Ik weet dat er geen V8 in het vooronder ligt maar wat is normaal? Bij stationair trilt hij flink. Je ziet echt de passagiersstoel (als er niemand op zit) flink mee trillen. Hoort dat zo?
Ik kan wel naar de dealer gaan maar anders ga ik wel en ga ik vragen wat andere C1tjes te mogen starten. Staan er genoeg .
Wij hebben denk ik één van de weinige met een Webasto schuifdak. Van voor naar achter. Viel me gister op dat hij tijdens het rijden is gaan kraken. Vlak boven mijn oor.
Zijn dit bekende “problemen”?
Voor de rest is mijn vrouw er erg blij mee. Moest even snikken toen de E34 525 Touring Automaat werd verkocht (daar moest echt geld tegen aan na een schade en ook binnen was deze niet meer zo fris).
Is er dan niemand die Kleintje van deze martelende onzekerheid over de Citroënkwaliteit kan afhelpen? Hij heeft het al zo moeilijk als BMW-rijder.
Een 3-pitter loopt natuurlijk altijd minder mooi rond dan een 4- of meerpitter. Maar trillende stoelen lijkt mij wat overdreven.
Mijn 2 centen.
Adri
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Trillende passagiersstoel bij een stationair draaiende motor is niet gebruikelijk. Maar kan natuurlijk ook aan de stoelbevestiging liggen… Webastodak van voor naar achteren? Ik heb altijd begrepen dat die daken niet in een C1 van het eerste type konden. Webasto zelf geeft het op de site ook aan dat er allerlei daken in een C1 gemaakt kunnen worden, behalve de Webasto 400. Inderdaad, dat is het van-voor-naar-achterendak. Vreemd…
Dat trillen is zeker niet normaal. Onze C1 is van 2009 en heeft er nu bijna 100000 km opzitten. Je kunt bij Webasto allerlei daken in laten bouwen. Ik was destijds proefkonijn met een hollandia 900 schuif/kanteldak. Een heerlijk dak waar we nog elke dag van genieten. Zelfs met regen staat ie op de kantelstand en ook op de snelweg met een gangetje van boven de 120 km kun je heerlijk met het dak volledig open rijden.
Ik kan je helaas weinig over storingen vertellen omdat onze C1 tot op heden zo goed als foutloos is geweest. Alleen een lekkend raamrubber rechtsachter is onder garantie vervangen en hebben ze er aan de bovenzijde zgn. dakgootrubbers bijgezet ter voorkoming van lekkage via de deurrubbers (ook onder garantie. Verder alleen maar de reguliere beurtjes bij de dealer. Heeft me t/m de laatste beurt (90000) over nu 98000 km in totaal niet meer dan 1050 euro incl. BTW gekost. Dus voor mij een super budgetautootje dat ook qua onderhoud en reparatie heel weinig kost. Zelfs de remblokken en schijven zijn bij de huidige km.stand nog lang niet versleten.
Maar dat trillen is niet goed dus snel uit laten zoeken wat er aan scheelt. En wellicht even langs een Webasto dealer om je schuifdak even te controleren. Ook die dingen hebben heel af en toe een beetje onderhoud van de specialist nodig.
Succes, Jan.
Life is too short for bad cigars
Hi mensen. Een Gummert wees me er op dat er reacties waren. Een niet nader te noemen Amstelveense moderator belde me om te zeggen dat het wel normaal is omdat het een 3 cilinder is. Maar ik ga idd mAar even langs de garage.
Had vroeger een 3 cyl Justy maar die trilde niet zo.
Ik zal eens foto’s uploaden van ons scheurijzer.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De Justy had dan ook een balans-as in het motorblokkie. Dat heeft een C1 niet en dat merk je.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste