BX GTi 8V op carbs
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 05 februari 2006 10:47 PM

Naar aanleiding van het ‘16V gekocht topic’ van WYD, schoot mij ineens door het hoofd mijn net aangeschafte GTi (ex WYD), om te bouwen op carbs.

Iemand hier ervaring mede?
Onsteking van een Bx sport wellicht? En een paar .45 gasfabrieken??

De ideeen bus is bij deze geopend….

Test

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 05 februari 2006 10:50 PM
  [ # 1 ]

Gewoon hetzelfde doen als bij deze BX is gedaan. Het hele zooitje van een BX sport overzetten, ook de ontsteking.  Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 februari 2006 10:51 PM
  [ # 2 ]

spruitstuk en nokkenas meenemen in de ombouw, ontsteking kan blijven,tenzij de vervroegingskromme teveel afwijkt.
de druk van je injectiepomp is te hoog.
dus of benzinepomp van carb versie erop schroeven, of een drukregelaar instaleren.

verder weinig extra ,en je ideeën busje kan weer dicht hihi.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 februari 2006 10:59 PM
  [ # 3 ]

Je hebt ook mensen die een Sport op vuile GTI injectie zetten! Net wat je wil.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 06 februari 2006 04:13 AM
  [ # 4 ]

Zoek een stel throtle bodies

4 gaskleppen icm injectie

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 06 februari 2006 11:09 AM
  [ # 5 ]

Niet vergeten de carterpan ivm met de dynamo.

Ajeto!!!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 februari 2006 08:53 PM
  [ # 6 ]

zoiets… Confused:  lijken me trouwens 38"ers

bij foto 2 zijn ze uiteraard iets groter Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 06 februari 2006 08:58 PM
  [ # 7 ]

Heb nu de carbs + spruitstuk + carterpan van een Sport overgenomen en mijn toekomstige Digit heeft al een 159B onderblok, de kans dat de Sport nokkenas er ook op zit is aanwezig.

Maar waarom zou je die nokkenas willen ipv de standaard?

En hoe kom ik er achter welke nokkenas er in zit of welke vervroegingscurve de verdeler heeft?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 07 februari 2006 03:36 AM
  [ # 8 ]
citroen23 schreef:

foto

SMUL!!! Cool

Test

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 februari 2006 09:22 AM
  [ # 9 ]
Thijsvandebles schreef:
citroen23 schreef:

foto

SMUL!!! Cool

throtle bodies, met de injectoren op de verkeerde plaats Rolling Eyes

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 februari 2006 05:47 PM
  [ # 10 ]
kakanox schreef:
stoterstangen90 schreef:
Thijsvandebles schreef:
citroen23 schreef:

foto

SMUL!!! Cool

throtle bodies, met de injectoren op de verkeerde plaats Rolling Eyes

wat is er zo raar aan injectoren op de kop monteren…?

Nou ja, ik zou idd ook voor throttlebodies gaan ja…

Zaten ze maar op de kop. Ze zitten aan de throtle bodies…........
met een lang spruitstuk.

dat laatste is best lekker, voor een beetje koppel onderin, maar de injectoren zouden beter naar voren in het spruitsutk zitten.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 07 februari 2006 06:41 PM
  [ # 11 ]

de injectoren zitten zo ver naar voren zodat de benzine langer de tijd krijgt om te vernevelen en te mengen met de lucht. hierdoor gaat het rendement en vermogen iets omhoog.
Er word ook veel gebruik gemaakt van 2 rijen injectoren in de DTM, ook vanwege de betere mengen van benzine en lucht.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 07 februari 2006 10:54 PM
  [ # 12 ]

Het mengsel heeft dus langer de tijd om neer te slaan in het spruitstuk, met als gevolg een slecht mengsel. In een recht stuk inlaatbuis zijn te weinig wervelingen om het mengsel te laten mengen.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 februari 2006 02:27 AM
  [ # 13 ]
stoterstangen90 schreef:

Het mengsel heeft dus langer de tijd om neer te slaan in het spruitstuk, met als gevolg een slecht mengsel. In een recht stuk inlaatbuis zijn te weinig wervelingen om het mengsel te laten mengen.

ten dele waar.
hangt van de venturipositie af,tov de injector(en).
evenals de knaalvorm en hoek tov de inlaat klep(pen).
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook