12 van de 24
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Citroën ID19P 1958
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 559
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 06 juni 2014 01:28 PM
  [ # 166 ]

Maar daarna gaat het toch roesten, als ik dat hierboven goed lees. cheese

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 06 juni 2014 09:35 PM
  [ # 167 ]

Ik had 2 weken geleden de chemicaliën besteld die nodig zijn om zelf een laag mangaanfosfaat op staal aan te brengen.
Dat was dus voordat het adres van zwart passiveren in Belgie werd genoemd.
Vandaag een vloeistof gemengd, warm gestookt en een aantal onderdelen van de achterremmen er 20 minuten in gehouden.
Daarna afspoelen en met WD40/motorolie ontwateren.
Het resultaat is boven verwachting: zwart en egaal.

Het is wel een tijdrovende klus: eerst de onderdelen ontvetten en stralen om alle roest te verwijderen, daarna in het bad, afspoelen en ontwateren, en daarna drogen. Als ik zo de 400 boutjes, moeren en ringen ga doen, ben ik voorlopig nog wel even bezig.
En je hebt er mooi weer voor nodig, want het hete bad dampt en dat wil je niet binnen hebben.
Maar het kan dus wel!

Afbeelding Bijlagen
IMG_6495.jpgIMG_6496.jpgIMG_6501.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 juni 2014 11:48 PM
  [ # 168 ]

Goed bezig ,ach en 400 boutjes en moertjes heb je nog zo een keer gedaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 juni 2014 07:10 PM
  [ # 169 ]

Mooie vorderingen Dick! Ik had een leesachterstand dir ik vanmiddag heb bijgewerkt. Erg motiverend om te lezen, mooie fotoreportages op je website.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 01 juli 2014 08:44 PM
  [ # 170 ]

@ IDealist: leuk om je reactie te lezen en bedankt voor het compliment.

Nadat de proef met zwarten goed was gelukt, heb ik besloten om alle onderdelen maar zo te behandelen. België is toch wel een eind uit de buurt. Eerst heb ik de proefstukken nog een paar dagen buiten in de regen alen liggen, om te kijken of de zwarte laag inderdaad roestwerend is. In vergelijking met blank ijzer, dat toen al redelijk bruin was, bleven de proefstukken zwart. Het is geen garantie voor de roestwerendheid op de lange termijn, maar het lijkt niet gek. Ik heb er een apart item van gemaakt, waarin het recept en het proces zijn beschreven.

Verder is een achter draagarm in elkaar gezet en aan het chassis bevestigd. Leuk om al die gelakte en gezwarte onderdelen weer te gebruiken. Al met al heb ik de meeste handelingen wel twee keer gedaan. Een gevolg van teveel haast en het garagehandboek niet lezen, je denkt dat je het wel weet, omdat je het jaren geleden al eens hebt gedaan. Maar goed, zo bouw je ook routine op.

Ook gestart met het terugplaatsen van de deurrubbers. Daar moet je geen haast mee maken, denk je dat het zit en dat je het klemprofiel kunt aankloppen, schiet het rubber weer los. Een klus om met twee man te doen, één het rubber vasthouden, de ander het klemprofiel aankloppen. Het zal wel handigheid zijn, anders begrijp ik niet hoe ze dat destijds aan de lopende band deden….

Meer tekst en foto’s op juni 2014

Afbeelding Bijlagen
IMG_6564 tbv forum.jpgIMG_6543 tbv forum.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 03 augustus 2014 08:39 PM
  [ # 171 ]

Even een update.
De rechterdraagarm is nu ook klaar. Daarna de benzinetank aangepakt. Ontroesten en lakken. Om te kunnen monteren was het nodig eerst de lekleidingen en de benzineleiding te plaatsen. Dat was even puzzelen: wat is de goede volgorde? En hoe krijg ik die lekleiding met zijn aftakkingen door de kokerbalk heen? Uiteindelijk is het gelukt. De verzinkte boutjes en beugeltjes lagen al klaar. Toen alles op zijn plek zat, keek ik nog even in mijn aantekeningen. Twee jaar gelden heb ik daar een ander soort boutje en ring vanaf gehaald. Kun je voor de tweede keer op je rug in een vette longeron aan de gang. Het plaatsen van de tank was even prutsen met de klembanden en rubbers, maar gaf geen problemen.

Daarna een samengestelde hydraulische leiding (meerdere leidingen die gesoldeerd zijn in een koppelstuk) aangepakt. Leuk om te doen, buigen en passend maken, dan solderen en tenslotte monteren. Toen ik na afloop de oude leiding omboog om weg te gooien, brak deze spontaan doormidden. Goed dat we die niet hebben laten zitten.

Meer foto’s en tekst: juli 2014.

Afbeelding Bijlagen
IMG_6638 tbv forum.jpgIMG_6642.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 augustus 2014 09:50 PM
  [ # 172 ]

Geweldig om te lezen,echt ieder detail staat erin.
Mooi dat je er de tijd en de moeite voor neemt om het allemaal uit te zoeken,en het ook nog eens opschrijft voor “ons”.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 03 augustus 2014 10:24 PM
  [ # 173 ]

Ik heb er plezier in om kennis over de eerste neus vast te leggen. Er is niet zo heel veel over te vinden. Als dit anderen helpt bij hun restauratie is het mooi.
Ik merk dat bv de informatie over de verschillen van het chassis eerste neus vaak wordt gelezen. En dat stimuleert!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 03 augustus 2014 11:56 PM
  [ # 174 ]

Mooi werk, je maakt het weer als nieuw.
Ik heb laatst 2 kriksteunen vervangen en heb op jouw site wat inspiratie opgedaan Wink
Met name dat spantje heb ik ook doorgeslepen en nagemaakt.(foto’s in mijn album, de kriksteun)
Succes verder.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 04 augustus 2014 01:16 AM
  [ # 175 ]

Die inspiratie heeft bij jou geleid tot een mooi resultaat! Moet er verder nog veel gebeuren?

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2014 03:08 PM
  [ # 176 ]

Het is de Ds van een vriend, en de tankbodem is een keer ontwricht geweest dus daar moet ook nog wat aan gebeuren.
We hebben een kantelbrug gehuurd bij de club en dat werkt heel prettig.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 02 september 2014 10:04 PM
  [ # 177 ]

In augustus zijn kleine dingen schoon gemaakt en gemonteerd. Leuk om direct resultaat te zien!

Wist je dat onder de slotvangers in die tijd een stukje textiel was aangebracht? Wat het doel was is me niet duidelijk. Ik heb ze maar nagemaakt en weer gebruikt.
Dat deurrubbers plaatsen geduldwerk is, had ik wel verwacht. Vooral oude verfresten en spuitnevel van de rubbers weghalen. Maar ook het plaatsen van de rubbers. De laatste ging overigens een stuk sneller dan de eerste. Maar daar zat dan ook een NOS profielhouder, dan past het allemaal wat gemakkelijker.
Daarna lekker aan de slag gegaan met de beschermplaten in de wielkasten. Vóór was het vooral uitdeuken en ontroesten, achter moest er meer gerepareerd worden. Nu nog verzinken en dan in de lak.
Tenslotte bezig geweest met de achterlichten en de lampjes op de B-stijl. Dan kom je er achter dat niet alles wat je ziet, origineel is…...

Meer tekst en foto’s op Augustus 2014

Afbeelding Bijlagen
IMG_6648 tbv forum.jpgIMG_6717 tbv forum.jpgIMG_6744 tbv forum.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 september 2014 10:30 PM
  [ # 178 ]

Wat een mooi werk weer.
very good

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 02 september 2014 11:59 PM
  [ # 179 ]
Profiel  
 
Openbekkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 29-07-2006

- ID/DS ID 19
Gepost: 14 september 2014 06:49 PM
  [ # 180 ]

Mooi hoor! Vooral aan zo’n eerste neus Smile

I believe i can fly

Profiel  
 
 
12 van de 24
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook