Totaal aantal Berichten: 124
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Hey Felice, heb jij ook een benzinefilter staan juist voor de carburator? Check eens even of die alvorens je probeert te starten vol zit met benzine of als die net als bij mij droog komt te staan na een dag of twee stil gestaan te hebben. Bij mijn BX doet dit zich de laatste tijd ook voor, vroeger was dit niet, de benzine loopt blijkbaar weg uit de leiding, ik vermoed dat die klep of filter achteraan bij de retour leiding daar iets mee te maken heeft. Bij mij is dit begonnen na het wisselen van de benzinepomp, ijzeren pomp weg en kunststofexemplaar geplaatst.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Bart, er zit inderdaad een filter voor de carburateur. Voorlopig wordt de BX elke dag flink gebruikt, dus kan het even niet controleren. Zal het in de gaten houden.
Tijdje geleden een 2e carterpan opgesnord. Hier een moer op laten lassen en daarin een olietemperatuur gedraaid. Heb nu naast de koelvloeistoftemperatuur meter ook een werkende olietemperatuurmeter
Tevens radiateur vervangen en verder een grote beurt gegeven, zodat ik er weer wat kilometers tegenaan kan.
De BX heeft voor de 3e keer in een jaar tijd een reis van ruim 1400 km richting Oost-Europa volbracht. Verstandig of niet, ik heb de heen- en terugreis altijd nonstop met enkel plaspauzes doorgereden, met reistijden van tussen de 14 (zonder enig oponthoud) en 20 uur (files, wegwerkzaamheden). Behalve het motorgeluid wat op de snelweg toch wel te luidruchtig is, is de BX altijd comfortabel gebleven. Vooral de stoelen zijn geweldig.
Eenmaal aangekomen heeft ze me voor de 1e keer ooit laten staan, ze wilde niet starten na 2 dagen standtijd en -17 graden. Met startkabels was dit zo weer opgelost.
Leuk was het tanken van benzine uit de Russische oblast Kaliningrad, voor omgerekend 48 eurocent per liter
Dit jaar wil ik voor het eerst de koppakking vervangen. Het zweten wordt steeds erger, hoewel ik via de peilstok geen olieverlies opmerk.
Over een paar minuten is het 15 januari. Mijn ORGA-nummer van 4816 leert mij dat het dan precies 25 jaar geleden is dat mijn BX van de band is komen rollen
Alvast van harte met de 25e verjaardag van deze geweldige Bleu Olympe!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Persoonlijk vind ik het echt leuk dat je de BX gebruikt waarvoor een auto gemaakt is! Toont wel aan dat met het juiste onderhoud een BX best wel betrouwbaar kan zijn. En uiteraard gefeliciteerd
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Bedankt!
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Supervet, gefeliciteerd uiteraard!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Tripje naar het land van herkomst gemaakt
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gaaf!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Leuk man! Gaaf om te lezen dat je de BX goed gebruikt
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 752
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Wat een mooie foto op de rotonde, een blauwe BX tussen het wit/grijs/zwarte blik
Ik weet trouwens niet of ik daar zou durven te rijden….....
Vond het ook wel enigszins beangstigend, maar ik moest het gewoon eens gedaan hebben met de bx Uiteindelijk toch iets van 5 rondjes gereden en de Champs Elysees 2x afgereden.
Leuke foto inderdaad met een blauwe BX tussen de moderne grijze auto’s!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
De remblokken voor zijn meer dan 100.000 km meegegaan (waren zo goed als nieuw toen ik de auto kocht), maar zijn nu toch echt op:
Dus tijd voor nieuw spul. Schijven waren nog 1 mm dikker dan de minimummaat, maar toch meevervangen.
De veerclipjes was ik voor deze foto vergeten, zijn er later nog opgegaan.