijk. Het aluminium vindt die warmte nu eenmaal niet zo leuk. Toen alle lak er af was hield ik een strakke, kras-vrije kap over. Ander voordeel was dat ik binnen 2 uurtjes binnen en buiten kaal had. De naadjes nog even nalopen, dus laten we zeggen dat na 4 manuren de kap in de epoxy kon.
Je hebt het hier over professioneel afbijt,......
Is dit beter? Vriendelijker?.......
En heb ook bij jouw topic gezien dat je gedeeltes van de carrosserie( plaatstaal) hiermee gedaan hebt.
Heb je hier alleen de grote vlakken mee gedaan?
Of ook de naden en dergelijke?
Zou je dit nader kunnen uitleggen/ toelichten.
Ik sta nu voor de zelfde keus.
Deuren motorkap achterklep enz…..VgF
Ik gebruik “paintstripper 78” van Tolmey BV uit Elshout. Of het vriendelijker is weet ik niet, er staan op het etiket milieu, bijtende en doodskop-symbolen, dus is het in mijn ogen wel goed
De delen die ik gedaan heb met dit spul zijn het dak (groot oppervlak, staal) en de motorkap (aluminium). De overige delen heb ik bij NEW ICC in Lokeren laten ontlakken/beitsen. Ik heb bewust gekozen om plaatdelen te laten doen waar geen dubbele naden in zitten. Dit zijn dus de binnen platen in de schermen voor en achter en zo nog wat stukken. Ik het ook de lichtbak daar laten doen, deze is gespoeld enz. bij ICC en daarna door mijn spuiter in de epoxy gezet. Ik zie nu,(na 3 jaar)dat het met de dubbele naden niet goed zit. Ze zitten gelukkig nog niet in de definitieve lak, maar….
Als ik je een advies mag geven, scotch brite XT-Z ontlak borstel en voor de naden een stift staal borstel
Bij de ontlak borstels, machine laten werken en niet te lang op 1 plek.
succes
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gaat lekker hé
Als jullie hier klaar zijn heb ik al een andere SM
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Gaat lekker hé
Als jullie hier klaar zijn heb ik al een andere SM
Dit wil ik dus voorkomen,door me goed te laten voorlichten
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedankt voor de info Mark .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi stuuk werk waterman!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow, zit toch aardig wat werk aan Yuri?
Zat daar allemaal opervlakte roest?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Deuken en krassen. In het voorscherm en het wielafdekplaatje een gat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er goed uit!
Maar wordt het bovenste gedeelte van het achterscherm dat nu ingepakt zit niet mee gespoten?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk wordt dat complete scherm gespoten. Maar wel op zo’n manier dat d’r geen kleurverschil zichtbaar wordt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De strip er toch af,van de motorkap.
Voor de rest schiet het al weer aardig op.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het demonteren van die sierlijst op de motorkap was echt een drama. Maar goed, nu kan ik hem wel weer mooi polijsten voor ik hem terugzet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooi werk!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe zit die strip/sierlijst origineel vast?
Met klemmetjes oid?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.