3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Dag DS4, Hallo BX Biarritz K6 TGi
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 03 augustus 2014 12:39 AM
  [ # 31 ]

Thanks allen. Inmiddels heb ik het onder de knie en lukt het starten prima. Smile

Ik zag trouwens dat het mechanisme een beetje lekt (zowel links als rechts) waarmee de achterklap ‘open / omhoog’ wordt gehouden. Zowel aan de linker als aan de rechterkant. Zie de spijlen op onderstaande foto.

Ik heb het mechanisme even gecheckt en het lijkt eenvoudig te vervangen. Hebben jullie ervaring hiermee en is dit goed zelf te doen? Ik heb het beeld dat ik op een sloop deze ‘spijlen / veer mechanismen’ kan scoren en er dan gewoon weer in kan zetten. Tips zijn welkom. Very Happy

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 03 augustus 2014 01:20 AM
  [ # 32 ]

Hoe bedoel je dat ze lekken? Doordat de kofferdeksel weer naar beneden zakt? Je noemt het trouwens gasveren. En deze zijn heel gemakkelijk te vervangen! Inderdaad gewoon een setje op de sloop zoeken en wel even controleren of die wel goed werken natuurlijk.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 03 augustus 2014 10:12 AM
  [ # 33 ]

Thanks. Voor de info én voor het woord gasveren. Very Happy

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 augustus 2014 10:23 AM
  [ # 34 ]

Nieuw zijn die gasveren dacht ik rond de € 40,-/stuk.
Dan gaan ze wel weer 20 jaar mee.
Dus als je op de sloop een redelijk stel weet te vinden kan je afwegen of de gevraagde prijs een beetje reëel is.

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 03 augustus 2014 07:57 PM
  [ # 35 ]

Vanmiddag in Zwolle! Smile

Untitled by punaxio, on Flickr

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 03 augustus 2014 11:07 PM
  [ # 36 ]

haha tof, dat is inderdaad de mijne. Very Happy

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 04 augustus 2014 01:18 PM
  [ # 37 ]

wat een supertof ding! zeker zo in het wit met witte doppen cheese

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 20 augustus 2014 07:43 PM
  [ # 38 ]

Hallo!

Onderweg naar Corsica wordt het tijd voor een kwisvraag. Deze gaat over een motorolielekkage.

Vanochtend zag ik dat ze wat olie lekt. De hele carterbak (!) zat onder. De plug waar je de olie uitlaat zit goed dicht. Dat kan het niet zijn. Zit het oliefilter los? Met de hand niet Ted controleren, lijkt goed vast te zitten. In de ‘bakjes’ rond het oliefilter geeft zich wel olie verzameld. Zie de glimmende plekjes op de foto. Rondom het oliefilter is het echter erg schoon.

De vraag van vandaag: iemand een idee waar ik de lekkage moet zoeken?

Tips zijn van harte welkom. En ja. Verder rijdt ze fantastisch. Op wat piepende remmen bij hellingen van 10% of meer na dan. Maar dat checken we thuis wel weer.

En natuurlijk de groeten uit Nice. Wink

Robbes.

Afbeelding Bijlagen
image.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 20 augustus 2014 08:39 PM
  [ # 39 ]

Nieuwe poging om een afbeelding HIRes te plaatsen…

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 augustus 2014 08:53 PM
  [ # 40 ]

Boven het filter ligt ook olie zo te zien.

Dan moet je het euvel “hogerop” zoeken denk ik.
Succes.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 20 augustus 2014 09:12 PM
  [ # 41 ]

Controleer of de vuldop er goed opzit, anders zou die daar wat langs kunnen lekken.
Bij een helling moet je ook niet op je remmen remmen, die raken oververhit. In plaats daarvan moet je op de motor remmen. Ik het begin wel raar om op een hoog toerental te rijden. Maar als de remmen te warm worden kan het gevaarlijk worden!

Succes met de lekkage vinden!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 augustus 2014 09:22 PM
  [ # 42 ]

Is de carterontluchting verstopt?

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 20 augustus 2014 09:22 PM
  [ # 43 ]

Kan ook dat het kleppendeksel lekt. Als de motor eenmaal warm is sijpelt alles naar beneden. Het rubber is misschien aan vervanging toe. Of had de 1.6 geen rubber?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 augustus 2014 09:29 PM
  [ # 44 ]

Dat kan indd, door de druk perst de olie bij de zwakke pakking ertussen uit.

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 26 augustus 2014 12:57 AM
  [ # 45 ]

Ja, mijn 1.6 blokje had ook een lekke klepdekselpakking. En zoals hierboven gezegd, olie sijpelde naar beneden. Simpel te vervangen en goed moment om meteen even de klepspeling te meten. Vorig jaar zelf gedaan. En de originele pakking was vorig jaar nog gewoon bij de dealer te bestellen:

Bovenaanzicht motor met klepdeksel eraf:

Nieuwe pakking op de deksel:

Ben je trouwens lid van de BX-club? Die hebben 2x per jaar een sleutelmeeting waar je ook je wagen kan laten inspecteren door paar doorgewinterde kenners. Heeft mij veel inzichten opgeleverd over mijn BX.

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook