Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed, de sm is thuis van de spuiter. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt om de lichtbak en keienvanger te laten herstellen en spuiten. Voor ik met de Raid Arctique op pad ga breng ik die onderdelen naar de spuiterij in Beesd.
Verder ben ik begonnen met de voorbereidingen voor het opbouwen van de auto. Ik heb de sierlijsten schoongemaakt en opnieuw gepolijst. Dat is een pestwerk. Maar het wordt wel erg mooi en ik snap persoonlijk niet waarom er zo weinig mensen zijn die dat doen als ze hun auto voor een godsvermogen laten overspuiten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd alles er weer schoon, glimmend op de juiste plek terug!
Dat maakt het verschil en maakt een auto af.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Die gaat weer schitterend worden! Mooi werk.
waterman schreef:Maar het wordt wel erg mooi en ik snap persoonlijk niet waarom er zo weinig mensen zijn die dat doen als ze hun auto voor een godsvermogen laten overspuiten.
Dat laten doen, kost nog ‘ns een Godsvermogen. En als je een beetje rijdt met de auto, ben je zo weer terug bij af.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rijden is geen probleem.
Ik denk dat 80% van de SM eigenaren dat ding toch binnen hebben staan, dan blijft het allemaal lang mooi.
Staat die altijd 365 dagen in weer en wind dan is het een ander verhaal.
Oppoetsen van het RVS is inderdaad een karweitje wat veel tijd kost, maar iedereen die geen 2 echte linker handen en geduld heeft kan het, dus doen !
Die RVS lijsten hebben niet zoveel te leiden van weer en wind, maar wel van gebruik door krassen etc. Maar als je ze regelmatig poetst blijven ze vele jaren mooi, maar echt oppoetsen gaat het best als ze er af zijn. Volg dus de raad van Waterman, als ze er al af zijn polijsten/poetsen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
OK ok. Ik zal ze ook weer eens poetsen! En het RVS van de grille!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Robin Visser schreef:waterman schreef:Maar het wordt wel erg mooi en ik snap persoonlijk niet waarom er zo weinig mensen zijn die dat doen als ze hun auto voor een godsvermogen laten overspuiten.
Dat laten doen, kost nog ‘ns een Godsvermogen. En als je een beetje rijdt met de auto, ben je zo weer terug bij af.
Maar het zijn wel de dingen wie de auto afmaken.
Je spuitwerk kan van top kwaliteit zijn ,maar als je chroom / RVS er niet uitziet is de rest al gauw minder.
Maar goed ieder zijn keuze
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hetzelfde geld voor roestige velgen, goedkoop banden profiel of een aftands interieur.
Met alleen een spuitbeurt ben je er nu eenmaal niet.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nou heb ik ook het liefst dat mijn wagens zouden blinken als die van Waterman en/of andere forummers, maar langs de nadere kant hebben ze ook hun ouderdom, net als wijzelf. En ik heb in ieder geval geen babyvelletje meer zonder schrammen, mijn rvs neusje van weleer blinkt ook niet meer zoveel en de haren worden grijs, tsja Hoeveel opnieuw gespoten alu velgen van CX zullen na 10 jaar nog mooi zijn? Dus er mag hier en daar wel iets zijn vind ik, ouderdom heeft ook zijn charme.
Maar als je er dan toch een driedubbel godsvermogen wil in pompen moet je het inderdaad helemaal doen, anders lijk je net Conchita Wurst
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog maar wat foto’s. Het afbouwen duurt wat langer, er kwam een xantia tussendoor met een lekke kachelradiateur en dat was 10 uur werk. Maar goed: de SM. Vandaag de vers gepolijste motorkapsierlijst weer gemonteerd en afgekit. Zo kan er geen rotzooi tussenkomen. En ook de beide sierlijstjes van de voorschermen opnieuw gepolijst en teruggezet en de naadjes netjes afgekit.
En… de nieuw gespoten spiegel natuurlijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bling bling
Prachtig!!!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat ziet er perfect uit
Afkitten is echt een kunst,( niet mijn hobby)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Robin Visser schreef:waterman schreef:Maar het wordt wel erg mooi en ik snap persoonlijk niet waarom er zo weinig mensen zijn die dat doen als ze hun auto voor een godsvermogen laten overspuiten.
Dat laten doen, kost nog ‘ns een Godsvermogen. En als je een beetje rijdt met de auto, ben je zo weer terug bij af.
Maar het zijn wel de dingen wie de auto afmaken.
Je spuitwerk kan van top kwaliteit zijn ,maar als je chroom / RVS er niet uitziet is de rest al gauw minder.
Het polijsten van de rvs sierdelen maakt de auto zeker af en een beetje liefhebber gaat natuurlijk niet lopen miauwen over de laatste paar honderd eurootjes. SM rijden kost geld, SM hebben kost geld, SM mooi maken kost nog veel meer geld. Dat is een gegeven. Toen die auto’s nieuw uit de fabriek kwamen glommen de sierdelen ook. Na 40 jaar gebruik zijn ze wellicht iets doffer, maar mat zijn ze zeker niet. Als men een beetje zuinig is geweest op zo’n auto zal de schade aan de sierdelen goed meevallen en zijn ze eenvoudig als nieuw te maken met de juiste polijstmachine, polijstvachten en middelen die daar op horen. Daarna blijven ze weer jaren als nieuw en ben je zeker niet snel terug bij af: immers, het meeste rvs op onze auto’s is 40 jaar geleden voor het laatst grondig gepolijst en daarna 40 jaar gebruikt vaak in weer en wind en ziet er nog steeds heel acceptabel uit op de meeste auto’s.
Als je de boel opnieuw polijst blijft het zeker 10 jaar mooi dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:Dat ziet er perfect uit
Afkitten is echt een kunst,( niet mijn hobby)VgF
Ik heb er ook een hekel aan hoor Maar, als je er voor wil zorgen dat de motorkap en de voorschermen lange tijd mooi blijven is het wel aan te raden. Het zelfde geldt trouwens voor de sierlijsten rond de voorruit en de achterruit. Alles grondig en secuur afkitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste